Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentar fiscal: Impunerea veniturilor din activitati agricole in 2013

19-Iun-2013
2624
Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor principalele aspecte privind impunerea veniturilor din activitati agricole pe baza normelor de venit pentru anul 2013.

Obligatii declarative

Au obligatia de a depune formularul 221"Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe norme de venit" persoanele fizice care obtin, in mod individual, venituri din Romania, din activitati agricole pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit, provenind din:


- cultivarea produselor agricole vegetale;

- exploatarea plantatiilor viticole, pomicole, arbustilor fructiferi si altele asemenea;


- cresterea si exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animala, in stare naturala.

In cazul in care, activitatea agricola pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit se desfasoara in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, obligatiile declarative revin asocierii si se indeplinesc de catre asociatul care raspunde pentru indeplinirea obligatiilor asociatiei fata de autoritatile publice.

Nu au obligatia depunerii formularului 221:

- persoanele fizice/membrii asocierilor fara personalitate juridica ce detin cu orice titlu suprafete de teren destinate productiei agricole, pentru cele necultivate, pentru cele cultivate cu plante furajere, graminee si leguminoase pentru productia de masa verde destinate furajerii animalelor pentru care venitul se determina pe baza normelor de venit;

- contribuabilii care au arendat terenul cultivat si realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor,

- contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole si isi desfasoara activitatea in mod individual sau in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica in limitele neimpozabile prevazute la art. 72 alin. (2) din CF;

- contribuabilii care depasesc limitele neimpozabile dupa 25 mai 2013;

- contribuabilii care obtin venituri din exploatarea pasunilor si fanetelor naturale;

- persoanele fizice/membrii asocierilor fara personalitate juridica care obtin venituri din valorificarea in stare naturala a urmatoarelor produse: culese din flora salbatica, altele decat cele supuse impunerii in conformitate cu prevederile art. 71 alin. (2) din Codul Fiscal, exclusiv masa lemnoasa. Atentie! in cazul masei lemnoase este venit neimpozabil numai venitul realizat din exploatarea si valorificarea acesteia in volum de maximum 20mc/an din padurile pe care contribuabilii le au in proprietate.

- capturate din fauna salbatica, altele decat cele care genereaza venituri din activitati independente.

Alte precizari

Veniturile din activitati agricole determinate pe baza de norme de venit, realizate din exploatarea bunurilor (suprafete destinate productiei vegetale/cap de animal/familie de albine), detinute in comun sau in devalmasie de proprietari, uzufructuari sau de alti detinatori legali, inscrisi intr-un document oficial, se atribuie proportional cu cotele-parti pe care acestia le detin in acea proprietate sau contribuabilului care realizeaza venituri din activitati agricole, in situatia in care acestea nu se cunosc.

In cazul persoanelor fizice pentru care nu a fost finalizata procedura succesorala, veniturile corespunzatoare suprafetelor destinate productiei vegetale/cap de animal/familie de albine se atribuie contribuabilului care realizeaza veniturile din activitati agricole respective.

In cazul contribuabilului care realizeaza in mod individual venituri din desfasurarea a doua sau mai multe activitati agricole pentru care venitul se determina pe baza de norma de venit, organul fiscal competent stabileste venitul anual prin insumarea veniturilor corespunzatoare fiecarei activitati.

Termen de depunere a declaratiei

Formularul 221 "Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe norme de venit" aprobat prin OPANAF nr. 641/2013 trebuie depus pana marti, 25 iunie 2013, la unitatea fiscala de domiciliu a contribuabilului.


Nedepunerea pana la 25 iunie 2013 a formularului 221 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50 la 500 lei.

Contribuabilii care au avut obligatia sa depuna formularul 221 conform prevederilor din OG nr. 8/2013 si nu si-au indeplinit aceasta obligatie pana la 27 mai 2013 vor depune formularul pana la 25 iunie 2013 cu suprafetele cultivate/capetele de animale /familiile de albine detinute la 25 mai 2013.

Contribuabilii care au depus deja formularul 221 pana la 27 mai 2013, iar limitele de neimpozitare si/sau normele de venit au fost modificate prin Legea nr. 168/2013, vor depune o declaratie rectificativa pana la 25 iunie 2013 pentru a beneficia de noile prevederi legale care sunt mai favorabile.

Modalitati de procurare

Formularul 221"Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe norme de venit" poate fi obtinute direct, gratuit, de la sediile administratiilor fiscale, sau se poate descarca de pe website-urile:

- ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Formulare si programe utile /Toate formularele cu explicatii/ Formularele fiscale ordonate dupa numar.

Termen de plata al impozitului

Impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe norme de venit se achita la bugetul statului in doua transe egale, de 50% din impozit, pana la 25 octombrie 2013, respectiv 15 decembrie 2013.

*

Baza legala: Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar fiscale; Hotararea Guvernului nr. 84/2013 pentru modificarea si completarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004; Ordinul presedintelui ANAF nr. 476/2013 pentru modificarea Ordinul presedintelui ANAF nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; Legea nr. 168/2013 privind aprobarea OG nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar fiscale; Ordinul presedintelui ANAF nr. 641/2013 pentru modificarea Ordinul presedintelui ANAF nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile ulterioare.

Sursa: DGFP Valcea


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016