Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Stimularea noilor locuri de munca

10-Iun-2010
2037

Va rog sa ne lamuriti ce documentatie trebie depus si unde pentru ordin 13/2010. Am intrebat de AJOFM si de la finante nimeni nu stie cum se pote aplica. Noi avem 3 angajati in luna mai care indeplinesc toate conditiile, dar nu se stie cum putem beneficia de aceasta ordonanta.

Raspuns
Este vorba de O.U.G. nr. 13/2010 privind reglementarea unor masuri in vederea stimularii crearii de noi locuri de munca si diminuarii somajului in anul 2010, iar conform art. 6 din ordonanta, aceasta se completeaza cu prevederile Legii nr. 76/2002, astfel ca responsabili de aplicarea acesteia sunt A.N.O.F.M. si structurile teritoriale ale agentiei si nu organele fiscale.

Din pacate, pana la aparitia unor norme de aplicare a ordonantei, sunt posibile mai multe abordari:

- fie se procedeaza in mod similar cu modalitatea de aplicare a facilitatii acordate in cazul somajului tehnic, introdusa initial prin O.U.G. nr. 28/1999 si reintrodusa prin O.U.G. nr. 4/2010, pentru care s-au aprobat in anul 2009 norme metodologice de aplicare a facilitatii, prin insasi structura formularelor de declaratii privind evidenta nominala a asiguratilor (spre exemplu, a se vedea O.M.M.F.P.S nr. 343/2009 ? pentru CAS, O.M.M.F.P.S nr. 1.454/2009 ? pentru contributia la somaj si O.C.N.A.S nr. 1.000/2009 ? pentru CASS), insa campurile/instructiunile de completare a declaratiilor/listelor nominale nu au fost modificate astfel incat sa se refere si la aplicarea facilitatii instituite prin O.U.G. nr. 13/2010;

- fie pentru salariatii angajati in conditiile O.U.G. nr. 13/2010 se incheie conventii cu agentiile teritoriale de ocupare a fortei de munca, in care se detaliaza aplicarea facilitatii, asa cum se procedeaza in cazul altor facilitati prevazute de Legea nr. 76/2002, la care face trimitere chiar art. 6 din O.U.G. nr. 13/2010;

- fie se aplica direct, prin declararea la organele fiscale a unor contributii sociale datorate de angajatori diminuate in mod corespunzator cu facilitatea in cauza (scutire pentru contributiile sociale datorate de angajatori aferente salariilor acordate somerilor anagajati pe locurile de munca nou-create ? Atentie: este vorba doar de scutirea contributiilor datorate de angajatori, nu si a celei datorate prin retinere de la angajati).

Aceasta ultima varianta este cea mai corecta, insa ridica doua aspecte:

- aspectul esential este ca declaratiile privind evidenta nominala la CAS, CASS si somaj cuprind si anexele referitoare la contributiile angajatorului si, in lipsa unor instructiuni/norme de aplicare a O.U.G. nr. 13/2010, programele informatice de generare a declaratiilor dau erori, intrucat, in mod logic, vor exista necorelari intre baza de calcul a contributiilor retinute angajatilor si baza de calcul a contributiilor angajatorilor;

- este posibil sa se doreasca depunerea vreunor declaratii/tabele/liste nominale la inspectoratele teritoriale de munca, pentru a se putea urmari mai eficient aplicarea ordonantei si respectarea conditiei de 12 luni de mentinere in activitate.

Va sfatuim sa solicitati in mod expres, la fiecare dintre cele 3 institutii responsabile (CNPAS, ANOFM si CNAS) precizari cu privire la completarea declaratiilor nominale in conditiile aplicarii ordonantei si sa beneficiati de prevederile ei direct, prin declararea corespunzatoare la organele fiscale prin formularul 102 a contributiilor angajatorilor diminuate cu sumele aferente facilitatii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Stimularea noilor locuri de munca":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Procedura legala de anulare a unor facturi declarate in D 394
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru ne va arata daca este posibila anularea unor numere de documente fiscale (facturi fiscale, avize, chitante) in cazul in care aceste documente sunt pretiparite cu logoul societatii, iar societatea isi modifica logo-ul si, prin urmare, nu mai pot fi utilizate. Iar daca raspunsul este afirmativ, vom afla care este procedura legala de anulare a unor numere pentru aceste documente, avand in vedere ca plaja de numere pentru facturi se declara si in...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre modificarea OUG 114: Astazi vom lansa Ordonanta in spatiul public
    • Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a vorbit despre modificarea Ordonantei 114/2018, spunand ca este foarte posibil ca OUG-ul sa fie lansat vineri in spariul public, astfel incat, pana saptamana viitoare sa fie si adoptat de Guvern. Vorbind despre modificarile aduse OUG 114/2018, ministrul Eugen Teodorovici a anuntat: „Eu zic ca astazi o vom lansa in spatiul public”. In cadrul unor declaratii de presa, referitor la modificarea OUG 114/2018, ministrul Finantelor a precizat si ca...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii 2019 se modifica: Profesorii vor primi mai multi bani
    • Legea salarizarii din invatamant s-ar putea modifica, dupa ce Camera Deputatilor a adoptat un Proiect de lege prin care profesorii ar putea primi mai multi bani de la stat. Proiect de Lege privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost votat miercuri, 20 martie 2019, de 185 de deputati. Au mai fost si 67 de voturi impotriva, dar si 30 de abtineri....» citeste mai departe aici

  • ANOFM: Aproape 2.300 de locuri disponibile in luna aprilie la cursurile gratuite de formare profesionala
    • Romanii care vor sa participe la cursuri gratuite de formare profesionala au la dispozitie 138 de programe la care se pot inscrie in luna aprilie 2019, la nivelul intregii tari, anunta Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. In total, la nivel national, sunt asteptate 2.289 de persoane la cursurile gratuite organizate de ANOFM in aprilie 2019. Intre cursurile organizate luna viitoare se numara comunicare in limba engleza, expert achizitii publice si inspector resurse umane....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016