
Raportul Special
realizat de specialisti
Potrivit unui anunt facut recent de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), angajatorii care incadreaza in munca pe perioada nederminata absolventi ai unor institutii de invatamant vor primi, timp de 12 luni, subventii lunare situate intre 500 si 750 de lei, pentru fiecare absolvent angajat.
"Subventiile se acorda angajatorilor timp de 12 luni, pentru fiecare absolvent angajat, conditia fiind ca acestia sa fie inscrisi ca persoane in cautarea unui loc de munca la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca. Astfel, potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, pentru fiecare absolvent incadrat in munca, angajatorii vor primi urmatoarele sume: 500 lei, pentru absolventii ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii; 600 lei, pentru absolventii de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal; 750 lei, pentru absolventii de invatamant superior", se precizeaza in comunicatul ANOFM, citat de Agerpres.
De asemenea, informeaza aceeasi sursa, angajatorii care incadreaza in munca pe perioada nedeterminata absolventi din randul persoanelor cu handicap primesc lunar, pentru fiecare absolvent, sumele prevazute mai sus, dar timp de 18 luni.
In plus, stimulentele financiare mentionate beneficiaza angajatorii care incadreaza absolventi fara raporturi de munca sau serviciu la data absolvirii studiilor, precum si cei care incadreaza absolventi de studii superioare care nu au promovat examenul de licenta.
Conform comunicatului, in prezent angajatorii trebuie sa incheie o conventie cu agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 12 luni de la data absolvirii studiilor.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
Se mentioneaza de catre aceeasi sursa ca angajatorii sunt obligati sa mentina, cel putin 18 luni, raporturile de munca sau de serviciu ale absolventilor incadrati in conditiile de mai sus. in aceasta perioada, absolventii pot urma o forma de pregatire profesionala, organizata de catre angajator, in conditiile legii, ale caror costuri pot fi suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj.
"Angajatorii care mentin raporturile de munca sau de serviciu dupa termenul de 18 luni primesc, pentru fiecare an de continuare a acestor relatii, un ajutor financiar egal cu suma aferenta contributiilor sociale datorate pentru aceste persoane si virate conform legii", citeaza Agepres.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Joi, 25 august, se implineste termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleIepurasul aduce tichete-cadou - apr. 2008Ministerul de Finante dezminte informatiile din presa privind majorarea CAS si CASSVenituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025Impozitarea veniturilor din salarii. Ce cote se retin?Ultimele articole
D112. Cele mai IMPORTANTE 3 modificari aduse de Ordinul 299/2025Lista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Deducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitSalariu minim majorat in 2025. Ce amenzi se aplica firmelor care NU transmit modificarile in REVISALReminder ANAF! Declaratii fiscale scadente la 27 ianuarie 2025Articole similare
Masuri de stimulare pentru angajarea ABSOLVENTIlor. Eroare in declaratia 112. ConsecinteEliminarea impozitului minim si alte masuri pentru sustinerea mediului de afaceriGhidul Antreprenorului: PFA sau SRL ? Cum facem alegerea corecta?Cumul de functii. Cum se poate aplica scutirea de impozit pe salariu?Guvernul deconteaza salariul minim pe economie pentru ucenici si stagiariUltimele articole
Pensionarii platesc CASS pentru venituri din chirii? Ce spun specialistiiEvitati amenzi de pana la 4.000 lei, conform art. 42 din Legea Contabilitatii! 35 de proceduri contabile necesare la orice control ANAFExamenul CECCAR 2020. Sesiunea extraordinara de acces la stagiu 5-6 DECEMBRIE 2020Modalitati de realizare a comunicarii electronice intre beneficiarii masurilor active de sprijin financiar si agentiile ANOFMActe necesare pentru stabilirea indemnizatiei de somaj si stimularea ocuparii fortei de munca ( Lista ANOFM)Articole similare
Evenimentul anului in domeniul financiar-contabil: Lansare Noul Cod fiscal 2016Legea ONRC, modificata: Inregistrarea in Registrul Comertului se va face in baza controlului de legalitate facut de un registratorNoul Cod fiscal si Noul Cod de procedura fiscala - sfaturi si modificariPrecizari de baza privind activitatea unei societati care ofera servicii de protectie si pazaIndicele Robor la trei luni a ajuns la 2,08%Ultimele articole
Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFRO e-Transport: 3 modificari importante introduse prin OUG 129/2024Modificari E-Transport: Va fi infiintat un registru electronic cu date despre sanctiunile aplicate prin OUG 41/2022Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILEModificare an fiscal. Cum se completeaza D177 pentru redirectionarea impozitului pe profitArticole similare
Platforma aici.gov.ro a fost actualizata. Se pot depune actele pentru decontarea sumei de 41,5% din salariul brutCum declaram contributiile socialeS-a aprobat: Care sunt grupurile de salariati pentru care angajatorul primeste 2.250 de lei lunar?Monitorul Oficial: HG 80/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fortei de muncaContributiile de asigurari sociale - Capitolul III - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscalUltimele articole
7 modificari fiscale in saptamana 28 - 31 decembrie 2020Reducere temporara a activitatii unei firme cu angajati in somaj tehnic. Se poate dispune masura suspendarii CIM?Indemnizatia de concediu medical. Baza de calcul si completarea Declaratiei 112. Acordarea deducerii personaleOFICIAL! A fost aprobata procedura de acordare a sumelor de sprijin pentru reangajarea somerilor (Ordinul 456/2020)Guvernul sprijina reluarea activitatii firmelor si plateste 45% din salariu, pe o perioada de 3 luniArticole similare
Au fost modificate formularele 208, 209 si 253. Cum arata noile documente (Ordinul 1075/2021)ANAF modifica mai multe formulareCodul fiscal 2011 - Titlul IX (partea a III-a)Subventii pentru firmele care angajeaza absolventiStudiu de caz: Fondul pentru persoane cu HANDICAPUltimele articole
Impozitul pe venit. Obligatii pentru firme in cazul salariatilor SCUTITI de la plata impozitului pe venitDeclaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uriPensionarii platesc CASS pentru venituri din chirii? Ce spun specialistiiD112 in 2024. A fost aprobat un nou model de formular prin Ordinul 3796/2024Declaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelSfaturi de la experti
Contestatie rezultat inspectie fiscala
Intrebare: Perioada inspectiei fiscale este anul 2023, 2024 si lunile ianuarie, februarie, martie 2025. Suma respinsa pentru anul 2025 este de 22.480 lei. Cum pot contesta aceasta suma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: 1. Pentru actionarul cu domiciliul in Scotia, care primeste dividende din Romania, ce declaratie trebuie sa depuna societatea noastra: D205 sau D207? Daca am depus deja D205 pentru 2024, ce se mai poate face? 2. Ce documente...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA