Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Termenul incepand cu care Declaratia 112 se va depune exclusiv in format electronic se amana. Aflati aici pana cand

30-Iun-2011
3926
La 1 iulie a.c. urma sa expire termenul acordat depunerii declaratiilor privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, reglementat prin Hotararea de Guvern nr. 139/2010. O noua decizie vine sa schimbe insa termenul limita de depunere a declaratiilor, prelungindu-l cu pana la 25 de zile.

Astfel, depunerea declaratiilor de plata va putea fi facuta pana la data de 25 iulie 2011, prevedere intrata in vigoare prin Ordinul 2215/2011, publicat in Monitorul Oficial, nr. 455 din 29 iunie 2011. Hotararea mentioneaza ca "declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta lunii iunie 2011 poate fi depusa la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic, pana la data de 25 iulie 2011".

Pentru efectuarea propriu-zisa a depunerii acestei declaratii prin intermediul mediului online, societatile trebuie sa detina un certificat calificat de semnatura electronica, eliberat in conditiile Legii nr. 454/2001, sau pot imputernici o alta persoana care detine un astfel de certificat.

Certificatul digital se poate obtine de la una dintre cele trei firme acreditatea prin lege cu privire la eliberarea semnaturii electronice. Aceste firme sunt: S.C. CERT SIGN S.R.L., S.C. DIGI SIGN S.R.L si S.C. TRANS SPEED S.R.L.

Toate declaratiile depuse vor fi completate si validate prin intermediul programelor de asistenta disponibile in cadrul unitatilor fiscale sau puse la dispozitie pe site-ul ANAF. Cei care nu depun formularul 112 sau intarzie depunerea acestuia, sunt pasibili de plata unei amenzi cuprinse intre 500 si 1.000 lei (persoane fizice) si 1.000 ? 5.000 lei (persoane juridice). In cazul in care angajatorul nu depune aceasta declaratie mai multe luni la rand, va fi declarat inactiv.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


Articole similare

Facturile pe hartie pot fi stocate electronic?
Mai multe articole despre format electonic




Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016