CAP. VI
Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate
Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate
ART. 270
(1) Orice persoana, care beneficiaza de servicii de reclama si publicitate in Romania in baza unui contract sau a unui alt fel de intelegere incheiata cu alta persoana, datoreaza plata taxei prevazute in prezentul articol, cu exceptia serviciilor de reclama si publicitate realizate prin mijloacele de informare in masa scrise si audiovizuale.
(11) Publicitatea realizata prin mijloace de informare in masa scrise si audiovizuale, in sensul prezentului articol, corespunde activitatilor agentilor de publicitate potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, cu modificarile ulterioare, respectiv publicitatea realizata prin ziare si alte tiparituri, precum si prin radio, televiziune si Internet.
-------------
Alin. (11) al art. 270 a fost modificat de pct. 36 al art. I din LEGEA nr. 163 din 1 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 466 din 1 iunie 2005.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
(2) Taxa prevazuta in prezentul articol, denumita in continuare taxa pentru servicii de reclama si publicitate, se plateste la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in raza careia persoana presteaza serviciile de reclama si publicitate.
(3) Taxa pentru servicii de reclama si publicitate se calculeaza prin aplicarea cotei taxei respective la valoarea serviciilor de reclama si publicitate.
(4) Cota taxei se stabileste de consiliul local, fiind cuprinsa intre 1% si 3%.
(5) Valoarea serviciilor de reclama si publicitate cuprinde orice plata obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta pentru serviciile de reclama si publicitate, cu exceptia taxei pe valoarea adaugata.
(6) Taxa pentru servicii de reclama si publicitate se varsa la bugetul local, lunar, pana la data de 10 a lunii urmatoare celei in care a intrat in vigoare contractul de prestari de servicii de reclama si publicitate.
Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate
ART. 271
(1) Orice persoana care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate intr-un loc public datoreaza plata taxei anuale prevazute in prezentul articol catre bugetul local al autoritatii administratiei publice locale in raza careia este amplasat panoul, afisajul sau structura de afisaj respectiva.
(2) Valoarea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se calculeaza anual, prin inmultirea numarului de metri patrati sau a fractiunii de metru patrat a suprafetei afisajului pentru reclama sau publicitate cu suma stabilita de consiliul local, astfel:
a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica, suma este de pana la 23 lei;
b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate, suma este de pana la 17 lei.
---------------
Alin. (2) al art. 271 a fost modificat de pct. I din anexa la HOTARAREA nr. 1.514 din 25 octombrie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 935 din 17 noiembrie 2006.
(3) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se recalculeaza pentru a reflecta numarul de luni sau fractiunea din luna dintr-un an calendaristic in care se afiseaza in scop de reclama si publicitate.
(4) Taxa pentru afisajul in scop de reclama si publicitate se plateste anual, anticipat sau trimestrial, in patru rate egale, pana la datele de 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie si 15 noiembrie, inclusiv.
(5) Consiliile locale pot impune persoanelor care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate sa depuna o declaratie anuala la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale.
Scutiri
ART. 272
(1) Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate si taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se aplica institutiilor publice, cu exceptia cazurilor cand acestea fac reclama unor activitati economice.
(2) Taxa prevazuta in prezentul articol, denumita in continuare taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, nu se aplica unei persoane care inchiriaza panoul, afisajul sau structura de afisaj unei alte persoane, in acest caz taxa prevazuta la art. 270 fiind platita de aceasta ultima persoana.
(3) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se datoreaza pentru afisele, panourile sau alte mijloace de reclama si publicitate amplasate in interiorul cladirilor.
(4) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se aplica pentru panourile de identificare a instalatiilor energetice, marcaje de avertizare sau marcaje de circulatie, precum si alte informatii de utilitate publica si educationale.
(5) Nu se datoreaza taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate pentru afisajul efectuat pe mijloacele de transport care nu sunt destinate, prin constructia lor, realizarii de reclama si publicitate.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Schimbare statut microintreprindere la platitoare de IMPOZIT pe profit. Care e regimul fiscal?In 2011 se va reduce CAS-ul si CASS-ulGhid ANAF pentru persoanele care realizeaza venituri din inchirierea bunurilor mobile si imobileCum a modificat OPANAF 3883/2013 formularul 205?Cei care au de luat bani de la stat scapa de taxeUltimele articole
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firmaIMPOZIT dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de IMPOZITare in 2025 + alte aspecte contabileDeclaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la IMPOZIT micro la IMPOZIT pe profit in 2025Tichete cadou de Craciun. Se mai calculeaza IMPOZIT si CASS daca suma de 300 lei este neimpozabila?30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaArticole similare
Agenda obligatiilor fiscale din luna decembrie 2018OUG 31/2019, privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in M.Of. Codul fiscal, MODIFICAT!Cat de legala este modificarea Codului fiscalLuni, 30 octombrie 2023, termen limita pentru depunerea Formularului 394Taxa speciala pentru autoturisme si autovehiculeUltimele articole
Tichete cadou de Craciun. Se mai calculeaza impozit si CASS daca suma de 300 lei este neimpozabila?30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaBolt taxi. Tratament fiscal util in cazul unui raport BoltLucrari de constructii in perioada iunie - iulie, factura emisa ulterior. Ce cota de TVA apliciCe impozit platesti la lichidarea unei firmeArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 06 - 10 aprilie 2009De la 1 ianuarie 2022 se aplica noi reguli pentru organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabiliFacturi lipsa din RO e-Factura. Ce sa faci daca nu ajung la timpSituatiile financiare pentru anul 2022 vor putea fi depuse de firme pana pe 30 mai 2023. Ce noutati aduce Ordinul 4268/2022Legea nr. 132 aproba OUG nr. 16 din 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centraleUltimele articole
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025e-Factura. A aparut Notificarea 800 pentru persoanele care NU primesc facturile prin sistemD150 si D151, digitalizate de ANAF. 4 pasi importanti prin care puteti depune declaratii onlinePachetul 2 de masuri fiscale. 8 modificari importante la Legea nr. 31/1990 privind societatileD300, actualizata prin Ordinul 2131/2025. Noul formular include randuri pentru TVA 21%, 11% si 9% (locuinte)Articole similare
Ce declaratii fiscale se depun in perioada de dizolvare urmata de lichidare?Desfiinteaza ANAF LEGEa secretului bancar?Care e termenul de prescriere a dreptului organului fiscal de a verifica impozitul pe profit?OG nr. 40/2015 privind modificarea OUG nr. 9/2013: Timbrul de mediu pentru autovehiculeCele 7 noi criterii care definesc activitatea independenta in raport cu cea dependentaUltimele articole
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utileObligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.BPiata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariRegistru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?[PROCEDURA SPALAREA BANILOR] Prevenirea si Combaterea Spalarii BanilorSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA