Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TVA la incasare: Era pe cand nu s-a zarit. Azi o vedem, si nu e

27-Feb-2013
3710
Cat sa ne mai suprinda astazi un comunicat care anunta noi modificari aduse celor mai recente... modificari? Ne-am obisnuit deja ca orice proiect abia aplicat sa aiba lacune, ca orice noua lege sa aduca un val de neintelegeri si interpretari eronate ale prevederilor.

Corectii la sistemul de TVA la incasare? Oare nu le asteptam deja? Vestea (buna sau nu, ramane de vazut) e ca acestea s-ar putea aplica de la 1 aprilie 2013, potrivit declaratiilor facute de Dan Manolescu, secretar de stat in Ministerul Finantelor Publice, in cadrul Conferintei Directorilor Financiari.

"Nu avem deocamdata date concrete despre efectele asupra bugetului ale acestei masuri. Deconturile de TVA au ca termen de depunere 25 februarie. Saptamana viitoare vom avea date despre cea mai mare parte a efectelor asupra bugetului si vom trage concluzii privind eventuale corectari ale acestui sistem", a mai precizat acesta.

Termenul de depunere a trecut, problemele si erorile se vor simti abia peste un timp cand, in mod cert, va fi nevoie de corectii aplicate retroactiv.

Acesta a amintit, totodata, si de cazul relatat de presa in care unele mari companii au renuntat la colaborarea cu micile companii pentru a nu intampina probleme de cashflow in contextul aplicarii noului sistem de TVA la incasare.


In aceste imprejurari, Ministerul Finantelor Publice are in vedere mai multe posibilitati de modificare a sistemului de plata a TVA la incasarea facturii, introdus din ianuarie 2013, dupa semnalele primite de la mediul de afaceri si consultantii fiscali privind problemele cu care se confrunta firmele in aplicarea noilor reglementari.

Una dintre optiuni, a amintit Manolescu, presupune ca sistemul de TVA la incasare sa fie optional, nu obligatoriu. Cea de-a doua varianta propune sa fie extins termenul de 90 zile la care TVA devine exigibila, chiar daca factura nu a fost incasata. In plus, MFP analizeaza si o combinatie intre cele doua variante.

Ati intampinat probleme cauzate de sistemul de TVA la incasare? Cum vi se par cele doua propuneri ale MFP?


Sursa: Agerpres

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici