
Raportul Special
realizat de specialisti
UPDATE 21 aug. 2019
Ordinul nr. 2227/2019 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" a fost publicat in Monitorul Oficial, nr. 687, de ieri - 20.08.2019. Mai jos aveti un extras din Ordinul 2227/2019.
Articolul initial, 27 iun. 2019
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica un proiect de ordin pentru aprobarea unui nou modelul de formular pentru "Decont de taxa pe valoarea adaugata". Este vorba despre formularul 300.
In referatul de aprobare a proiectului de Ordin se arata ca modificari legislative fac necesara aprobarea unui nou model de formular ”Decont de taxa pe valoarea adaugata”. Este vorba despre art. 323 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si de art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor Publice, din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata"
Art. 1. - Se aproba modelul si continutul formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata”, prevazut in anexa nr. 1.
Art. 2. - Formularul prevazut la art.1 se completeaza si se depune conform instructiunilor de completare prevazute in anexa nr. 2.
Examen Consultant Fiscal 2025
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Art. 3. - Caracteristicile de tiparire, modul de utilizare si pastrare ale formularului prevazut la art.1 sunt stabilite in anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5. - Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza in perioada de raportare numai operatiuni in interiorul tarii pot opta pentru completarea formularului de decont simplificat, prin bifarea casutei corespunzatoare din programul de asistenta pus la dispozitie pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. 6. - Decontul de taxa pe valoarea adaugata prevazut la art. 1 se utilizeaza incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente lunii iunie 2019.
Art. 7. - Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VII ?Taxa pe valoarea adaugata? din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezinta trimiteri la Titlul VII din Normele Metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 8. - Structurile competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si organele fiscale centrale din subordine vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 9. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Prin Legea nr. 60/2019 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 296 din 17 aprilie 2019, au fost aduse modificari si completari Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal in domeniul taxei pe valoarea adaugata, respectiv prevederilor prin care se stabileste locul prestarii serviciilor de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune, precum si a serviciilor furnizate pe cale electronica.
Conform art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, locul prestarii serviciilor de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune, precum si a serviciilor furnizate pe cale electronica este considerat a fi locul unde beneficiarul este stabilit, isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita, in situatia in care beneficiarul este persoana neimpozabila.
Potrivit modificarilor aduse prin Legea nr. 60/2019, prin exceptie, in situatia in care astfel de servicii sunt prestate de persoane impozabile stabilite sau care isi au domiciliul stabil sau resedinta intr-un singur stat membru al Uniunii Europene catre persoane neimpozabile dintr-un alt stat membru, a caror valoare totala nu depaseste in anul calendaristic curent si nu a depasit in cursul anului calendaristic precedent 10.000 euro (46.337 lei), locul prestarii acestor servicii se considera a fi locul unde prestatorul isi are stabilit sediul activitatii, sediul fix, domiciliul stabil sau resedinta obisnuita (art. 278 alin. (8) din Codul fiscal).
De asemenea, prestatorii care sunt stabiliti, isi au domiciliul stabil sau resedinta in Romania au dreptul sa opteze ca locul prestarii serviciilor sa fie stabilit in conformitate cu regula prevazuta la art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal. Optiunea se aplica pentru cel putin doi ani calendaristici. Totodata, potrivit art. 278 alin. (11) din Codul fiscal, Agentia Nationala de Administrare Fiscala trebuie sa ia masurile corespunzatoare pentru a monitoriza indeplinirea de catre persoana impozabila a conditiilor prevazute la alin. (8) - (10) din acelasi articol.
In aceste conditii, pentru a crea suportul declarativ pentru prestatorii de servicii de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune sau servicii furnizate pe cale electronica, stabiliti sau care isi au domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in Romania, care presteaza astfel de servicii catre persoane neimpozabile din alte state membre, a caror valoare nu depaseste 46.337 lei, este necesara modificarea Decontului de taxa pe valoarea adaugata (formular 300).
Astfel, se impune inserarea unor randuri distincte pentru declararea taxei pe valoarea adaugata aferenta prestarilor de astfel de servicii, pentru care locul prestarii este in Romania potrivit art. 278 alin. (8) din Codul fiscal, daca prestatorii din Romania nu opteaza pentru aplicarea regulii prevazuta la art. 278 alin. (5) lit. h) pentru stabilirea locului prestarii la beneficiar.
De asemenea, la depasirea plafonului de 46.337 lei, devin aplicabile prevederile art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, potrivit carora locul prestarii serviciilor se considera a fi la beneficiar. in aceste conditii, propunem inserarea in formularul Decontului de taxa pe valoarea adaugata, in sectiunea dedicata datelor cu caracter informativ, a unei rubrici prin care prestatorii de astfel de servicii sa declare valoarea totala, fara TVA, a prestarilor de servicii de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune, precum si a serviciilor furnizate pe cale electronica catre persoane neimpozabile din alte state membre, atat pentru anul curent, cat si pentru anul precedent.
Avand in vedere aceste modificari legislative, este necesara aprobarea unui nou model de formular ”Decont de taxa pe valoarea adaugata”.
Vezi AICI Formularul 300 - Decont de taxa pe valoarea adaugata (Anexa 1) >>
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Cadouri de Craciun care depasesc suma de 300 lei, acordate angajatilor. Care este tratamentul fiscal?D300 in 2024. ANAF elimina mai multe randuri din formular si adauga noi instructiuni de completareAmnistie fiscala 2024. Mai poti beneficia de facilitati daca NU ai depus Notificarea pana pe 25 noiembrie?Noul model al formularului 300 -Decont de taxa pe valoarea adaugata- a fost publicat in Monitor (Ordinul 632/2021)Monografia contabila aferenta tranzactionarii certificatelor verziUltimele articole
Garantie SGR in 2025. Ce trebuie sa stiti despre raportarea in D300 si codificarea SAF-TD300, actualizata prin Ordinul 2131/2025. Noul formular include randuri pentru TVA 21%, 11% si 9% (locuinte)[MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheieDeclaratia D394. Cum poate fi rectificata pentru a NU mai exista sume in plus in D300Facturi primite cu intarziere de firme. Cum sunt tratate contabil si fiscal?Articole similare
Important despre administrarea si gestionarea cazierului fiscalANAF a sanctionat drastic comerciantii de la Obor. Motivul? Nu au emis bon fiscalNoul sistem de taxare la Registrul Comertului. Se vor majora tarifele actuale?Inspectorii antifrauda au identificat un prejudiciu de peste 25 milioane de lei cauzat prin 29 de firmeReactia MFP privind accesul ANAF la datele confidentiale ale cumparatorilor la plata cu cardulUltimele articole
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025Amanet. ANAF incepe verificari ample la casele de amanet. Peste 3.700 de firme sunt in vizorSAF-T si D406 in 2025. Ce verificari trebuie sa faceti inainte sa raportati in SAF-TNotificarea 800. Cand apare obligatia in relatia cu e-Factura + completarea corecta a formularuluiFacturi lipsa din RO e-Factura. Ce sa faci daca nu ajung la timpArticole similare
Declaratii electronice in august 2014. Ce formulare se depun la Fisc?Lucrari de constructii. Regimul TVA. Obligatia inregistrarii contractelor.Marti, 25 aprilie 2023, este termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleDocumentar fiscal: Conditiile privind aprobarea regimului de declarare derogatoriuInregistrarea si administrarea contribuabililor nerezidenti - apr. 2008Ultimele articole
Reminder ANAF! Declaratii fiscale scadente la 27 ianuarie 2025Facturi primite cu intarziere de firme. Cum sunt tratate contabil si fiscal?Luni, 25 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteVineri, 25 octombrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteConform Ordinului 2326/2017, declaratiile fiscale se transmit OBLIGATORIU in sistem online. Lista formularelorArticole similare
Ce spune Consiliul Fiscal despre eficienta colectarii impozitelorCodul fiscal 2011 - Titlul VIIIAspecte fiscal-contabile privind unitatile de cult din RomaniaAsociere in participatiune. Reprezentantul fiscal al liderului asocierii - nerezident. Care e procedura corecta in relatia cu ANAF?Modificari privind rambursarea taxei pe valoarea adaugataUltimele articole
Mijloace fixe. Cum sa le scoateti din evidenta + o MONOGRAFIE contabila utilaBon fiscal fara cod QR. Poate fi deductibil dupa data de 1 septembrie 2025?SAF-T si D406. Termenul de depunere este 30 septembrie sau 1 octombrie pentru luna august 2025?Garantie SGR in 2025. Ce trebuie sa stiti despre raportarea in D300 si codificarea SAF-TBon fiscal ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA