Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OFICIAL! NOUL MODEL de formular pentru "Decont de taxa pe valoarea adaugata" - Formularul 300

21-Aug-2019
9166

UPDATE 21 aug. 2019

Ordinul nr. 2227/2019 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" a fost publicat in Monitorul Oficial, nr. 687, de ieri - 20.08.2019. Mai jos aveti un extras din Ordinul 2227/2019.

Articolul initial, 27 iun. 2019

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica un proiect de ordin pentru aprobarea unui nou modelul de formular pentru "Decont de taxa pe valoarea adaugata". Este vorba despre formularul 300.

In referatul de aprobare a proiectului de Ordin se arata ca modificari legislative fac necesara aprobarea unui nou model de formular ”Decont de taxa pe valoarea adaugata”. Este vorba despre art. 323 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si de art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor Publice, din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Extras din Ordinul nr. 2227/2019

pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata"

Art. 1. - Se aproba modelul si continutul formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata”, prevazut in anexa nr. 1.

Art. 2. - Formularul prevazut la art.1 se completeaza si se depune conform instructiunilor de completare prevazute in anexa nr. 2.

Art. 3. - Caracteristicile de tiparire, modul de utilizare si pastrare ale formularului prevazut la art.1 sunt stabilite in anexa nr. 3.

Art. 4. - Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 5. - Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza in perioada de raportare numai operatiuni in interiorul tarii pot opta pentru completarea formularului de decont simplificat, prin bifarea casutei corespunzatoare din programul de asistenta pus la dispozitie pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 6. - Decontul de taxa pe valoarea adaugata prevazut la art. 1 se utilizeaza incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente lunii iunie 2019.

Art. 7. - Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VII ?Taxa pe valoarea adaugata? din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezinta trimiteri la Titlul VII din Normele Metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 8. - Structurile competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si organele fiscale centrale din subordine vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 9. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Extras din referatul de aprobare

Prin Legea nr. 60/2019 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 296 din 17 aprilie 2019, au fost aduse modificari si completari Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal in domeniul taxei pe valoarea adaugata, respectiv prevederilor prin care se stabileste locul prestarii serviciilor de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune, precum si a serviciilor furnizate pe cale electronica.

Conform art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, locul prestarii serviciilor de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune, precum si a serviciilor furnizate pe cale electronica este considerat a fi locul unde beneficiarul este stabilit, isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita, in situatia in care beneficiarul este persoana neimpozabila.

Potrivit modificarilor aduse prin Legea nr. 60/2019, prin exceptie, in situatia in care astfel de servicii sunt prestate de persoane impozabile stabilite sau care isi au domiciliul stabil sau resedinta intr-un singur stat membru al Uniunii Europene catre persoane neimpozabile dintr-un alt stat membru, a caror valoare totala nu depaseste in anul calendaristic curent si nu a depasit in cursul anului calendaristic precedent 10.000 euro (46.337 lei), locul prestarii acestor servicii se considera a fi locul unde prestatorul isi are stabilit sediul activitatii, sediul fix, domiciliul stabil sau resedinta obisnuita (art. 278 alin. (8) din Codul fiscal).

De asemenea, prestatorii care sunt stabiliti, isi au domiciliul stabil sau resedinta in Romania au dreptul sa opteze ca locul prestarii serviciilor sa fie stabilit in conformitate cu regula prevazuta la art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal. Optiunea se aplica pentru cel putin doi ani calendaristici. Totodata, potrivit art. 278 alin. (11) din Codul fiscal, Agentia Nationala de Administrare Fiscala trebuie sa ia masurile corespunzatoare pentru a monitoriza indeplinirea de catre persoana impozabila a conditiilor prevazute la alin. (8) - (10) din acelasi articol.

In aceste conditii, pentru a crea suportul declarativ pentru prestatorii de servicii de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune sau servicii furnizate pe cale electronica, stabiliti sau care isi au domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in Romania, care presteaza astfel de servicii catre persoane neimpozabile din alte state membre, a caror valoare nu depaseste 46.337 lei, este necesara modificarea Decontului de taxa pe valoarea adaugata (formular 300).

Astfel, se impune inserarea unor randuri distincte pentru declararea taxei pe valoarea adaugata aferenta prestarilor de astfel de servicii, pentru care locul prestarii este in Romania potrivit art. 278 alin. (8) din Codul fiscal, daca prestatorii din Romania nu opteaza pentru aplicarea regulii prevazuta la art. 278 alin. (5) lit. h) pentru stabilirea locului prestarii la beneficiar.

De asemenea, la depasirea plafonului de 46.337 lei, devin aplicabile prevederile art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, potrivit carora locul prestarii serviciilor se considera a fi la beneficiar. in aceste conditii, propunem inserarea in formularul Decontului de taxa pe valoarea adaugata, in sectiunea dedicata datelor cu caracter informativ, a unei rubrici prin care prestatorii de astfel de servicii sa declare valoarea totala, fara TVA, a prestarilor de servicii de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune, precum si a serviciilor furnizate pe cale electronica catre persoane neimpozabile din alte state membre, atat pentru anul curent, cat si pentru anul precedent.

Avand in vedere aceste modificari legislative, este necesara aprobarea unui nou model de formular ”Decont de taxa pe valoarea adaugata”.

Vezi AICI Formularul 300 - Decont de taxa pe valoarea adaugata (Anexa 1) >>

Vezi AICI Instructiunile pentru completarea formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata"(Anexa 2) >>

Vezi AICI Caracteristicile de tiparire, modul de utilizare si pastrare ale formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" (Anexa 3) >>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016