Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un studiu de caz privind obligatia de a utiliza stampila de catre persoane fizice si juridice

06-Aug-2015
3054

In conformitate cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal (pct. 46 in aplicarea art 146 din CF), " 46. (1) Justificarea deducerii taxei se face numai pe baza exemplarului original al documentelor prevazute la art. 146 alin. (1) din Codul fiscal ....".

In OG 17/2015, ART. V precizeaza ca " (1) Persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice.

(2) Persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea.

(3) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga toate prevederile legale referitoare la obligatia aplicarii stampilei de catre persoanele si entitatile prevazute la alin. (1) si (2)." .

In aceste conditii, cum se aplica prevederile pct. 46 ?

Art. 155 alin. (28) din Codul fiscal, stabileste ca semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura.

Facturile trebuie sa contina cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (19) din Codul fiscal, printre care nu se regasesc semnatura si stampila furnizorului/prestatorului ori o mentiune cu privire la aceste elemente.


De asemenea, alin. (28) al acestui articol stabileste ca semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura. Ca atare, beneficiarii isi pot exercita dreptul de deducere al taxei pe valoare adaugata inscrisa in facturile care nu contin semnatura si stampila emitentului, emise in conformitate cu prevederile art. 155 din Codul fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016