Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Violeta Alexandru: Toti angajatii platiti de statul roman vor fi inrolati in REVISAL

14-Apr-2020
3560

Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat recent pe platforma Facebook ca va incepe demersul de inrolare a tuturor angajatilor platiti/angajati de statul roman (direct sau sub forma patronatului) in Revisal.

Violeta Alexandru isi doreste ca toti salariatii din Romania, functionari, demnitari, angajati cu contracte de management sau cu mandate de reprezentare, indiferent de cine sunt angajati si platiti, sa apara in evidenta Revisal : „ Si in baza de date facem o bifa: fonduri publice. Ca sa stim cine e platit din banul public. Cele 4,5 milioane de angajati din privat merita sa stie asta. Incepem!”.

„Am comunicat Inspectiei Muncii decizia mea de a incepe acest proiect ambitios, pe care o sa il urmaresc, etapa cu etapa.

Acum in Revisal sunt 1,4 milioane de angajati contractuali (prin contract de munca) la entitati ”de stat”. “De stat”= institutii publice sau entitati private controlate de stat. Revisal/Reges + ANFP + militarizate, ar da 1.700.000. La Ministerul Finantelor este o situatie foarte utila: Posturi ocupate in sectorul bugetar (acolo sunt 1.200.000). Toate aceste date sunt utile dar trebuie sa avem o singura sursa, interogabila si actualizata constant cu toate informatiile necesare care sa ne dea imaginea totala a celor care muncesc,” a precizat Alexandru.

Conform ultimului raport de guvernanta corporativa, legislatie partial anulata de Partidul Salvati Detinutii (ca sa pierdem urma acestor entitati), Administratia centrala e proprietara a 225 de intreprinderi care insumeaza 180.000 de angajati iar administratia locala e proprietara a 1.250 de intreprinderi care insumeaza 100.000 de angajati

Acestora li se adauga peste 135.000 de functionari publici si circa 9.000 de demnitari (7.000 sunt doar primarii si viceprimarii celor aproape 3300 de localitati). 

Pentru a reusi acest lucru, de a inrola toti angajatii in Revisal, chiar si pe cei platiti de stat, ministrul trebuie sa faca cateva modificari asupra legilor din Romania si doreste sa schimbe platforma Revisal cu un nou registru, REFORMA. 

„In REVISAL/REGES nu se regasesc structurile ”militare”, MAI (despre care nu spunem, totusi, ca e structura militara), MAPN, STS, SPP si serviciile secrete. Nici persoanele angajate prin contract de management prin si mandat de reprezentare si, personal, nu vad de ce nu ar fi.

Ca sa ajung acolo unde mi-am propus, anume ca REVISAL/REGES sa devina Registrul Electronic al Fortei de Munca Angajate (REFORMA) din Romania si care sa cuprinda si sistemul privat dar si pe cei platiti, intr-o forma sau alta, din bani publici nu va fi usor. Sunt legi de schimbat. Mai este si o schimbare de mentalitate.

Romania nu stie, cu certitudine, cine e angajat si mai ales cate persoane platim din bani publici. Trebuie muncit si pus la punct un unic punct - sursa pentru toate date despre forta de munca din Romania. M-am decis sa ma apuc de treaba. Si aici.” a mai comunicat ministrul.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016