Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Zoom fiscal: Cum se obtine certificatul de atestare a impozitului platit in Romania de nerezidenti?

13-Iul-2016
1290

Certificatul de atestare a impozitului platit in Romania se elibereaza de catre organul fiscal competent la solicitarea nerezidentilor.

Pentru obtinerea certificatului persoanele juridice straine depun formularul "Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine", iar persoanele fizice depun "Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente". Modelul acestor formulare este reglementat prin OMFP 583/2016.

In cazul persoanelor fizice, cererea se completeaza de catre persoana fizica nerezidenta, personal sau prin reprezentant/imputernicit, caz in care se anexeaza si actul de imputernicire in original ori in copie legalizata, sau de catre platitorul de venit, in numele persoanei fizice nerezidente.

Cererea se depune la organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat sau la organul fiscal unde este inregistrat platitorul de venit in cazul impozitelor retinute prin stopaj la sursa, respectiv la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat sediul permanent, dupa caz.

La cerere se anexeaza copii ale documentelor prin care se face dovada realizarii venitului si a platii impozitului datorat de persoana fizica nerezidenta, solicitate de organele fiscale (de exemplu: facturi, contracte, dispozitii de plata valutare externe, ordine de plata a impozitelor, state de plata si alte documente care pot fi utile organului fiscal pentru atestarea impozitului platit in Romania de persoanele fizice nerezidente), iar in situatia in care s-au aplicat prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri se va anexa si copia legalizata a certificatului de rezidenta fiscala al persoanei fizice straine, insotita de o traducere autorizata in limba romana.

Cererea pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente, insotita de atasament, se transmite organului fiscal electronic, prin posta sau se depun la registratura organului fiscal.

In cazul persoanelor juridice, cererea poate fi intocmita si depusa la organul fiscal de catre persoana juridica straina, personal sau prin reprezentant/imputernicit, caz in care se anexeaza si actul de imputernicire in original sau in copie legalizata sau de catre platitorul de venit, in numele persoanei juridice straine.

Cererea se depune la organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat sau la organul fiscal unde este inregistrat platitorul de venit in cazul impozitelor retinute prin stopaj la sursa, respectiv la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat sediul permanent desemnat, dupa caz.

Cititi continuarea

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
AICI.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Zoom fiscal: Cum se obtine certificatul de atestare a impozitului platit in Romania de nerezidenti?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"