
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat ca, incepand de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile si declaratiile pe propria raspundere in vederea obtinerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada starii de urgenta, sub forma somajului tehnic.
Demnitarul a dat asigurari ca toate agentiile judetene sunt pregatite sa preia si sa proceseze rapid aceste solicitari si ca se vor face eforturi in vederea achitarii sumelor solicitate de angajatori intr-un termen mai scurt de 15 zile, iar in cazul PFA, contracte de drepturi de autor, sportivi etc. se va incerca ca platile sa se faca in mai putin de 10 zile.
Astfel, angajatorii vor transmite online Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), fiecare in judetul in care are sediul social, documentele necesare pentru obtinerea fondurilor de la stat in vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajatilor lor care se afla in somaj tehnic.
Fiecare AJOFM are o adresa de email dedicata pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro (ex: braila@anofm.gov.ro).
Mentionam ca aceste fonduri pot fi solicitate pentru angajatii cu contracte individuale de munca inregistrate in REVISAL si care au fost suspendate conform Codului Muncii – Legea nr. 53/2003, in baza art. 52 lit. c), pana la incetarea starii de urgenta provocata de COVID 19.
Documentele necesare, care se depun si se proceseaza online sunt:
-cerere;
-declaratie pe proprie raspundere;
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Plata fondurilor necesare catre angajatori se va face in termen de maxim 15 zile, iar
plata angajatorilor catre salariatii aflati in somaj tehnic se va efectua in 3 zile.
Precizam ca angajatul in somaj tehnic va primi 75% din din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut, si in perioada de somaj tehnic ii vor fi achitate CAS, CASS si impozitele aferente.
Tot de miercuri, 1 aprilie 2020, se pot transmite catre Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala (AJPIS) documentele necesare pentru obtinerea fondurilor/sprijinului financiar de la stat pentru acoperirea veniturilor urmatoarelor categorii afectate de criza COVID 19:
1. - PFA – uri;
- Intreprinderi individuale;
- Intreprinderi de familie;
- Profesii liberale.
2. Sportivii, respectiv cei cu contracte de activitate sportiva, antrenorii, arbitrii etc.
3. Persoanele fizice cu drepturi de autor si drepturi conexe (ex. scriitori, compozitori, fotografi, artisti plastici)
Conditia de baza pe care aceste categorii de persoane trebuie sa o indeplineasca pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este intreruperea activitatii ca urmare a starii de urgenta determinata de COVID 19.
Documentele care trebuie depuse:
- Cerere;
- Declaratie pe proprie raspundere;
- Alte acte ce pot ajuta in solutionarea solicitarii (ex: extras de cont bancar).
Persoanele care doresc sa obtina informatii suplimentare privind obtinerea sprijinului acordat de stat prin ANPIS, pot apela urmatoarele numere de telefon: 0786.59.46.87; 0786.56.09.30; 0786.56.09.22; 0786.16.95.92; 0786.39.39.86, iar adresele de email din fiecare judet, unde pot fi trimise documentele pot fi gasite aici: http://www.mmanpis.ro/wp-content/uploads/2020/03/EMAIL-PLATI-COVID.pdf
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale a precizat ca depunerea documentelor, pentru pentru perioada 16-31 martie 2020, se face intre 1-10 aprilie.
Cuantumul ce va fi acoperit din bugetul de stat, in cazul sportivilor este de 75% din drepturile in bani aferente contraprestatiei activitatii sportive, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
Sursa: Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
SOMAJ TEHNIC 2020: Ministrul Muncii anunta inceperea primelor platiOrdinul 1468/2020 modifica modelul documentelor necesare obtinerii SOMAJULUI TEHNICANOFM: Numar unic de apel pentru informatii cu privire la somajul tehnic si transmiterea documentelorMonografie contabila pentru indemnizatiile de SOMAJ TEHNIC si zile libere pentru parintiSOMAJ TEHNIC in luna martie. Tratament contabil si declarativ. Studiu de cazUltimele articole
Declaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelFirmele din agricultura si industria alimentara vor plati un salariu minim de 3.000 lei angajatilorGuvernul anunta noi masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri: Kurzarbeit, SOMAJ TEHNIC si ajutor de 400.000 euro pentru IMM-uriFirmele afectate de razboi care beneficiaza de SOMAJ TEHNIC pot obtine pana la 4.571 lei de la stat pentru fiecare salariatArticole similare
Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia MunciiANOFM debirocratizeaza si digitalizeaza serviciile pentru persoanele in cautarea unui loc de muncaTotul despre Contractul de Comodat: Conditii, Riscuri si Model ContractMMPS: Termenele privind DEPUNEREA DOCUMENTELOR pentru indemnizatia de somaj, prelungit!Ce trebuie sa contina si cum se transmite Declaratia 406 pentru raportarea in SAF-T de la 1 ianuarie 2023Ultimele articole
Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025SAF-T in 2024: Ce trebuie sa stiti despre semnarea electronica a D406Proiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRCRaportari contabile semestriale: Amenzile pentru neDEPUNEREA DOCUMENTELOR la termenul legal pot ajunge pana la 4.500 lei, in functie de perioada de intarziereArticole similare
OUG 32/2020: Actele necesare pentru somajul tehnic de statAnumite firme NU mai au OBLIGATIA de a completa Registrul de Evidenta Fiscala in format fizicANOFM: Aproape 250 de mii de persoane angajate prin intermediul statului roman, in primele 10 luniUn nou formular CAS de completat pana la 15 februarieAgentii economici pot transmite documentele pentru somaj tehnic in mod electronic la ANOFMUltimele articole
Decontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileConform Ordinului 2326/2017, declaratiile fiscale se transmit OBLIGATORIU in sistem online. Lista formularelorDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelCompletarea D 112 in 2023: Ce beneficii extrasalariale pot fi detaliate in formular?Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic a fost completat cu 3 noi contributii (Ordinul 1985/2022)Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA