Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asociatia de proprietari: Ce trebuie sa stii despre respectarea GDPR

30-Dec-2019
5467

Atentie! Nicio firma/institutie/asociatie nu scapa de aplicarea Regulamentului pentru Protectia Datelor Personale! Asadar, pentru a nu fi pusi in situatia de a plati amenzi usturatoare, orice asocietatie de proprietari trebuie sa stie cum se aplica GDPR.

  • La 25 mai 2018 a intrat in vigoare cel mai dur act normativ al Uniunii Europene, anume Regulamentului Pentru Protectia Datelor Personale (GDPR) care instituie amenzi colosale pentru nerespectarea confidentialitatii informatiilor despre membrii asociatiei dvs.
  • Regulamentul se aplica practic oricarei entitati. Si asta deoarece prin noile prevederi conceptul de “date personale” devine atat de larg incat orice organizatie care lucreaza cu astfel de date – fie ca e vorba despre datele angajatilor sau ale clientilor – devine instantaneu subiect al Regulamentului.
  • Este adevarat ca in Romania exista deja Legea nr. 677/2001 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, doar ca GDPR “bate” aceasta lege.
  • Va reamintim ca, la 25 mai 2018, Regulamentul a intrat in vigoare direct, fara nicio formalitate, in toate statele Uniunii Europene. Si important este ca noile sanctiuni pe care le instituie nu se compara cu cele vechi. 
  • In timp ce Legea nr. 677/2001 prevedea o amenda maxima de 50.000 de lei, Regulamentul UE (GDPR) prevede o amenda de 20 de milioane de euro sau de 4% din cifra de afaceri/venituri, luandu-se in consideratie cea mai mare valoare. 

Asadar, pentru a evita sanctiuni drastice, este important sa aveti o mana de ajutor din partea unor specialisti de top. Gasiti informatiile de care aveti nevoie in „Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari”.

Regulamentul GDPR da peste cap toate procedurile pe care le aplicati pana acum si creeaza obligatii noi pentru dvs., fortandu-va sa va reganditi activitatea pentru a va conforma cu strictete noilor prevederi. 

Daca aveti dificultati in a raspunde la urmatoarele intrebari, cu siguranta aveti nevoie de ajutor din partea specialistilor. Detalii gasiti AICI >>

1) Mai aveti voie sa instalati sisteme de supraveghere video in spatiile comune ale imobilului?
2) Sunteti obligat sau nu sa desemnati un Responsabil cu Protectia Datelor Personale (DPO)?
3) Ce masuri speciale trebuie sa luati pentru a asigura securitatea registrelor asociatiei?
4) Care este noua procedura de trimitere a unei somatii de plata pentru un restantier?

Gasiti raspunsurile la toate aceste intrebari, precum si comentarii si solutii profesioniste legate de implicatiile GDPR intr-o lucrare de maxima actualitate conceputa strict pentru necesitatile dvs. - Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari >>

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Pachetul 2 de masuri fiscale. 8 modificari importante la Legea nr. 31/1990 privind societatile

    • Guvernul Bolojan a adoptat, prin procedura angajarii raspunderii, un nou proiect de lege ce aduce un pachet amplu de reforme fiscale si modificari importante la Legea nr. 31/1990 privind societatile. Actul normativ a fost trimis spre promulgare, insa aplicarea sa este conditionata de analiza Curtii Constitutionale. Noile masuri vizeaza intarirea disciplinei financiare si prevenirea decapitalizarii firmelor din Romania. Acestea vor intra in vigoare doar dupa publicarea legii in Monitorul Oficial.» citeste mai departe aici

  • Trecere la Reges-Online. Administratorii pot opera in sistem daca NU sunt angajati in firma?

    • REGES-Online este platforma oficiala prin care angajatorii transmit datele privind contractele de munca. Conform HG 295/2025, doar anumite persoane au dreptul legal de a opera in sistem. In acest context este important de clarificat cine poate completa si transmite aceste date. Avem acest caz concret. Firma de contabilitate inregistrata in REGES ON LINE cu un salariat. Administratorul nu este angajat cu contract de munca si nici de mandat. In acest caz poate opera in platforma REGES ONLINE...» citeste mai departe aici

  • Biletul la ordin. MONOGRAFII contabile utile atunci cand biletul la ordin este emis/primit de firme

    • Biletul la ordin este un instrument de plata utilizat frecvent in relatiile comerciale dintre firme pentru a amana plata unei datorii intr-un mod formal si garantat. Acesta implica o promisiune neconditionata de plata facuta de emitent in favoarea beneficiarului, avand valoare juridica. In practica, biletele la ordin pot fi transmise mai departe altor firme prin gir, ceea ce complica usor evidenta contabila. Avem acest caz. Firma nr. 1 a primit un bilet la ordin catre un furnizor, firma nr. 2....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016