Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie! Se suspenda dispozitiile Legii nr. 148 privind factura electronica

03-Oct-2012
3447
Senatul a adoptat proiectul de Lege privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.21/2012 pentru suspendarea aplicarii dispozitiilor Legii nr.148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice.

Scopul actului normativ il constituie suspendarea aplicarii prevederilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice in vederea acordarii unui timp rezonabil, pana la data de 1 ianuarie 2013, operatorilor economici care desfasoara activitati de emitere, transmitere si arhivare electronica, pentru adaptarea infrastructurilor tehnice existente la noul cadru juridic.

Cauza acestei propuneri consta in lipsa prevederilor tranzitorii necesare adaptarii sistemelor operatorilor economici la noile cerinte.

Expunerea de motive mentioneaza ca impactul cerintelor suplimentare introduse de Legea 148/2012 pentru validitatea facturilor electronice si lipsa perioadei tranzitorii care sa permita operatorilor economici adaptarea la noile cerinte ale legii este urmatorul:

- pentru companiile emitente de facturi electronice care nu asigura in acest moment semnarea electronica si marcarea temporala a facturilor: legea le obliga sa revina la facturarea pe hartie. Acest lucru va insemna:


* costuri mai mari pentru procesul de emitere si transmitere a facturilor

* inducerea de riscuri operationale semnificative in activitatea acestor companii, intrucat procesele interne sunt adaptate emiterii in format electronic al facturilor, nu pe suport de hartie.

* schimbarea proceselor interne in cadrul companiilor este aproape imposibila in termenul de 3 zile de la publicarea legii pana la intrarea ei in vigoare.

- pentru bancile comerciale care ofera servicii de facturare electronica clientilor proprii intrarea in vigoare a legii inseamna:

* suspendarea furnizarii serviciilor de facturare electronica si a contractelor in derulare
* costuri suplimentare pentru adaptarea serviciilor la cerintele legale
* pierderea unor venituri pe perioada de suspendare a serviciilor de facturare electronica pana la adaptarea infrastructurii.

Senatul a aprobat astfel Legea privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 21/2012 pentru suspendarea aplicarii dispozitiilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice:

Articol unic. - Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 21 din 23 august 2012 pentru suspendarea aplicarii dispozitiilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, adoptata in temeiul art. 1 pct. I.3 din Legea nr. 127/2012 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 623 din 30 august 2012.




Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016