Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Buletin fiscal: Noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 4-10 iunie 2016

14-Iun-2016
1658

In randurile de mai jos puteti consulta doua acte legislative noi, cu incidenta fiscala, publicate in perioada 4-10 iunie 2016.

1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.20/2016 (OUG 20/2016) pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative (M.Of. nr.434 din 9 iunie 2016);

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
ART. I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 923 din 11 decembrie 2015, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa articolul 3 se introduc sase noi articole, articolele 3^1 - 3^6, cu urmatorul cuprins:

"ART. 3^1


(1) Prin exceptie de la prevederile art. 1 alin. (1), incepand cu luna august 2016, personalul platit din fonduri publice care beneficiaza de un cuantum al salariilor de baza/indemnizatiilor de incadrare mai mic decat cel stabilit la nivel maxim pentru fiecare functie, grad/treapta, gradatie, vechime in functie sau in specialitate, dupa caz, va fi salarizat la nivelul maxim al salariului de baza/indemnizatiei de incadrare din cadrul institutiei sau autoritatii publice respective, daca isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.

(2) Pentru personalul didactic si didactic auxiliar din invatamant, nivelul salariului de baza similar in plata sau al salariului de baza maxim se stabileste pe functiile didactice, gradele didactice, transele de vechime in invatamant si gradatiile corespunzatoare vechimii in munca, respectiv pe gradul/treapta profesionala si gradatia corespunzatoare vechimii in munca pentru personalul didactic auxiliar din institutia respectiva, cu toate elementele care fac parte din salariul de baza, altele decat compensatiile tranzitorii.

(3) In aplicarea alin. (1) si (2), la stabilirea salariului de baza/indemnizatiei de incadrare la nivel maxim din cadrul institutiei sau autoritatii publice respective, se ia in calcul suma compensatorie aferenta titlului stiintific de doctor inclusa in acesta, doar daca persoana detine titlul stiintific de doctor.

(4) In aplicarea alin. (1) si (2), la stabilirea salariului de baza/indemnizatiei de incadrare la nivel maxim aferent functiei, grad/treapta, gradatie, vechime in functie/specialitate din cadrul institutiei sau autoritatii publice respective, se iau in calcul majorarile salariilor de baza ale personalului care beneficiaza de prevederile Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si drepturile banesti incluse in salariul de baza potrivit prevederilor art. 14 din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice, numai pentru personalul care intra sub incidenta celor doua acte normative.

(5) Prin exceptie de la prevederile art. 1 alin. (1), incepand cu luna august 2016, pentru personalul militar, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor din aceeasi institutie sau autoritate publica, in soldele de functie/salariile de functie in care nu sunt cuprinse sumele compensatorii corespunzatoare soldei de merit/salariului de merit in plata la nivelul anului 2009 se include 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzatoare soldei de merit/salariului de merit in plata la nivelul anului 2009.

(6) incepand cu luna august 2017, pentru personalul prevazut la alin. (5), in soldele de functie/salariile de functie se include diferenta de 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzatoare soldei de merit/salariului de merit in plata la nivelul anului 2009.

(7) incepand cu luna august 2016, pentru personalul militar, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, indemnizatiile, compensatiile, primele, ajutoarele, platile compensatorii, despagubirile, compensatiile lunare pentru chirie si alte drepturi acordate potrivit actelor normative in vigoare, care nu fac parte din solda lunara bruta/sala

Continuarea AICI.

2. Decizia inaltei Curti de Casatie si Justitie nr.11/2016 in dezlegarea unor chestiuni de drept: administratorul/lichidatorul judiciar nu are atributia de a verifica pe fond creantele bugetare constatate prin titluri executorii, contestate in termenul legal in fata instantei specializate (M.Of. nr.436 din 10 iunie 2016).

 INALTA CURTE,
deliberand asupra chestiunii de drept cu care a fost sesizata, a constatat urmatoarele:

I. Titularul si obiectul sesizarii

 Curtea de Apel Alba Iulia - Sectia a II-a civila, prin incheierea din 15 decembrie 2015, pronuntata in Dosarul nr. 4.120/107/2014/a2, a dispus, in temeiul art. 519 din Codul de procedura civila, sesizarea inaltei Curti de Casatie si Justitie in vederea pronuntarii unei hotarari prealabile cu privire la modul de interpretare a art. 105 alin. (1) si (2) si art. 106 din Legea nr. 85/2014, in sensul de a lamuri daca administratorul/lichidatorul judiciar are dreptul de a verifica creante bugetare constatate prin titluri executorii, contestate in termen legal, si care sunt limitele acestei verificari, avand in vedere si faptul ca aceste creante sunt constatate printr-un act fiscal emis in regim de putere publica. Cererea de pronuntare a hotararii prealabile a fost inregistrata pe rolul inaltei Curti de Casatie si Justitie la data de 18 ianuarie 2016 cu nr. 334/1/2016.

II. Temeiul juridic al sesizarii
Art. 519 din Codul de procedura civila stipuleaza urmatoarele:
"Daca, in cursul judecatii, un complet de judecata al inaltei Curti de Casatie si Justitie, al curtii de apel sau al tribunalului, investit cu solutionarea cauzei in ultima instanta, constatand ca o chestiune de drept, de a carei lamurire depinde solutionarea pe fond a cauzei respective, este noua si asupra acesteia inalta Curte de Casatie si Justitie nu a statuat si nici nu face obiectul unui recurs in interesul legii in curs de solutionare, va putea solicita inaltei Curti de Casatie si Justitie sa
pronunte o hotarare prin care sa dea rezolvare de principiu chestiunii de drept cu care a fost sesizata".

Continuarea AICI.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Buletin fiscal: Noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 4-10 iunie 2016":
Rating:

Nota: 4.75 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil 2018. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru raportarile anuale
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost actualizat PDF-ul inteligent – S1014 – S1015 – Situatii financiare la 31 decembrie 2018 in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin OMFP nr. 3103/2017, precum si cu OMFP nr. 10/03.01.2019. Entitati raportoare PJ fara scop patrimonial PJ fara scop patrimonial de utilitate publica Organizatii sindicale si patronale CAR unitati militare CAR salariati...» citeste mai departe aici

  • ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei
    • "Un ONG a facut rectificativa la D101 pentru anul 2017 in care a trecut doar cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 30.000 lei. In anul 2018 a completat D101 la fel cu cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 40.000 lei. S-a trecut pierderea rezultata in 2017 la randul 39 si matematic (-30.000-40.000=10.000) am ajuns la randul 40 cu -10.000 lei, iar in balanta pe contul 117 am 30.000 40.000=70.000 lei. Este corect?" Raspunsul specialistului Potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016