Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CNIPMMR cere eliminarea cotei suplimentare pentru IMM-urile din domeniul editorial

23-Apr-2013
3366
Administratia Fondului Cultural National, institutie publica autonoma subordonata Ministerului Culturii creata in anul 2005 in baza Hotararii nr. 802 din 14.07.2005 pentru a oferi finantari nerambursabile proiectelor culturale, se foloseste de prevederile Ordonantei nr. 51/1998 privind imbunatatirea sistemului de finantare a programelor, proiectelor si actiunilor culturale cu completarile si modificarile ulterioare si “someaza” firmele private prin adrese sa declare si sa plateasca catre AFCN sumele pe care le datoreaza astfel:


- o cota de 5% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea reproducerilor, copiilor sau mulajelor realizate, in conditiile legii, dupa bunuri culturale mobile aflate in proprietate publica ori dupa monumente sau componente ale monumentelor istorice aflate in proprietate publica;

- o cota de 5% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea, prin licitatie publica, a bunurilor culturale mobile;

- o cota de 2% din incasarile realizate de agentiile imobiliare din vanzarea imobilelor monumente istorice.

- o cota de 20% din incasarile realizate de operatorii economici din comercializarea publicatiilor interzise spre vanzare minorilor.

- o cota de 20% din incasarile obtinute din vanzarea sau inchirierea fonogramelor ori videogramelor a caror vizionare nu este recomandata minorilor, potrivit legii

- o cota de 3% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea calendarelor sau cartilor postale ilustrate, afiselor, posterelor, imaginilor autocolante ori a tipariturilor mixte, altele decat cele prevazute la lit. a);

- o cota de 2% din incasarile realizate de operatorii economici care comercializeaza bunuri culturale provenite din import.

- o cota de 2% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea produselor de arta populara;

- o cota de 2% din veniturile realizate de operatorii economici care isi desfasoara integral activitatea respectiva in incinta sau pe domeniul public aflat in spatiul de protectie al monumentelor istorice proprietate publica;

- o cota de 1% din incasarile realizate de operatorii economici din organizarea de balciuri si parcuri de distractii.

- o cota de 1% din veniturile realizate de operatorii economici care isi desfasoara activitatea in domeniul impresariatului artistic;

- o cota de 10% din incasarile realizate prin furnizarea serviciilor vocale cu continut erotic de catre operatorii economici din sistemul de telefonie care ofera servicii cu valoare adaugata;

- cota prevazuta la art. 12 alin. (11) din Ordonanta Guvernului nr. 25/2006 privind intarirea capacitatii administrative a Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 84 din 30 ianuarie 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 364/2006;

- cota prevazuta la art. 26 alin. (11) din Ordonanta Guvernului nr. 25/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 364/2006;

- o cota de 3% din devizul general al investitiilor autorizate sa se realizeze de catre operatorii economici pentru constructiile amplasate in spatiile de protectie ale monumentelor istorice proprietate publica;

- fonduri obtinute in cadrul colaborarii internationale;

- donatii, legate sau alte liberalitati;

- sponsorizari;

- dobanda aferenta disponibilitatilor aflate in bugetul Fondului Cultural National;

- o cota de 2% din incasarile Loteriei Romane;

- alte venituri dobandite in conditiile legii.


Se observa ca este un act total abuziv si de asemenea consideram abuziva actiunea pe care o face Administratia Fondului Cultural National de a obliga firmele sa plateasca aceasta taxa, cu atat mai mult cu cat obiectivul AFCN este de a oferi finantari nerambursabile pentru proiecte culturale pentru persoane fizice si agenti economici privati si nu de a lua bani de la acestia si solicitam abrogarea in regim de urgenta a acestor prevederi aberante prevazute in Ordonanta nr. 51 din 11.08.1998 cum este de exemplu si posibilitatea prevazuta in Ordonanta 51/1998 la art. 31 ca AFCN sa poata sa isi stabileasca si sa cheltuie sume de bani fara sa jusitifice aceste lucruri cuiva.

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016