Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CNIPMMR sustine corelarea majorarilor salariale ale bugetarilor cu economia si aplicarea unor criterii de performanta

13-Apr-2017
480

Referitor la viitoarea lege a salarizarii unice, CNIPMMR sustine necesitatea luarii in consideratie a urmatoarelor aspecte importante:

Fundamentarea ampla a noi legi, analizarea impactului socio-economic, al impactului financiar asupra bugetului de stat consolidat, atat pe termen scurt, pentru anul curent, cat si pe termen lung (pe 5 ani), a modificarilor cheltuielilor si veniturilor bugetare, plus/minus, cu propuneri pentru acoperirea cresterilor de cheltuieli (fara cresterea fiscalitatii asupra mediului de afaceri si fara instituirea de noi poveri fiscale pentru intreprinzatori), inclusiv calcule detaliate privind fundamentarea modificarilor cheltuielilor bugetare;

Asigurarea transparentei si a dialogului social calitativ, inclusiv cu confederatiile patronale reprezentative, care nu au fost informate cu privire la continutul proiectului noii legi si nici consultate pana in prezent;
Respectarea principiilor responsabilitatii, precautiei si a tintei de deficit bugetar de sub 2% din PIB;
Stabilirea masurilor de crestere a salariilor bugetarilor corelat cu evolutia economiei Romaniei si cu adoptarea unui mixt de politici pentru evitarea posibilelor dezechilibre macro-economice;
Corelarea salariilor bugetarilor cu salariile din industrie, astfel incat salariile din sectorul public sa nu fie mai mari decat salariile din sectorul privat, pentru a preveni aparitia unor discrepante nejustificate, generatoare de multiple efecte negative (inflatie, falimente sau necompetitivitate la export, etc.);

Stabilirea salariilor bugetarilor in cadrul unor limite minime si maxime, pentru fiecare post, cu obligatia platii salariului minim corespunzator postului si cu criterii obiective de acordare in fiecare luna/trimestru a sumelor peste nivelul minim, in functie de responsabilitatile postului, munca efectiv depusa, cantitatea si calitatea acesteia, rezultatele inregistrate si contributia la realizarea scopului si obiectivelor institutiei publice, astfel incat sa se plateasca salarii in functie de activitatea desfasurata si performantele inregistrate de fiecare bugetar in parte;

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal
Vezi detalii


Deblocarea fondurilor europene si a investitiilor publice, pentru a se asigura baza necesara cresterii veniturilor bugetare care sa sustina cresterile salariale;

Reforma profunda a sistemului bugetar, imbunatatirea solutiilor de e-guvernare, digitalizarea administratiei publice, cu restructurarea posturilor din administratia publica locala si centrala care intretin nejustificat birocratia, raportat la numarul foarte mare de bugetari (numarul de posturi ocupate in institutiile si autoritatile publice in luna februarie 2017 a fost de 189.8731);
Necesitatea scaderii cheltuielilor publice si valorificarea bunelor practici la nivel european in structurarea administratiei publice:

a. Primaria Bucuresti pentru 1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228 km patrati, are 860 de functionari publici, 10 consilieri personali ai primarului, raportat la 207 angajati (69 functionari si 138 personal contractual) la nivelul Primariei Berlinului, digitalizata complet (pentru 3,46 milioane de locuitori/suprafata de 891,68 km patrati, 17 sectoare);

b. Primaria Bucuresti are 55 de consilieri locali:

- cat Madridul, care are o populatie de 3,2 milioane de persoane, ce se dubleaza daca luand in considerare zona metropolitana in intregul ei si care administreaza un buget de cinci ori mai mare:

- mai multi decat Londra: Autoritatea Londrei Mari este reprezentata de primarul Londrei si de Adunarea Londrei, care are 25 de membri (cu 30 mai putin decat numarul de consilieri ai Primariei Bucuresti), la o populatie de 7,4 milioane de locuitori si un buget de cheltuieli estimat pentru 2017-2018 la 11 miliarde lire;

- mai multi decat Budapesta: deciziile sunt luate de cei 33 de membri ai Adunarii Generale (cu 22 mai putini decat in Bucuresti).

10. Necesitatea cresterii calitatii serviciilor publice;

11. Testarea periodica/perfectionarea periodica a bugetarilor;

12. Asigurarea cadrului necesar angajarii raspunderii directe a bugetarilor pentru greselile/abuzurile/neregularitatile acestora;

13. Evaluarea si monitorizarea permanenta a activitatii bugetarilor, cu rezultate directe asupra nivelului salariului lor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CNIPMMR sustine corelarea majorarilor salariale ale bugetarilor cu economia si aplicarea unor criterii de performanta":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Fiscul a publicat normele de venit pentru 2018 stabilite pentru activitatile independente
    • Fiscul a publicat recent normele de venit pentru 2018 stabilite pentru activitatile independente, conform art. 69 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, scrie avocatnet.ro. Potrivit Codului fiscal, venitul net anual este determinat pe baza normelor de venit, in cazul contribuabililor care au venituri in bani din activitati independente. In ceea ce priveste veniturile din profesii liberale si drepturi de autor, acestea sunt excluse. "In cazul contribuabililor care realizeaza venituri din...» citeste mai departe aici

  • Pana la ce data trebuie depus formularul 094
    • Formularul 094 trebuie depus pana la data de 25 ianuarie 2018, inclusiv, potrivit comunicatului de presa publicat de ANAF. Formularul 094, care reprezinta declaratia privind cifra de afaceri în cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent, se completeaza de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art.316 din Codul fiscal, care au utilizat trimestrul...» citeste mai departe aici

  • Moneda europeana atinge un nou maxim istoric
    • Banca Nationala a Romaniei (BNR) a anuntat, marti, cursul de 4,6599 lei pentru euro, in timp ce moneda nationala ajunge la cea mai slaba valoare din istorie, potrivit Agerpres. Astfel, moneda europeana a atins cel mai mare nivel inregistrat vreodata in raport cu leul, mai exact, 4,6599 lei, dupa o apreciere de 3,43 bani. In ceea ce priveste raportarea la dolarul american, moneda nationala a pierdut teren pana la valoarea de 3,8182 lei, cu 4,96 de bani (1,32%) mai mult fata de cotatia de luni, de...» citeste mai departe aici

  • Actele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 08.01.2018-12.01.2018, publicate in Monitorul Oficial
    • Actele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 08.01.2018-12.01.2018 au fost publicate recent in Monitorul Oficial al Romaniei. Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a facut publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. 1. Legea nr. 4/2018 pentru ratificarea Acordului dintre Romania si Republica Serbia in domeniul securitatii sociale, semnat la Belgrad la 28 octombrie 2016. 2. Ordinul ministrului sanatatii si presedintele Casei Nationale de...» citeste mai departe aici

  • Cu cat a contribuit sectorul bancar la bugetul de stat in perioada 2012-2016
    • Sectorul bancar a contribuit cu 20,676 miliarde de lei la bugetul de stat in perioada 2012-2016, ceea ce reprezinta 4,2% din produsul intern brut (PIB) inregistrat in perioada respectiva, se arata intr-un studiu prezentat marti de Asociatia Romana a Bancilor (ARB), realizat de PwC, scrie mediafax.ro. Studiul PwC Romania arata ca sectorul bancar a contribuit direct cu 13,4 miliarde de lei la bugetul de stat in perioada 2012-2016, iar contributia altor industrii ca urmare a vanzarilor de produse...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat proiectul de ordin pentru Loteria bonurilor fiscale
    • Ministerul Finantelor Publice a publicat ieri, 17 ianuarie 2018, proiectul de ordin privind stabilirea fondului anual de premiere pentru Loteria bonurilor fiscale, repartizarea acestuia pentru extragerile lunare aferente anului 2018, precum si pentru organizarea unor extrageri ocazionale ale Loteriei bonurilor fiscale. Loteria bonurilor fiscale poate fi organizata fie lunar, fie ocazional, potrivit prevederilor actului normativ mentionat mai sus. Conform dispozitiilor articolului 3, alineatul 1,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii