Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CNIPMMR sustine corelarea majorarilor salariale ale bugetarilor cu economia si aplicarea unor criterii de performanta

13-Apr-2017
599

Referitor la viitoarea lege a salarizarii unice, CNIPMMR sustine necesitatea luarii in consideratie a urmatoarelor aspecte importante:

Fundamentarea ampla a noi legi, analizarea impactului socio-economic, al impactului financiar asupra bugetului de stat consolidat, atat pe termen scurt, pentru anul curent, cat si pe termen lung (pe 5 ani), a modificarilor cheltuielilor si veniturilor bugetare, plus/minus, cu propuneri pentru acoperirea cresterilor de cheltuieli (fara cresterea fiscalitatii asupra mediului de afaceri si fara instituirea de noi poveri fiscale pentru intreprinzatori), inclusiv calcule detaliate privind fundamentarea modificarilor cheltuielilor bugetare;

Asigurarea transparentei si a dialogului social calitativ, inclusiv cu confederatiile patronale reprezentative, care nu au fost informate cu privire la continutul proiectului noii legi si nici consultate pana in prezent;
Respectarea principiilor responsabilitatii, precautiei si a tintei de deficit bugetar de sub 2% din PIB;
Stabilirea masurilor de crestere a salariilor bugetarilor corelat cu evolutia economiei Romaniei si cu adoptarea unui mixt de politici pentru evitarea posibilelor dezechilibre macro-economice;
Corelarea salariilor bugetarilor cu salariile din industrie, astfel incat salariile din sectorul public sa nu fie mai mari decat salariile din sectorul privat, pentru a preveni aparitia unor discrepante nejustificate, generatoare de multiple efecte negative (inflatie, falimente sau necompetitivitate la export, etc.);



Stabilirea salariilor bugetarilor in cadrul unor limite minime si maxime, pentru fiecare post, cu obligatia platii salariului minim corespunzator postului si cu criterii obiective de acordare in fiecare luna/trimestru a sumelor peste nivelul minim, in functie de responsabilitatile postului, munca efectiv depusa, cantitatea si calitatea acesteia, rezultatele inregistrate si contributia la realizarea scopului si obiectivelor institutiei publice, astfel incat sa se plateasca salarii in functie de activitatea desfasurata si performantele inregistrate de fiecare bugetar in parte;

Deblocarea fondurilor europene si a investitiilor publice, pentru a se asigura baza necesara cresterii veniturilor bugetare care sa sustina cresterile salariale;

Reforma profunda a sistemului bugetar, imbunatatirea solutiilor de e-guvernare, digitalizarea administratiei publice, cu restructurarea posturilor din administratia publica locala si centrala care intretin nejustificat birocratia, raportat la numarul foarte mare de bugetari (numarul de posturi ocupate in institutiile si autoritatile publice in luna februarie 2017 a fost de 189.8731);
Necesitatea scaderii cheltuielilor publice si valorificarea bunelor practici la nivel european in structurarea administratiei publice:

a. Primaria Bucuresti pentru 1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228 km patrati, are 860 de functionari publici, 10 consilieri personali ai primarului, raportat la 207 angajati (69 functionari si 138 personal contractual) la nivelul Primariei Berlinului, digitalizata complet (pentru 3,46 milioane de locuitori/suprafata de 891,68 km patrati, 17 sectoare);

b. Primaria Bucuresti are 55 de consilieri locali:

- cat Madridul, care are o populatie de 3,2 milioane de persoane, ce se dubleaza daca luand in considerare zona metropolitana in intregul ei si care administreaza un buget de cinci ori mai mare:

- mai multi decat Londra: Autoritatea Londrei Mari este reprezentata de primarul Londrei si de Adunarea Londrei, care are 25 de membri (cu 30 mai putin decat numarul de consilieri ai Primariei Bucuresti), la o populatie de 7,4 milioane de locuitori si un buget de cheltuieli estimat pentru 2017-2018 la 11 miliarde lire;

- mai multi decat Budapesta: deciziile sunt luate de cei 33 de membri ai Adunarii Generale (cu 22 mai putini decat in Bucuresti).

10. Necesitatea cresterii calitatii serviciilor publice;

11. Testarea periodica/perfectionarea periodica a bugetarilor;

12. Asigurarea cadrului necesar angajarii raspunderii directe a bugetarilor pentru greselile/abuzurile/neregularitatile acestora;

13. Evaluarea si monitorizarea permanenta a activitatii bugetarilor, cu rezultate directe asupra nivelului salariului lor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CNIPMMR sustine corelarea majorarilor salariale ale bugetarilor cu economia si aplicarea unor criterii de performanta":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Loteria bonurilor fiscale. Bonurile castigatoare au valoarea de 504 lei
    • Loteria bonurilor fiscale a continuat duminica, 18 noiembrie, cu o noua extragere, castigatoare fiind desemnate bonurile fiscale emise in data de 29 octombrie 2018, cu o valoare de 504 lei. Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 31 octombrie 2018 a fost programata duminica, 18 noiembrie 2018, fondul de premiere fiind de 1 milion de lei. Din aceasta suma vor fi acordate cel mult 100 de premii. Daca numarul celor care detin un bon fiscal castigator si depun cereri de...» citeste mai departe aici

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

  • Proiect de 45 de milioane de euro pentru dotarea scolilor cu echipamente wireless
    • Aproximativ 45 de milioane de euro, bani europeni, urmeaza sa fie investiti intr-un proiect de dotare cu echipamente wireless a 4.500 de scoli. De asemenea, proiectul prevede ca in cel putin 2.000 de institutii de invatamant sa fie creata infrastructura tehnica necesara utilizarii resurselor si serviciilor de tip OER si WEB 2.0 in educatie, potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI). "Am spus de nenumarate ori ca investitia cea mai buna in...» citeste mai departe aici

  • Ludovic Orban: Guvernul a contractat credite de peste 18 miliarde de euro pentru pomeni electorale
    • Presedintele PNL, Ludovic Orban, acuza Guvernul PSD-ALDE ca a contractat credite de 18,5 miliarde de euro pentru a face pomeni electorale, credite a caror consecinte vor fi resimtite de romani mult timp de acum. Acesta a subliniat faptul ca din acesti bani au fost “tocati de pomana”, nefiind facut nici macar un nou tronson de autostrada. Ludovic Orban a participat la finalul saptamanii la cursurile Scolii Memoriale “Gh. I. Bratianu”, organizata anual in ultimii 11 ani, in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016