Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CNIPMMR sustine corelarea majorarilor salariale ale bugetarilor cu economia si aplicarea unor criterii de performanta

13-Apr-2017
245

Referitor la viitoarea lege a salarizarii unice, CNIPMMR sustine necesitatea luarii in consideratie a urmatoarelor aspecte importante:

Fundamentarea ampla a noi legi, analizarea impactului socio-economic, al impactului financiar asupra bugetului de stat consolidat, atat pe termen scurt, pentru anul curent, cat si pe termen lung (pe 5 ani), a modificarilor cheltuielilor si veniturilor bugetare, plus/minus, cu propuneri pentru acoperirea cresterilor de cheltuieli (fara cresterea fiscalitatii asupra mediului de afaceri si fara instituirea de noi poveri fiscale pentru intreprinzatori), inclusiv calcule detaliate privind fundamentarea modificarilor cheltuielilor bugetare;

Asigurarea transparentei si a dialogului social calitativ, inclusiv cu confederatiile patronale reprezentative, care nu au fost informate cu privire la continutul proiectului noii legi si nici consultate pana in prezent;
Respectarea principiilor responsabilitatii, precautiei si a tintei de deficit bugetar de sub 2% din PIB;
Stabilirea masurilor de crestere a salariilor bugetarilor corelat cu evolutia economiei Romaniei si cu adoptarea unui mixt de politici pentru evitarea posibilelor dezechilibre macro-economice;
Corelarea salariilor bugetarilor cu salariile din industrie, astfel incat salariile din sectorul public sa nu fie mai mari decat salariile din sectorul privat, pentru a preveni aparitia unor discrepante nejustificate, generatoare de multiple efecte negative (inflatie, falimente sau necompetitivitate la export, etc.);

Stabilirea salariilor bugetarilor in cadrul unor limite minime si maxime, pentru fiecare post, cu obligatia platii salariului minim corespunzator postului si cu criterii obiective de acordare in fiecare luna/trimestru a sumelor peste nivelul minim, in functie de responsabilitatile postului, munca efectiv depusa, cantitatea si calitatea acesteia, rezultatele inregistrate si contributia la realizarea scopului si obiectivelor institutiei publice, astfel incat sa se plateasca salarii in functie de activitatea desfasurata si performantele inregistrate de fiecare bugetar in parte;

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii


Deblocarea fondurilor europene si a investitiilor publice, pentru a se asigura baza necesara cresterii veniturilor bugetare care sa sustina cresterile salariale;

Reforma profunda a sistemului bugetar, imbunatatirea solutiilor de e-guvernare, digitalizarea administratiei publice, cu restructurarea posturilor din administratia publica locala si centrala care intretin nejustificat birocratia, raportat la numarul foarte mare de bugetari (numarul de posturi ocupate in institutiile si autoritatile publice in luna februarie 2017 a fost de 189.8731);
Necesitatea scaderii cheltuielilor publice si valorificarea bunelor practici la nivel european in structurarea administratiei publice:

a. Primaria Bucuresti pentru 1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228 km patrati, are 860 de functionari publici, 10 consilieri personali ai primarului, raportat la 207 angajati (69 functionari si 138 personal contractual) la nivelul Primariei Berlinului, digitalizata complet (pentru 3,46 milioane de locuitori/suprafata de 891,68 km patrati, 17 sectoare);

b. Primaria Bucuresti are 55 de consilieri locali:

- cat Madridul, care are o populatie de 3,2 milioane de persoane, ce se dubleaza daca luand in considerare zona metropolitana in intregul ei si care administreaza un buget de cinci ori mai mare:

- mai multi decat Londra: Autoritatea Londrei Mari este reprezentata de primarul Londrei si de Adunarea Londrei, care are 25 de membri (cu 30 mai putin decat numarul de consilieri ai Primariei Bucuresti), la o populatie de 7,4 milioane de locuitori si un buget de cheltuieli estimat pentru 2017-2018 la 11 miliarde lire;

- mai multi decat Budapesta: deciziile sunt luate de cei 33 de membri ai Adunarii Generale (cu 22 mai putini decat in Bucuresti).

10. Necesitatea cresterii calitatii serviciilor publice;

11. Testarea periodica/perfectionarea periodica a bugetarilor;

12. Asigurarea cadrului necesar angajarii raspunderii directe a bugetarilor pentru greselile/abuzurile/neregularitatile acestora;

13. Evaluarea si monitorizarea permanenta a activitatii bugetarilor, cu rezultate directe asupra nivelului salariului lor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CNIPMMR sustine corelarea majorarilor salariale ale bugetarilor cu economia si aplicarea unor criterii de performanta":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum faceti diferenta, din punct de vedere fiscal, intre sponsorizare, donatie, mecenat
    • Aspectele pe care le vom dezbate prin cele de mai jos privind diferentele dintre sponsorizare, donatie, mecenat, raspund urmatoarelor intrebari: Conform legislatiei si reglementarilor contabile si fiscale din Romania care este diferenta intre sponsorizare si donatie drept natura a costului? Care sunt inregistrarile contabile? Donatia, conform Codului Civil, este un contract “prin care o persoana, donator, transmite, de regula in mod gratuit si irevocabil, dreptul de proprietate asupra unui...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: 25 mai e termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?
    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din: 1. urmatoarele venituri din activitati independente: - venituri din activitati de productie, comert, prestari de servicii impuse in sistem real; - venituri din profesii...» citeste mai departe aici

  • Intalnirea premierului Grindeanu cu marii investitori romani si concluzii privind legea preventiei
    • La 27 aprilie a avut loc o intalnire a premierului Sorin Grindeanu cu marii investitori romani. Acesta le-a multumit pentru acceptarea invitatiei de participare la intalnire. In opinia sa, dezbaterile permit asigurarea unor premise pentru o dezvoltare sanatoasa, fiind adus in discutie si capitalul romanesc in peisajul de business autohton: "Dati-mi voie sa va multumesc ca ati raspuns invitatiei de a participa la aceasta intalnire. Va asigur ca nu v-am chemat sa va tin discursuri, ca sunt convins...» citeste mai departe aici

  • Incep inscrierile la Programul Oficial de Internship al Guvernului Romaniei
    • Tinerii interesati de o cariera in administratia publica centrala se pot inscrie, incepand de astazi, la Programul Oficial de Internship al Guvernului Romaniei. Programul este destinat tinerilor romani cu varsta maxima de 25 de ani, studenti sau recent absolventi ai unei universitati din Romania ori din afara tarii. Formularul de inscriere este disponibil la adresa http://internship.gov.ro/profil si va putea fi accesat pana la data de 9 mai 2017, ora 23:59. Editia aniversara a Programului...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii acordam prima de instalare si ce obligatii se impun?
    • Prima de instalare reprezinta, prin definitie, un element de care nu toate firmele se lovesc in practica. Un studiu de caz in aceasta privinta este insa binevenit deoarece sunt multe aspecte pe care e bine sa le cunoasteti, mai ales referitor la obligatiile de plata aferente. Avem, asadar, situatia in care o societate comerciala angajeaza o persoana care are domiciliul la 63 kilometri de locul de munca. Societate ii acorda o prima de instalare de 2.000 lei net. Vom vedea daca prima de instalare...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.