Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Compensarea obligatiilor restante se solicita pana la 31 octombrie

07-Oct-2013
2810
Va informam ca, potrivit prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 1.353/2013 de aplicare a prevederilor art. 64 alin. (3)-(17) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 525/21.08.2013, sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, repartizate de Ministerul Finantelor Publice se vor utiliza in scopul achitarii platilor restante la 31 iulie inregistrate in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.

In scopul alocarii sumelor necesare, unitatile administrativ-teritoriale pot depune, pana la 31 octombrie 2013, la organele fiscale, cereri scrise insotite de urmatoarele documente:

- situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;

- certificatele de atestare fiscala ale unitatilor administrativ-teritoriale/ institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale/ furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari; aceste certificate se elibereaza in maximum doua zile lucratoare de la primirea solicitarii, fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprind creantele fiscale restante, exigibile, existente in sold la data solicitarii;

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale si furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv pentru furnizorii institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/ spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala prevazute anterior; prin aceste acorduri, furnizorii de bunuri, servicii si lucrari confirma faptul ca sunt de acord cu stingerea obligatiilor fiscale potrivit prevederilor ordonantei;


- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate potrivit prevederilor acestui act normativ;

- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante inregistrate in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local, si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale la data de 31 iulie 2013, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice.

Sumele destinate achitarii obligatiilor de plata restante nu pot fi mai mari decat obligatiile de plata si obligatiile fiscale restante.

Organele fiscale mentionate mai sus analizeaza cererile in termen de doua zile lucratoare de la depunerea acestora si intocmesc o situatie centralizatoare care contine suma necesara a fi repartizata unitatilor administrativ-teritoriale. In prima zi lucratoare de la intocmirea situatiei centralizatoare se transmite o cerere Ministerului Finantelor Publice prin care se solicita repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2013, corespunzatoare sumei totale care face obiectul situatiei centralizatoare. Suma din cerere se diminueaza cu eventualele sume solicitate prin cereri anterioare si nevirate in contul unitatilor administrativ-teritoriale.

Ministerul Finantelor Publice inregistreaza cererile in ordinea primirii acestora si repartizeaza sumele solicitate pe fiecare judet/ municipiul Bucuresti, in termen de maximum doua zile lucratoare de la primirea acestora in limita sumei aprobata prin ordonanta (1.000.000 mii lei). Acesta restituie cu adresa, organelor fiscale, cererile pentru care, din sumele prevazute, nu mai exista sume de repartizat.

Procedura privind virarea sumelor repartizate

Organele competente au obligatia de a repartiza sumele comunicate de Ministerul Finantelor Publice, pe unitati administrativ-teritoriale in termen de o zi lucratoare de la comunicare.

In termen de 3 zile lucratoare de la comunicare, unitatile administrativ-teritoriale, inclusiv institutiile din subordine, au obligatia de a prezenta unitatilor Trezoreriei Statului la care acestea isi au conturile deschise, urmatoarele documente:

- bugetele locale majorate cu sumele repartizate, in conditiile art. 82 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau rectificate, pentru institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;

- cererile pentru deschiderea de credite bugetare si dispozitiile bugetare de repartizare a creditelor bugetare, aferente cheltuielilor bugetare privind stingerea obligatiilor fiscale;

- ordinele de plata prin care unitatile administrativ-teritoriale vireaza sumele aprobate in conturile institutiilor publice finantate partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;

- ordinele de plata prin care unitatile administrativ-teritoriale/institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale achita la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat ori bugetele fondurilor speciale obligatiile fiscale apartinand furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari sau propriile obligatii fiscale.

Virarea in contul bugetelor locale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, repartizate, se efectueaza de catre unitatile Trezoreriei Statului in urmatoarele conditii:

- existenta bugetelor locale majorate sau rectificate, inclusiv a bugetelor rectificate ale institutiilor publice finantate integral ori partial din bugetul local si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, cu sumele repartizate;

- existenta deschiderilor de credite bugetare disponibile, cel putin la nivelul ordinelor de plata prezentate;

- sumele inscrise in ordinele de plata sunt in limita sumelor inscrise in acordurile incheiate si a sumelor reprezentand plati restante pe care unitatile administrativ-teritoriale/institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale le datoreaza bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale;

- sumele sunt utilizate conform destinatiei pentru care au fost alocate de catre organele fiscale competente;

- sumele din certificatele de atestare fiscala care au stat la baza suplimentarii sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata sunt reconfirmate de organele fiscale. in acest scop, la data primirii documentelor de plata prezentate de unitatile administrativ-teritoriale, unitatile Trezoreriei Statului vor solicita organelor fiscale competente actualizarea sumelor din certificatele de atestare fiscala care au stat la baza suplimentarii sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, acestea avand obligatia de a actualiza/confirma sumele respective in cadrul aceleiasi zile. in cazul in care sumele care fac obiectul documentelor de plata prezentate de unitatile administrativ-teritoriale sunt mai mari decat cele cuprinse in certificatele de atestare fiscala actualizate, acestea se restituie unitatilor administrativ-teritoriale pentru a fi refacute in termen de o zi lucratoare de la restituire.

Alte precizari

Prin actul normativ mentionat mai sus s-au aprobat modelul si continutul formularelor utilizate in aplicarea normelor respective:

1. "Cerere privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale din suma aprobata la art. 64 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013";

2. "Situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale potrivit prevederilor art. 64 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013 ";

3. "Acord incheiat pentru stingerea obligatiilor de plata/fiscale conform prevederilor art. 64 alin. (4) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013";

4. "Cerere privind solicitarea de repartizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2013, conform prevederilor art. 64 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013";

5. "Cerere privind introducerea unui control de tip preventiv asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate conform prevederilor art. 64 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013 ".

Transmiterea cererilor pentru obtinerea sumelor necesare se poate face pana la 31 octombrie 2013.

Raspunderea pentru respectarea realitatii si exactitatii sumelor care fac obiectul cererilor depuse, precum si a sumelor inscrise in situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale revine ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale.

Sursa: DGFP Valcea

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016