
Raportul Special
realizat de specialisti
Comunitatea Investitorilor Straini (FIC) sustine ca, potrivit unei analize realizate prin colectarea datelor de la 46 de grupuri de companii inregistrate la Registrul Comertului din Romania, membre FIC, in anul 2017, aceste 46 de corporatii au virat la bugetul de stat in jur de 40% din totalul TVA-ul si al accizelor colectate la nivel national.
“Comunitatea Investitorilor Straini a fost confruntata in ultimii ani cu un discurs public care sugereaza faptul ca societatile comerciale cu capital strain nu isi platesc taxele si impozitele pe care le datoreaza statului conform legii si ca nu au o contributie la crearea de bunastare in Romania.
Trebuie spus inca de la inceput, faptul ca FIC nu vorbeste in numele tuturor companiilor cu capital strain din Romania, ci doar a membrilor sai”, se arata intr-un material realizat de FIC.
FIC a realizat o analiza in randul membrilor comunitatii legat de valoarea tuturor taxelor pe care acestia le platesc catre bugetul de stat, bugetele locale sau bugetele de asigurari sociale.
Analiza a fost realizata prin colectarea datelor de la 46 de grupuri de companii (aproximativ 68 entitati) inregistrate la Registrul Comertului din Romania.
“Ne-am fi dorit sa putem analiza intreg mediul de afaceri, toate companiile din Romania, inclusiv cele cu capital strain, din perspectiva taxelor pe care le platesc, dar datele necesare nu sunt publice, acestea se afla doar in posesia Agentiei Nationale pentru Administrare Fiscala”, transmite FIC.
Datele folosite in aceasta analiza sunt pentru anul 2017 si au fost colectate direct de la companii.
Potrivit datelor facute publice de sursa citata, cele 46 de corporatii membre FIC au virat la bugetul Romaniei TVA si accize in valoarea de 30 miliarde de RON, aproximativ 40% din total TVA si accize colectate de stat (80 miliarde de RON), 2017.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Examen Consultant Fiscal 2025
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
“Statul se bazeaza intr-o foarte mare masura pe sistemele eficiente si transparente ale companiilor care colecteaza accizele si TVA-ul si vedem ca acestea o fac fara fraude si fara intarzieri de plata.
Statul poate fi sigur in orice moment ca aceste companii vor colecta accizele si TVA-ul si il vor vira deindata mai departe. Cheltuielile publice din Romania depind in mare masura de functionarea eficienta a acestui mecanism”, noteaza FIC.
Pe langa TVA-ul si accizele colectate pentru bugetul de stat, companiile FIC au contribuit la buget cu 8,3 miliarde de RON, mai mult de jumatate reprezentand contributiile sociale si impozitul pe venit ale angajatilor in 2017.
Sursa: FIC
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Retailul online a crescut de 2,5 ori, in 7 luniEvaziune in domeniul comertului cu zaharNumarul firmelor care si-au suspendat activitatea a scazut la jumatate in primele sase luniE-Factura: Contribuabilii trebuie sa se pregateasca de implementarea sistemului incepand cu 1 ianuarie 2024Speta zilei. Firmele cu cod CAEN 5630 care depasesc plafonul de 500.000 euro sunt obligate sa treaca la impozit pe profit?Ultimele articole
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.BImpozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabilePiata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariCe beneFICii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un anArticole similare
Sondaj: 50 dintre membrii Consiliului Investitorilor Straini vad povara fiscala ca necompetitivaCati INVESTITORI STRAINI a primit Romania la inceputul anului?32 masuri in noul pachet de actiuni guvernamentale pentru IMM-uriA inceput Saptamana de relaxare Fiscala!Firmele din Romania vor plati CAS si CASS la nivelul salariului minim, indiferent de regimul partial sau total de muncaUltimele articole
KeysFin: Business-ul cu grau si porumb, la cote record in 2018, in RomaniaNoile criterii de atribuire a contractelor publice si noile norme privind achizitiile publice: proceduri online, transparenta si calitateAspecte pozitive in Codul fiscal. Noile imbunatatiri si efectele lorIohannis considera ca Romania reuseste sa atraga interesul investitorilor strainiRecomandari facute investitorilor straini. Ce vesti bune are guvernatorul BNRArticole similare
In atentia firmelor: proiect nou privind personalul trimis in strainatate pentru munca temporaraStudiu de caz: Decontare cheltuieli de deplasare efectuate in strainatate. HG 518/1995Taxe datorate Fondului pentru mediu. Cele 15 TAXE OBLIGATORII pe care ORICE FIRMA le are de platitArticole similare
E-Factura: Facturile se inregistreaza cu data emiterii sau cu data primirii in SPV?Efectuare operatiune triunghiulara fara masuri de simplificareSocietate aflata in suspendare. Tratament fiscalMFP: Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 30.04.2016PFA. Cum procedam in ce priveste cumulul cu venituri din salarii?Ultimele articole
Mijloace fixe. Cum sa le scoateti din evidenta + o MONOGRAFIE contabila utilaBon fiscal fara cod QR. Poate fi deductibil dupa data de 1 septembrie 2025?SAF-T si D406. Termenul de depunere este 30 septembrie sau 1 octombrie pentru luna august 2025?Garantie SGR in 2025. Ce trebuie sa stiti despre raportarea in D300 si codificarea SAF-TBon fiscal ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?Articole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul V (partea a III-a)Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?Aspecte fiscal-contabile privind unitatile de cult din RomaniaCe variante au la dispozitie firmele care plateau pana acum impozit specific. Legea 170/2016 a fost abrogataDeclaratia 700 in 2024: ANAF a actualizat PDF-ul inteligent in urma abrogarii impozitului specificUltimele articole
Masuri fiscale 1 august 2025: impozit pe venit, TVA, CASS si ACCIZEMasuri fiscale 2025-2026. Lista COMPLETA a masurilor de austeritateMasuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul GuvernDeclaratii ANAF. Ce obligatii fiscale au contribuabilii in luna IUNIE 2025Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA