Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contabilizarea masurilor asiguratorii emise de organele fiscale

14-Nov-2011
3839
Organele de control si organele de executare pot dispune masuri asiguratorii asupra bunurilor debitorului, atunci cand sunt indicii ca ar exista pericolul sustragerii, ascunderii ori risipirii patrimoniului, fapt ce ar ingreuna colectarea creantelor datorate de acesta bugetului de stat.

Situatiile in care se impune luarea masurilor asiguratorii sunt urmatoarele:

a) in urma constatarii unor acte si fapte care pot constitui infractiuni de evaziune sau frauda fiscala, in cazul carora prejudiciul nu a fost stabilit prin acte administrative fiscale de impunere;

b) in situatia in care au fost stabilite obligatii fiscale cu ocazia actiunii de control prin acte administrative fiscale de impunere;

c) in situatia in care urmeaza sa fie stabilite obligatii fiscale cu ocazia actiunii de control prin acte administrative fiscale de impunere;

d) daca sunt indeplinite conditiile pentru deschiderea procedurii de atragere a
raspunderii solidare dupa emiterea deciziei de atragere a raspunderii solidare;

e) in cazul in care sunt indeplinite conditiile pentru deschiderea procedurii de atragere a raspunderii solidare inainte de emiterea deciziei de atragere a raspunderii solidare.

Masurile asiguratorii dispuse de organele de control si/sau organele de executare pot fi:

? sechestru asigurator pentru bunuri imobile;
? sechestru asigurator pentru bunuri mobile, inclusiv titlurile de valoare si bunuri
mobile necorporale;
? poprirea asiguratorie asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
? poprirea asiguratorie asupra disponibilitatilor banesti din conturile bancare.

Din punctul de vedere al inregistrarilor contabile retinem ca nu identificam la
momentul sechestrului/popririi o iesire de active din patrimoniu. Astfel se impune constituirea unui provizion pentru posibile iesiri de numerar avand in vedere prevederea de la pct. 223 din O.M.F.P. nr. 3.055/2009 privind contabilitatea si se inregistreaza in evidenta contabila prin articolul 6812 ?Cheltuieli de exploatare privind provizioanele? = 1516 ?Provizioane pentru impozite?.

Dispunerea si/sau ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii asupra bunurilor
proprietate a debitorului se efectueaza, de regula, in limita a 150% din valoarea creantei estimate/stabilite si in urmatoarea ordine:

? bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate desfasurarii activitatii care constituie
principala sursa de venit;

? bunurile mobile si imobile care nu sunt direct folosite in activitatea ce constituie
principala sursa de venit a contribuabilului;

? bunurile mobile si imobile care se afla temporar in detinerea altor persoane in baza contractelor de arenda, de imprumut, de inchiriere, de concesiune, de leasing si altele;

? ansamblu de bunuri in conditiile prevederilor art. 158 din Ordonanta Guvernului
nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

? masini-unelte, utilaje, materii prime si materiale si alte bunuri mobile, precum si
bunuri imobile ce servesc activitatii care constituie principala sursa de venit;

? produse finite;

? sume urmaribile datorate cu orice titlu debitorului de catre terte persoane;

? disponibilitati aflate in conturile bancare;

? bunuri perisabile sau supuse degradarii.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Contabilizarea masurilor asiguratorii emise de organele fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016