Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce dau gres afacerile in Romania. Principalele obstacole

08-Dec-2017
1729

Obstacolele aflate in calea celor care doresc sa isi dezvolte o afacere de la zero in Romania nu sunt putine. O spun cetatenii romani, dar o recunosc si investitorii straini. Cauzele sunt nenumarate, iar eforturile pentru a le depasi, corecta sau elimina in intregime trebuie sa fie de durata. 

Un studiu facut de EY Romania arata ca educatia precara ocupa primul loc in topul celor mai importante obstacole pentru cei care vor sa inceapa si sa dezvolte o afacere in Romania. 23% dintre respondenti sunt convinsi de acest lucru, fata de doar 16% in anul 2016.

De asemenea, accesul la finantare si teama de esec sunt al doilea, respectiv al treilea obstacol resimtite de antreprenori.

"Educatia antreprenoriala, spre deosebire de cea academica, se dezvolta prin contactul cu povestile antreprenoriale de succes. De aceea, aproape jumatate dintre respondenti au indicat mentoratul si discutiile cu alti antreprenori ca fiind principala lor sursa de invatare (44%). Totusi, activitatea de mentorat a scazut in importanta pe agenda antreprenorilor maturi, in pofida faptului ca este considerata ca esentiala de tot mai multi antreprenori de start-up. Aceasta scadere ar putea fi justificata de contextul generat de o cerere in crestere pentru acest tip de invatare, care nu mai poate fi sustinuta de antreprenorii maturi, in mod special intr-o economie in plina expansiune care lasa mai putin timp la dispozitie acestora pentru a se dedica mentoratului", arata Agerpres, citand studiul amintit. 

De asemenea, au fost subliniate patru masuri care vizeaza regimul de fiscalitate si reglementare, dar si de functionarea institutiilor statului, drept cei mai importanti pasi in directia stimularii si sustinerii celor care isi doresc sa demareze o afacere. Astfel, 27% considera ca solutiile de finantare pentru startup-uri ar avea cel mai mare impact, in crestere cu 22% fata de anul trecut. 24% dintre respondenti considera ca scutirea sau scaderea taxelor i-ar ajuta cel mai mult, 20% mentioneaza relaxarea si simplificarea fiscala iar 4%, predictibilitatea fiscala.

36% dintre antreprenori vor investi cele mai multe resurse in promovare, in timp ce 67% dintre respondenti sunt ingrijorati de obtinerea fondurilor pentru cresterea numarului de angajati.

Conform acelorasi date, publicate de Ey, cei mai multi antreprenori aflati la inceput de drum dedica zece ore afacerii lor in fiecare zi, la fel ca la prima editie a studiului, ceea ce inseamna ca lucreaza cu 16% mai mult decat angajatii cu norma intreaga din Romania. Conform Eurostat, angajatii romani lucreaza in medie 39,8 ore pe saptamana. Desi cei mai multi dedica 10 ore afacerii, 7% dintre antreprenori depasesc limita de 13 ore, unii dintre acestia ajungand chiar la 20 ore de munca in fiecare zi, conform raspunsurilor inregistrate la aceasta intrebare.

Mediul fiscal si de reglementare s-a deteriorat in ultimul an in Romania pentru antreprenorii de start-up, conform a 44% dintre respondenti. Procentajul celor care percep o inrautatire este cu aproape 50% mai mare, in crestere de la 30% la 44%, in conditiile in care si numarul celor nehotarati a scazut vizibil (de la 19% la 12%).

Aflat la cea de-a doua editie, Barometrul startup-urilor din Romania, realizat de EY Romania, Impact Hub si Startarium analizeaza raspunsurile a 357 antreprenori de startup (fondatori ai unor companii cu vechime mai mica de trei ani calendaristici). 63% dintre respondenti au varsta cuprinsa intre 21 si 35 de ani, 33% intre 35 si 50 de ani, 3% au peste 50 de ani iar 1% au sub 21 de ani.

Majoritatea antreprenorilor chestionati provin din mediul urban (93%) si activeaza in diverse sectoare, de la IT&tech (27%), la media si publicitate (11%), servicii pentru afaceri (10%), comert cu amanuntul (10%). Cei mai multi respondenti (69%) se afla la prima companie fondata, in timp ce 12% au creat deja cel putin doua startup-uri pana la firma actuala.

Fata de studiul publicat anul trecut, se observa o crestere a veniturilor personale ale antreprenorilor de startup. 73% dintre respondenti au raportat un castig lunar de peste 500 euro. A scazut procentul celor care castigau sub 500 euro pe luna - de la 38% in 2016 la 27% in 2017. in acelasi timp, a crescut numarul antreprenorilor care obtin intre 1000 si 2000 euro lunar ( 25% in 2017 fata de 18% in 2016) si al celor cu castiguri de peste 2.000 euro (16% in prezent fata de 11% in 2016).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016