Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deschidere punct de lucru - Cadouri oferite clientilor. Tratament fiscal

10-Apr-2019
1419

"O societate comerciala, platitoare de impozit, care are obiect principal de activitate cod CAEN 4669, sediu comert de tip depozit, deschide un punct de lucru - vanzare cu amanuntul. Cu ocazia deschiderii, societatea ofera cadouri in valoare de 100 lei in produse primilor 50 de clienti. Care este tratamentul fiscal pentru aceste cadouri?" In cele ce urmeaza vom vedea care este opinia specialistului in acest caz.

Raspunsul specialistului

Din punct de vedere al impozitului pe profit, potrivit art. 25 alin. (1) din Codul fiscal si pct. 13 alin. (1) lit. a) din Normele metodologice de aplicare, sunt considerate cheltuieli efectuate in scopul activitatii economice, deductibile fiscal cheltuielile de reclama si publicitate, care includ si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor. Daca respectivele produse au fost acordate gratuit clientilor in scopul stimularii vanzarilor, in cadrul campaniei publicitare concepute si aplicate cu ocazia punctului de lucru, atunci contravaloarea lor reprezinta cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit.

In privinta TVA, daca la achizitia produselor societatea si-a dedus TVA, potrivit art. 270 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal acordarea gratuita a bunurilor catre clienti in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor nu constituie livrare de bunuri daca sunt indeplinite conditiile de la pct. 7 alin. (10) din Normele metodologice de aplicare, in sensul ca:

- se cuprind in categoria bunurilor acordate in mod gratuit in scopul stimularii vanzarilor bunurile care sunt comercializate in mod obisnuit de catre persoana impozabila, acordate in mod gratuit clientului, numai in masura in care sunt bunuri de acelasi fel ca si cele care sunt, au fost ori vor fi livrate clientului. Atunci cand bunurile acordate gratuit in vederea stimularii vanzarilor nu sunt bunuri comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt ori au fost livrate clientului, acordarea gratuita a acestora nu se considera livrare de bunuri daca se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizitionat de la respectiva persoana impozabila; sau bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia;

- bunurile acordate in scop de reclama cuprind, fara a se limita la acestea, bunurile oferite in mod gratuit in cadrul campaniilor promotionale, mostre acordate pentru incercarea produselor sau pentru demonstratii la punctele de vanzare.

Pentru aceste produse oferite gratuit clientilor in scopul stimularii vanzarilor societatea isi pastreaza dreptul de deducere a TVA conform art. 297 alin. (5) din Codul fiscal, fara a fi necesara efectuarea vreunei ajustari a taxei initial deduse.

In ipoteza in care exista si clienti persoane fizice, vor fi avute in vedere prevederile art. 108 alin. (1) din Codul fiscal care includ in categoria veniturilor din premii si veniturile obtinute din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale, cu aplicarea art. 110 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal care prevede ca nu sunt impozabile premiile sub valoarea sumei neimpozabile stabilite in suma fixa de 600 lei, inclusiv.



Tratamentul fiscal a fost prezentat sub rezerva ca nu sunt oferite detalii cu privire la produsele comercializate cu amanuntul in raport de specificul activitatii pentru codul CAEN 4669, la cadouri si la modalitatea concreta de acordare a acestora, detalii care ar putea, eventual, sa influenteze acest tratament fiscal.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deschidere punct de lucru - Cadouri oferite clientilor. Tratament fiscal":
Rating:

Nota: 4.38 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016