Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Din 734.000 de firme, 180.000 au cifra de afaceri zero

01-Oct-2014
2465
In cadrul unei conferinte pe teme de fiscalitate, secretarul general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania, Cristian Parvan, a afirmat ca dintr-un total de 734.000 de firme inregistrate in Romania 180.000 au cifra de afaceri zero si ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) "ar trebui sa scape de ele".

In concret, aflat la conferinta amintita, potrivit Agerpres, acesta a declarat:

"Din 734.000 de firme, 453.000 au cifra de afaceri mai mare ca zero si 180.000 au cifra de afaceri zero. Eu m-as astepta de la Ministerul de Finante, de la ANAF, sa scape de ele. Ce fel de firma este asta, cu cifra de afaceri zero? Pe nimeni nu intereseaza sa faca curatenie. Din cele 454.000 de firme active, 380.000 au cifra de afaceri sub un milion de lei, iar 1.200 de companii fac peste 50% din cifra de afaceri a Romaniei. Acestea sunt problemele cu care noi incercam sa ne batem si sa avem un dialog cu autoritatile".

De asemenea, secretarul general al AOAR a subliniat ca Directia Antifrauda controleaza in special firmele mici si foarte mici si evita multinationalele:

"Directia Antifrauda se duce la firma cu doi angajati si nu se duce la o multinationala, pot sa va garantez asta, pentru ca din 7.815 controale facute la firme in semestrul I au fost la firme care de abia s-au infiintat in 2013. E formidabil cum o Directie Antifrauda face, in trei luni, 7.815 controale, potrivit rapoartelor de activitate ale ANAF pe trimestrul I. Din 7.815 de controale, 6.817 au fost cu amenzi aplicate. Din raportarile europene, vad ca se fac controale la firmele mari. Din raportarile noastre, vad ca la noi controalele se duc tot la firme din orasele, firme cu doi angajati, fie ca este un magazin de peste, fie ca este un magazin cu produse pentru agricultura. Au dat 28,9 milioane lei amenzi in trei luni. Am impartit si eu aceste sume la numarul de societati si te intrebi de ce munceste atat aceasta directie, sa ia 15.000 — 17.000 de lei la un control".


Totodata, noteaza aceeasi sursa, Cristian Parvan e precizat ca nu poate fi de acord cu evaziunea financiara, "dar aceste controale sunt mai rele decat cele de la Garda Financiara, iar mediul de afaceri este considerat inamic, cu exceptia multinationalelor".

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016