Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Directia Generala de Impozite si Taxe Locale se modernizeaza

07-Iun-2013
1572
Directia Generala de Impozite si Taxe Locale Sector 1 a inceput sa emita incepand de astazi, prin cabinetele notariale certificatele de atestare fiscala necesare tranzactiilor de vanzare-cumparare a imobilelor. Odata cu inceperea acestei actiuni nu va mai fi necesare deplasarea la sediile directiei pentru acest lucru, datorita protocolului de colaborare semnat cu Camera Notarilor Publici din Bucuresti.

Datorita acestui parteneriat DGITL din Sectorul 1 va transmite cabinetului notarului, in format electronic, documentele necesare efectuarii unei tranzactii imobiliare. De asemenea, nu mai este nevoie sa se mearga la DGITL pentru efectuarea operatiunii de inscriere/radiere de la rolul fiscal a imobilelor, potrivit Agerpres.

Sistemul informatic permite realizarea operatiunilor de eliberare a certificatelor de atestare fiscal. Dar la cererea contribuabilului se poate face si inregistrarea/ scoaterea din evidenta fiscala a unor bunuri imobile.

Securitatea sistemului informatic, autentificarea utilizatorilor pe baza de certificate digitale calificate si confidentialitatea datelor transmise intre utilizatori sunt asigurate de Serviciul de Transmisiuni Speciale(STS), potrivit unui comunicat al autoritatii locale.

“Prin aceasta colaborare cu Camera Notarilor Publici din Bucuresti am reusit sa eliminam birocratia din tranzactiile imobiliare. Orice contribuabil poate perfecta o tranzactie imobiliara doar la notar, incepand de azi, fiind scutit de statul la coada la sediile de taxe si impozite pentru obtinerea diverselor documente necesare vanzarii-cumpararii de imobile. Operatiunile de vanzare-cumparare a imobilelor se fac rapid, dar mai ales in conditii de deplina siguranta, iar aici vreau sa multumesc in mod special sprijinului acordat de catre Serviciul de Transmisiuni Speciale, care asigura securitatea sistemului informatics”, a declarat primarul sectorului 1, Andrei Chiliman.

Pana la acest parteneriat procedurile erau mult mai diferite. Pentru orice tranzactie imobiliara, contribuabilii erau nevoiti, inainte de a ajunge la notariat, sa treaca pe la sediul Directiei Generale de Impozite si Taxe Locale Sector 1 pentru a obtine certificatul de atestare fiscala.
Apoi, dupa tranzactia de la notariat, anbele parti implicate in tranzactie erau nevoite sa mearga din nou la sediul DGITL, pentru radierea/inscrierea pe rolul fiscal a imobilului tranzactionat.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Directia Generala de Impozite si Taxe Locale se modernizeaza":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

11-Iun-2013

m,ai multe informatii fara a fi obligati sa achizitionam cd. In caz contrar inseamna publicitate si trebuie sa achitati impozit.





Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016