Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Drepturile consumatorilor europeni: Trebuie sa stim sa ne aparam!

13-Iun-2014
2779
In perioada 5-6 iunie, comisarul european pentru protectia consumatorilor, Neven Mimica, viziteaza Romania in cadrul unei serii de misiuni dedicate consumatorilor in statele membre in care exista un potential ridicat de consolidare a culturii consumatorilor.

Romania este cea de a doua tara vizitata de comisar, dupa Grecia, unde acesta s-a deplasat la inceputul anului. Mesajul principal al acestor misiuni este urmatorul: pentru a putea beneficia pe deplin de avantajele legislatiei privind drepturile consumatorilor, cetatenii trebuie sa isi cunoasca drepturile si sa le exercite in viata lor de zi cu zi.

Comisarul Mimica a declarat: "Daca nu iti cunosti drepturile, nu le vei folosi sau pune in aplicare. Atunci cand sunt intrebati despre drepturile lor de baza in calitate de consumatori, cetatenii romani raspund corect in 51% din cazuri, cu mult sub media UE de 60%. Este esential sa iti cunosti drepturile de consumator si sa le aplici pe deplin in viata reala. Din acest motiv, Comisia Europeana a initiat o noua campanie de informare privind drepturile consumatorilor, pe care o voi lansa la Bucuresti saptamana aceasta."

Romanii sunt din ce in ce mai interesati si mai constienti de drepturile lor in calitate de consumatori. Ultimul sondaj Eurobarometru privind drepturile consumatorilor din Romania, publicat astazi de Comisia Europeana, indica faptul ca 72% dintre romanii din principalele orase ale tarii au indragit mesajul campaniei de informare a UE privind protectia consumatorilor desfasurata in Romania: "E dreptul tau! Actioneaza!".

Cu toate acestea, situatia consumatorilor romani nu este uniforma. in anumite sectoare, Romania a inregistrat rezultate bune, cum ar fi, de exemplu, siguranta bunurilor, in care atat autoritatile nationale, cat si comerciantii cu amanuntul efectueaza mai multe controale decat in multe alte state membre. Cu toate acestea, statisticile arata ca majoritatea consumatorilor romani nu se simt protejati corespunzator de masurile de protectie existente. Numarul alarmant al acestora necesita luarea unor masuri imediate.



In Romania, comisarul Mimica coopereaza cu autoritatile nationale si organizatiile de consumatori, contribuind astfel la capacitarea consumatorilor romani. in acest context, discutiile se concentreaza pe modalitatile de imbunatatire a nivelului de informare a cetatenilor cu privire la drepturile pe care le detin. Atentia cade, in special, pe noile drepturi de care se vor bucura cetatenii odata cu intrarea in vigoare a Directivei privind drepturile consumatorilor, in data de 13 iunie. Un alt aspect important se refera la modul optim de punere in aplicare a acestor drepturi, de exemplu prin mecanismul de solutionare alternativa a litigiilor sau cel de solutionarea online a acestora.
Comisarul Mimica acorda o importanta deosebita educatiei tinerilor consumatori. Acesta se va intalni cu studenti si profesori de la "Colegiul National Ecaterina Teodoroiu" din Targu-Jiu, care a castigat premiului doi la concursul ConsumerClassroom.eu din acest an. Comisarul va avea astfel ocazia de a asculta ideile tinerilor privind modul in care normele de protectie a consumatorilor pot deservi mai bine interesele noii generatii.

Context

Conform unui sondaj realizat la sfarsitul lunii mai – inceputul lunii iunie 2013, 51% din publicul roman isi aminteste ca a intalnit mesaje referitoare la drepturile consumatorilor si un sfert dintre acestia isi aduc aminte de anumite reclame/articole din ziare care ii indemnau sa isi apere drepturile de consumatori. in plus, 82% din persoanele care au vazut aceste informatii privind drepturile consumatorilor au spus ca le-au gasit utile, in general usor de inteles si usor de retinut.

De la lansarea campaniei in iunie 2012, cetatenii romani au fost informati despre drepturile lor in calitate de consumatori atat in tara, cat si in alte state membre ale UE. in cele 12 luni de campanie, televizorul a constituit principala sursa de informare (84%), dar, in ultima parte a campaniei, s-a inregistrat o crestere a importantei mediului online (Internet 26%, retele sociale 10%).

Pe langa publicitatea TV, in presa si online, in cadrul campaniei de comunicare, romanii au avut posibilitatea de a consulta pagina de internet www.consumatoreuropean.ro, de a accesa o platforma de comunicare sociala si de a participa la o serie de mese rotunde cu reprezentantii mediului de afaceri, precum si la actiuni de informare desfasurate in aeroporturi, centre comerciale, supermarketuri si universitati.

Sursa: Comisia Europeana

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016