Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Efectele anularii autorizatiei de antrepozit fiscal. Mai sunt produsele accizabile?

24-Mai-2013
3690
Vom stabili mai jos daca in cazul in care se anuleaza autorizatia de antrepozitar, materia prima din stoc si produsele prelucrate partial mai sunt produse accizabile.

Solutia consultantului:

Anularea autorizatiei de antrepozit fiscal este una dintre masurile de sanctionare administrativa prevazuta la art.206^28 alin.(1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Codul fiscal.

 Aceasta masura poate fi luata numai de catre Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate instituita la nivelul Ministerului Finantelor Publice sau de catre comisiile constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in functie de situatiile expres mentionate la art.206^22 alin.(1) si (1^1) din Codul fiscal.

Potrivit art.206^28 alin.(7) din Codul fiscal, efectele deciziei de anulare a unei autorizatii de antrepozit fiscal se produc inca de la data emiterii autorizatiei, ceea ce face ca aceasta masura sa fie cea mai drastica dintre cele 3 masuri reglementate la articolul mentionat.


La pct.88 de la titlul VII din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare Norme, dat in aplicarea art.206^28 din Codul fiscal, se precizeaza ca valorificarea produselor accizabile inregistrate in stoc - materii prime, semifabricate, produse finite - la data revocarii sau anularii autorizatiei de antrepozit fiscal poate avea loc numai dupa notificarea autoritatii vamale teritoriale cu privire la virarea accizelor datorate bugetului de stat (a se vedea alin.(8) al pct.88 din Norme), stiut fiind faptul ca acciza devine exigibila la data la care decizia de revocare produce efectele ori la data comunicarii deciziei de anulare, pentru produsele accizabile ce pot fi eliberate pentru consum (a se vedea art.206^7 alin.(9) din Codul fiscal).

In consecinta, un produs aflat in stoc intr-un antrepozit fiscal pentru care autorizatia a fost anulata nu devine implicit produs accizabil prin anulare. In schimb, anularea autorizatiei de antrepozit fiscal atrage exigibilitatea accizelor care intervine numai in cazul produselor accizabile ce pot fi eliberate pentru consum. Produsele accizabile sunt cele prevazute la art.206^2 si definite la art.206^10 - 206^16 si 206^19 din Codul fiscal.


De exemplu, porumbul, care este materie prima utilizata pentru producerea de alcool etilic, aflat in stoc la data anularii unei autorizatii de antrepozit fiscal, nu este un produs accizabil si nici nu devine produs accizabil urmare anularii autorizatiei.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016