Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Executia bugetului general consolidat in 2011

31-Oct-2011
3716
Conform datelor operative, executia bugetului general consolidat, in perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2011, s-a incheiat cu un deficit de 13,7 miliarde lei, respectiv 2,5% din PIB, fapt ce permite incadrarea in tinta anuala de 4,4% din PIB.

1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 131,6 miliarde lei au fost cu 9,3% mai mari fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Au crescut in principal veniturile din taxa pe valoare adaugata, cu 25,4% fata de aceeasi perioada din anul precedent, precum si cele din accize, cu 12,9%.

incasarile din TVA pe lunile august si septembrie s-au mentinut de asemenea peste cele din perioada similara din anul precedent, aceastea fiind luni in care s-a aplicat aceiasi cota de impozitare, respectiv 24%.

La accize, veniturile au fost influentate si de majorarea cotelor de accizare la unele produse: motorina, benzina fara plumb, produse intermendiare si tigarete precum si a masurilor de combatere a evaziunii fiscale.


Contributiile de asigurari sociale au fost cu 8,7% mai mari fata de aceeasi perioada din anul precedent. Incasarile din impozitul pe profit au crescut cu 1,9% fata de aceeasi perioada a anului precedent (1,9%). Sumele rambursate de Uniunea Europeana au crescut cu 52,5% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

2. Cheltuielile bugetului general consolidat in suma de 145,25 miliarde lei au inregistrat o crestere in termeni nominali cu 1,1% fata de aceeasi perioada a anului precedent, in principal ca urmare a cresterii cheltuielilor pentru proiecte cu finantare europeana, dar in termeni reali, ca procent in PIB, s-au redus cu 1,2 puncte procentuale.

Cheltuielile cu bunuri si servicii s-au majorat cu 6,0% fata de aceeasi perioada a anului precedent din cauza platilor pentru servicii medicale si medicamente. Cresterea s-a inregistrat in cea mai mare parte la Ministerul Sanatatii, ca urmare a reclasificarii unor cheltuieli, precum si la bugetele locale (16,1%) ca urmare a preluarii spitalelor de catre administratiile locale.

Se mentin in continuare sub nivelul din aceeasi perioada a anului precedent cheltuielile de personal (-14,1%), subventii (-14,8%) si asistenta sociala (- 1,2%).

Platile pentru proiectele finantate din fonduri UE au crescut cu 61,5% fata de primele noua luni ale anului 2010, iar cheltuielile cu dobanzi s-au majorat cu 26,0 % fata de anul precedent, reprezentand 61,5% din programul anual.

Cheltuielile pentru investitii care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost pe primele noua luni in suma de 22,9 miliarde lei, fata de 19,6 miliarde lei inregistrate in aceeasi perioada a anului precedent.

Sursa: Ministerul Finantelor

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016