Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Finantele ar putea ocupa si sediul Institutului National de Statistica

12-Feb-2014
1088
Institutul National de Statistica ar putea fi mutat din actualul sediu astfel ca angajatii INS au trimis Guvernului o scrisoare prin care atrag atentia asupra urmarilor pe care aceasta relocare le-ar putea avea. Printre aceste efecte se numara costurile mari, blocarea fluxului de date si posibila pierdere de informatii in cazul in care echipamentele ar fi avariate.

Alte argumente invocate, noteaza Mediafax, sunt ca echipamentele achizitionate din fonduri structurale pot fi mutate numai dupa obtinerea acordului scris al Comisiei Europene si ca orice scurtcircuitare sau intrerupere a activitatii, cum este aceasta relocare, poate avea efecte majore asupra continuitatii sistemului de colectare, procesare, stocare, asigurare a confidentialitatii informatiilor, producere a indicatorilor statistici si a comunicatelor de presa, de diseminare a informatiilor pe plan intern si catre organismele internationale (in special catre Eurostat), conducand la deschiderea procedurii de infrigement si, implicit, la penalitati pentru nerespectarea regulamentelor europene in domeniu si la imposibilitatea producerii de date statistice aferente perioadei de relocare, din cauza blocarii intregului sistem.

Scrisoarea trimisa de INS la Guvern mentioneaza:

"In data de 7 februarie 2014 ne-a fost adusa la cunostinta iminenta unei relocari a sediului Institutului National de Statistica din Bulevardul Libertatii nr. 16 in Bulevardul Mircea Voda nr. 44 sau in alta locatie.

Mentionam ca aceasta relocare, indiferent de sediul propus, nu a fost analizata din punct de vedere a infrastructurii necesare pentru derularea in conditii optime a activitatii INS, care dispune de o tipografie proprie, o sala a serverelor, o sala a imprimantelor rapide, sali de diseminare a datelor statistice, sali de pregatire profesionala, o biblioteca cu volume de valoare inestimabila, toate acestea fiind construite sau modernizate, in majoritate, cu fonduri europene special destinate acestora.

Apelul nostru are in vedere ca, pe langa costurile extrem de ridicate ale acestei relocari, masura va avea un impact asupra imaginii si prestigiului statisticii oficiale. O astfel de masura ar bloca intreg fluxul de productie si transmitere a datelor catre utilizatorii interni si externi, atragand dupa sine deteriorarea iremediabila a imaginii statisticii oficiale din Romania.

Fara voia vreunui factor interior, aceasta imagine a avut oricum de suferit in ultimii ani, iar consolidarea imaginii pozitive a institutiei trebuie facuta intr-un cadru ferit de ingerintele unor factori perturbatori, cum ar fi relocarea".

Prin scrisoarea adresata Guvernului, angajatii INS amintesc si de faptul ca o institutie are nevoie de recunoastere pentru a se bucura de o pozitie consolidata:

"O institutie ca sa fie solida are nevoie de recunoastere. Un element de recunoastere este si cel al sediului in care iti desfasori activitatea. Atunci cand te gandesti la BNR, te gandesti la sediul din Strada Doamnei, cand faci referire la Guvern, imediat spui Palatul Victoria, sau cand cineva vorbeste de statistica oficiala, imediat se gandeste la sediul actual din Bulevardul Libertatii. in speranta ca acest demers va fi tratat cu respectul cuvenit, va rugam sa dispuneti incetarea oricaror masuri de relocare a sediului INS din Bulevardul Libertatii nr. 16".



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Finantele ar putea ocupa si sediul Institutului National de Statistica":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

  • BNR schimba regulile de acordare a creditelor! Cine are de castigat?
    • Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei - BNR a adoptat, miercuri, Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului BNR nr. 17/2012 privind anumite conditii de creditare, cu modificarile si completarile ulterioare, a informat institutia. “Conform noilor prevederi, nivelul maxim al gradului de indatorare va fi de 40% din venitul net la creditele in lei si 20% la cele in valuta. Gradul total de indatorare se determina ca pondere a obligatiilor totale lunare de...» citeste mai departe aici

  • ANAF explica: Procedura completa de obtinere a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
    • In cadrul sesiunii de asistenta online organizata miercuri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, reprezentantii institutiei au prezentat pasii care sunt necesari pentru obtinerea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale. Raspunzand la intrebarea unui contribuabil interesat de “procedura de obtinere/aprobare a platii esalonate a datoriilor/obligatiilor fiscale”, ANAF a precizat ca esalonarea la plata este reglementata prin “Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016