
Raportul Special
realizat de specialisti
O societate doreste sa aplice sistemul de facturare electronica. In acest sens, pentru asigurarea autenticitatii/integritatii continutului facturilor, este necesar ca facturile emise in softul contabil si transmise catre clienti prin e-mail, in format PDF, sa poarte semnatura electronica? Care sunt modalitatile concrete pe care le poate aplica societatea pentru a respecta conditiile mentionate la pct. 98 din Normele Metodologice de aplicare a art. 319 din Codul Fiscal ?
In continuare redam raspunsul oferit de unul dintre specialistii nostri:
Potrivit art. 319 alin. (29) din Codul fiscal semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura, astfel ca nici in cazul facturilor electronice nu este neaparata nevoie de semnatura electronica.
Conform pct. 98 alin. (1-2) din Normele metodologice formatul pdf este considerat format electronic al facturilor si daca acestea sunt trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice.
Din cele prezentate reiese ca facturile emise de programul informatic de contabilitate si transmise clientilor prin email, in format pdf pot fi considerate facturi electronice. Doar daca facturile ar fi fost emise prin intermediul programului informatic de contabilitate si ar fi fost trimise clientilor in format hartie s-ar fi considerat ca acestea nu reprezinta facturi electronice.
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Proiect: Certificatul de cazier judiciar se va elibera gratuit si in forma electronicaConform Ordinului 2326/2017, declaratiile fiscale se transmit OBLIGATORIU in sistem online. Lista formularelorNoua declaratie de beneficiar real este mai usor de completat: are doar o pagina si jumatate si nu trebuie insotita de alte documenteNormele Codului fiscal includ acum si OUG nr. 40/2014Ce ar trebui sa stii in legatura cu depunerea declaratiilor prin sistemul electronicUltimele articole
iFlow eFactura: Automatizare completa!Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorLegea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteSAF-T in 2024: Ce trebuie sa stiti despre semnarea electronica a D406Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILEArticole similare
Declaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uriModificarea perioadei fiscale din luna in trimestru. Formulare, declaratiiAutoturisme utilizate in scop personal. Cheltuielile sunt deductibile sau nedeductibile?Deductibilitate cheltuieli auto. Care sunt prevederile pentru 2015?Ordinul 393/2021.Procedura privind evaluarea riscului fiscal pentru persoane care solicita inregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
Cheltuieli deductibile. Ce cheltuieli pot fi deductibile pentru un PFI in 2025Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileAdministrator firma. In ce conditii poate fi administrator in mai multe microintreprinderiCheltuieli deductibile. In ce conditii pot fi deduse 100% cheltuielile autoImpozit dividende. Repartizare dividende din anii anteriori in august 2025 catre asociati din UEArticole similare
Din 1 iulie firmele sunt obligate sa utilizeze E-Factura. 5 categorii de produse pentru care furnizorii trebuie sa foloseasca sistemulEste OFICIAL! Din 1 iulie 2022 va fi obligatorie utilizarea E-Factura in relatia dintre firme si institutiile statuluiSinteza modificari aduse de Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceCele mai importante masuri aprobate de Guvern la inceput de octombrie 2021 in domeniile energie, finante, munca si sanatateFacturarea electronica pentru operatorii economici stabiliti in RomaniaUltimele articole
E-Factura, OBLIGATORIE din 1 ianuarie 2025 pentru relatia B2C. Ce trebuie sa stie firmeleAmenzile pentru e-TVA, PROROGATE pana pe 30 iunie 2025E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?E-Factura: Ce riscuri are o firma daca furnizorii NU incarca facturile in 5 zile calendaristiceFirmele care NU au folosit E-Factura pana acum au inceput sa primeasca notificari de la ANAFSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA