Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele ar putea deduce contravaloarea abonamentelor la salile de fitness acordate angajatilor in limita a 400 euro anual/persoana

12-Mai-2022
4688
Firmele ar putea deduce contravaloarea abonamentelor la salile de fitness acordate angajatilor in limita a 400 euro anual/persoana

Abonamentele la salile de fitness acordate angajatilor ar putea fi deduse de firme in limita echivalentului in lei a 400 euro anual pentru fiecare persoana, conform unui nou Proiect de Lege pentru incurajarea unui stil de viata activ si sanatos prin modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal.

Pentru a complementa in mod simetric modelul existent si de succes implementat in ceea ce priveste abonamentele pentru serviciile de sanatate, prin acest Proiect de Lege este prevazuta posibilitatea deductibilitatii fiscale a abonamentelor pentru facilitatile specifice practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic.

Astfel, ar putea fi dedusa contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic, suportate de angajator pentru angajatii proprii, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro, pentru fiecare persoana.

In prezent, cheltuielile cu achizitionarea abonamentelor la sala de sport nu sunt deductibile fiscal. Abonamentele de sport ofertite ca beneficiile in natura si incluse in pachete salariale salariale, acordate de catre angajatori, sunt impozitate cu 2,25% la angajator si 41,5% la angajat. In plus, nu exista tichete de sport/fimess/wellness ce pot fi acordate de catre angajatori ca beneficii extra-bugetare neimpozile.

Beneficii financiare care ar putea fi aduse la bugetul de stat daca aceasta modificare va fi adoptata:

-Cresterea numarului anual de abonati in medie cu 11% pe an, de la 950.000 abonati in anul 2022 la 2,411,498 abonati in anul 2031;
-Cresterea veniturilor generate de industria facilitatilor de sportsi sanatate inmedie cu 12% pe an, de la 245,632,000 euroin2022 la 681,931,323 euro in anul 2031;
-Cresterea veniturilor la bugetul de stat cu 58,415,262 euro pentru perioada 2022-2031, comparativ cu aceeasi perioada in scenariul actual fara aplicarea deducerilor fiscal, din care 11,202,251 euro colectare de TVA;

Acordarea acestei facilitati fiscale va determina si alte beneficii indirecte, cum ar fi:

-imbunatatirea performantelor angajatilor la locul de munca;
-Cresterea economica a industriilor conexe industriei de facilitati sportive si de sanatate, implicit cresterea veniturilor la bugetul de stat provenind din impozitul pe profit;
-Creearea de noi locuri de munca in industriile conexe industriei de facilitati sportive si de sanatate, implicit cresterea veniturilor la bugetul de stat provenind din taxele si impozitele aferente salariilor si contributiilor sociale;
-imbunatatirea starii de sanatate a romanilor, cu implicatii pozitive asupra bugetului de sanatate publica al Romaniei;
-imbunatatirea ratei de colectare a TVA-ului.

Extras din Proiectul de Lege:

Art. I. -Legea 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 68 alineatul (5), dupa litera q) se introduce o noua litera, litera r), cu urmatorul cuprins:

r) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic, platite in scopul personal al contribuabilului, indiferent daca activitatea se desfasoara individual sau intr-o forma de asociere, in limita echivalentului in lei a 400 euro anual pentru fiecare persoana;

2. La articolul 76 alineatul (4), dupa litera y) se introduce o noua litera, litera z), cu urmatorul cuprins:

z) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic, suportate de angajator pentru angajatii proprii, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro, pentru fiecare persoana;

3. La articolul 78 alineatul (2), dupa punctul (iv) se introduce un nou punct, punctul (v), cu urmatorul cuprins:

(v) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic, suportate de angajati, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro.

Abonamentul vizeaza servicii privind utilizarea facilitatilor sportive furnizate angajatului si/sau oricarei persoane aflate in intretinerea sa, asa cum este definita la art. 77 alin. (3);

4. La articolul 142 litera $), dupa punctul 7 se introduce un nou punct, punctul 8, cu urmatorul cuprins:

8. contributiile la un fond de pensii facultative potrivit Legii nr. 204/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si cele reprezentand contributii la scheme de pensii facultative, calificate astfel in conformitate cu legislatia privind pensiile facultative de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, administrate de catre entitati autorizate stabilite in state membre ale Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European, precum si primele de asigurare voluntara de sanatate si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament, precum si contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic, suportate de angajator pentru angajatii proprii, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca limitele prevazute la art. 76 alin. (4) lit. s), t) si z) pentru veniturile neimpozabile, precum si primele aferente asigurarilor de risc profesional;

 

Initiatorii Proiectului mentioneaza in Expunerea de motive ca studiile de specialitate au demonstrat o legatura indisolubila intre practicarea sportului periodic si constant cu starea de sanatate a populatiei adulte.

Beneficiile practicarii sportului se regasesc atat in speranta de viata a populatiei, cat si asupra impactului asupra sistemului de sanatate statelor ce au ales sa implementeze masuri de relaxare fiscale de incurajare a practicarii sportului.

Practicarea sportului reprezinta unul dintre cele mai sigure si eficiente metode de preventie a imbolnavirilor, fiind una din cele 3 componente de baza a unui stil de viata sanatos.

Conform ultimului raport al Comisiei Europene din 2021 privind profilul de tara, speranta de viata la nastere in Romania ramane printre cele mai scazute din UE, cu aproape sase ani sub media UE. Pandemia COVID-19 a dus la o scadere a sperantei de viata cu 1,4 ani, in comparatie cu scaderea medie la nivelul UE de 0,7 ani.

Boala cardiaca ischemica este printre principalele cauze de mortalitate in Romania, rata mortalitatii fiind de peste doua ori mai mare decat media la nivelul UE in 2018. A doua cauza principala de deces a fost reprezentata de accidentele vasculare cerebrale.

Aproape jumatate din totalul deceselor din Romania in 2019 pot fi atribuite factorilor de risc comportamentali, care includ indeosebi activitatea fizica scazuta, alaturi de factori precum consumul de tutun, alimentatia nesanatoasa, consumul de alcool, pe langa factorii de mediu, cum ar fi poluarea atmosferica.

Activitatea sportiva prelungeste speranta de viata.

Pandemia Covid-19 a readus in discutie beneficiile activitatii fizice asupra organismului, fiind realizate mai multe studii privind legatura intre practicarea sportului si reactia de raspuns al organismului la SARS-COV2. Potrivit ultimelor studii, cei care petrec 10 ore pe zi stand jos, au sanse mai mari sa devina ulterior o povara pentru sistemul medical si isi scurteaza speranta de viata. Tocmai de aceea. Organizatia Mondiala a Sanatatii a facut cateva modificari importante, in ceea ce priveste recomandarile sale, legate de necesitatea exercitiilor fizice.

Statele membre OMS, organizatie la care a aderat si Romania, si-a propus ca pana in anul 2025 sa reduca cu 10% activitatea fizica insuficienta. In acest sens, OMS a facut urmatoarele recomandari statelor membre:

1) Copiii si adolescentii cu varste intre 5-17 ani ar trebui sa efectueze cel putin 60 de minute/zi de activitate fizica de intensitate moderata pana la intensa. Activitatea fizicapracticatamai mult de 60 de minute pe zi va oferi beneficii suplimentare pentru sanatate. Tinerii ar trebui sa includa in stilul lor de viata activitati care intaresc muschii si oasele, de cel putin 3 ori pe saptamana.

2) Adultii cu varsta intre 18-64 de ani ar trebui sa practice saptamanal cel putin 150 de minute de activitate fizica de intensitatemoderata sau cel putin 75 de minute de activitate fizica de intensitate viguroasa sau o combinatie intre cele doua. Pentru beneficii suplimentare pentru sanatate, adultii ar trebui sa isi creasca activitatea fizica de intensitate moderata la 300 de minute pe saptamana sau echivalent. Activitatile de intarire a muschilor ar trebui sa fie facute implicand grupuri musculare majore in 2 sau mai multe zile pe saptamana.

3) Adultii cu varsta peste 65 de ani ar trebui sa practice saptamanal 150 de minute de activitate fizica de intensitate moderata sau cel putin 75 de minute de activitate fizica de intensitate viguroasa sau o combinatie intre cele doua. Pentru beneficii suplimentare pentru sanatate, activitatea fizica de intensitate moderata ar trebui crescuta pana la 300 de minute pe saptamana sau echivalent. Cei cu mobilitate redusa trebuie sa efectueze activitati fizice pentru a imbunatati echilibrul si a preveni caderea, in 3 sau mai multe zile pe saptamana. Activitatile de intarire a muschilor ar trebui realizate implicand grupe musculare majore in 2 sau mai multe zile pe saptamana.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016