Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

FMI recomanda amanarea unor noi masuri de relaxare fiscala

06-Apr-2016
1801

Expertii FMI recomanda o amanare a unor masuri de relaxare fiscala de la 1 ianuarie 2017. Printre aceste masuri se numara si reducerea impozitului supranumit si "taxa pe stalp". Aceste modificari depind de concluziile din urma executiei bugetare si al incasarilor.

Aceste declaratii au fost facute recent de ministrul Finantelor Publice, Anca Dragu, la Realitatea TVA.

In ce priveste taxa pe constructii speciale, potrivit HotNews.ro, Anca Dragu a explicat ca reducerea taxei e prevazuta in Codul Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2017. Ministrul a amintit insa ca exista o recomandare a expertilor FMI de a amana noi masuri de relaxare fiscala pentru ca Romania sa revina la procesul de consolidare fiscala:

"In Codul Fiscal este prevazuta reducerea acestei taxe (pe stalp n. r.) incepand cu 1 ianuarie 2017. Exista recomandarea expertilor FMI de a amana introducerea unor noi masuri de relaxare fiscala tocmai pentru a putea face fata altor cheltuieli si pentru a continua, de fapt de a reveni, la procesul de consolidare fiscala. Trebuie sa vedem cum arata 2016 din punct de vedere al executiei bugetare si, de asemenea, al incasarilor".

In ce priveste consultarile in aceasta privinta, ministrul a explicat ca au loc consultari anuale cu FMI:

"Romania este tara membra a FMI si, in baza acestui fapt, avem consultari anuale in baza art. 4 din statutul institutiei, deci avem consultari anuale cu privire la situatia economica a tarii. In februarie s-a aflat la Bucuresti o misiune a FMI care exact acest scop a avut, de a conduce consultari in cadrul articolului IV", a subliniat Dragu.

Conform aceleiasi surse, incasarile bugetare in primul trimestru al anului in curs sunt cu 6% mai mari decat programul aferent acestei perioade:

"Astazi avem datele preliminare pentru primele trei luni ale anului. Avem incasari cu 6% mai mult decat programul pentru trimestrul I. Deci, la acest moment, incasarile arata destul de bine. (...) La zi, fata de cifrele programate pentru primul trimestru din 2016, avem o crestere de aproape 10%. Deci, fata de program. Fata de trimestrul I 2015, avem intr-adevar o reducere in termeni nominali de 10-15%, dar aceasta este urmarea fireasca a reducerii cotei de TVA".

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016