Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se amana reducerea TVA-ului si eliminarea taxei pe stalp? Declaratiile premierului Dacian Ciolos

14-Dec-2016
2466

Printr-un comunicat oficial, Guvernul a transmis faptul ca in cadrul discu?iei telefonice cu domnul Liviu Dragnea, premierul Dacian Ciolos nu a confirmat ca accepta propunerile de prorogare pentru un an a unor prevederi din Codul Fiscal. Prim-Ministrul a precizat ca ia nota si analizeaza aceasta propunere, dar trebuie avute in vedere mai multe aspecte legale si de oportunitate ale deciziei.

Pe de alta parte, premierul Dacian Ciolos se asteapta ca Partidul Social Democrat sa isi respecte promisiunile si programul de guvernare prezentat ceta?enilor inainte de alegerile parlamentare din 11 decembrie, asumandu-si totodata responsabilitatea politicii fiscale si legisla?ia adoptata deja in Parlament.

Aceasta comunicare a fost facuta in contextul in care Liviu Dragnea a anun?at ca i-a cerut premierului Dacian Ciolos intr-o discu?ie telefonica sa amane intrarea in vigoare a unor masuri fiscale, printre care reducerea TVA si eliminarea taxei pe stalp, chiar daca aceste masuri au fost incluse in programul de guvernare propus de PSD.

"I-am spus domnului Prim Ministru ca noi vom aplica strict Programul de Guvernare prezentat in timpul campaniei electorale si in acest sens i-am solicitat sa analizeze posibilitatea prorogarii pentru un an a unor prevederi din Codul Fiscal. Astfel, noi avem in program reducerea TVA la 18% de la 1 ianuarie 2018 dar in acelasi timp pastrarea actualei cote de 20% in 2017 deoarece consideram ca reducerea doar cu 1 punct procentual a TVA-ului in acest an nu va aduce un avantaj nici companiilor dar nici consumatorilor. De asemenea, in ceea ce priveste reducerea accizei la carburanti constatam ca desi pretul petrolului la nivel mondial este la minime istorice, in Romania pretul la pompa este cel mai mare din UE si aici vorbim de pretul fara taxe, ceea ce mi se pare foarte greu de explicat. Asta ne face sa credem ca o reducere a accizei fara o discutie serioasa cu Consiliul Concurentei risca sa nu duca la o reducere a pretului pentru consumatorul final.

Dupa ce vom rezolva aceasta situatie impreuna cu Consiliul Concurentei vom reduce accizele cu 6% de la 1 ianuarie 2018 conform Programului nostru de Guvernare. Un alt punct al discutiei a fost legat de taxa pe constructii speciale care va trebui eliminata atunci cand marile companii din Romania vor intelege ca profiturile obtinute in Romania trebuie platite aici – ma refer la implementarea Directivei 1164 a CE sau alte masuri care vor fi aprobate astfel incat companiile sa verse impozitele in Romania daca ele se realizeaza aici.

De asemenea, introducerea plafonarii CASS nu mai corespunde cu Programul nostru de Guvernare unde vizam o reducere si o comasare a contributiilor pentru toata populatia si mediul de afaceri incepand cu 1 ianuarie 2018", a declarat Liviu Dragnea pentru Stiripesurse.ro.

Discutia telefonica a fost confirmata de Guvern, cu urmatoare precizare: "In cadrul discutiei telefonice cu domnul Liviu Dragnea, premierul Dacian Ciolos nu a confirmat ca accepta propunerile de prorogare pentru un an a unor prevederi din Codul Fiscal. Prim-Ministrul a precizat ca ia nota si analizeaza aceasta propunere, dar trebuie avute in vedere mai multe aspecte legale si de oportunitate ale deciziei.

Pe de alta parte, premierul Dacian Ciolos se asteapta ca Partidul Social Democrat sa isi respecte promisiunile si programul de guvernare prezentat cetatenilor inainte de alegerile parlamentare din 11 decembrie, asumandu-si totodata responsabilitatea politicii fiscale si legislatia adoptata deja in Parlament".

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sistemul e-TVA. 3 lucruri importante pe care sa le aiba in vedere firmele din 2025

    • Sistemul e-TVA a devenit un instrument esential in procesul de raportare fiscala din Romania, cu un impact direct asupra modului in care firmele isi gestioneaza obligatiile privind taxa pe valoarea adaugata. Implementat de ANAF, acest sistem se bazeaza pe precompletarea decontului de TVA, utilizand informatii colectate din surse multiple precum e-Factura, e-Transport, e-Sigiliu sau SAF-T. Cu toate acestea, firmele trebuie sa fie atente: decontul precompletat nu reprezinta o obligatie fiscala in...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare. Cum alegeti tipul de situatii financiare anuale ce trebuie utilizat

    • Intocmirea corecta a situatiilor financiare anuale este esentiala pentru orice entitate, atat din perspectiva respectarii obligatiilor legale, cat si pentru reflectarea fidela a pozitiei financiare si a performantei economice. Iar alegerea tipului potrivit de bilant depinde de mai multi factori-cheie stabiliti prin reglementarile contabile in vigoare, in special OMFP 1802/2014. In continuare vom vedea o speta prin care specialistul nostru va clarifica modul de determinare a tipului de situatii...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata clasica, MODIFICATA prin Ordinul 597/2025. Ce noutati vor aparea

    • Incepand cu 13 mai 2025, esalonarea clasica a obligatiilor fiscale cunoaste o actualizare semnificativa prin intrarea in vigoare a Ordinului ANAF nr. 597/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 439. Noua procedura aduce o serie de modificari importante, adaptate evolutiilor legislative din ultimii ani si orientate spre o administrare fiscala mai eficienta si digitalizata.» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100 se schimba: Cum declari bonificatia de 10% pentru impozitul pe constructii

    • Contribuabilii care achita anticipat impozitul pe constructii vor putea, in curand, sa beneficieze efectiv de bonificatia de 10% prevazuta de Codul fiscal. ANAF a publicat un proiect de ordin care modifica formularul 100, permitand completarea distincta a reducerii acordate prin lege. In prezent, desi impozitul pe constructii poate fi declarat, lipsa unui camp dedicat bonificatiei in formularul D100 face imposibila evidentierea corecta a acesteia. Noul proiect vine astfel in sprijinul...» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si spalarea banilor. Cum trebuie instruiti angajatii pentru aplicarea prevederilor Legii 129/2019

    • Intr-un context economic si financiar tot mai complex, prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului a devenit o prioritate esentiala la nivel national si international. In Romania, aceasta responsabilitate revine Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor. Conform Legii nr. 129/2019, toate entitatile raportoare au obligatia de a implementa politici si proceduri interne eficiente pentru a preveni implicarea involuntara in astfel de activitati...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea simplificata. 4 schimbari introduse prin Ordinul 597/2025

    • Incepand cu 13 mai 2025, procedura de acordare a esalonarii simplificate a fost oficial actualizata prin Ordinul ANAF nr. 597/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 439. Iar in acest articol vom vedea 4 schimbari importante aduse in privinta ei. Reamintim ca modificari au fost aduse si in cazul esalonarii clasice, prin acelasi act normativ.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016