Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Foarte putine companii romanesti au bani pe care sa-i ruleze

12-Nov-2013
628
Sectoarele care inregistreaza un ciclu de exploatare in crestere in perioada 2011 - 2012, au inregistrat un numar de insolvente raportat la firmele active superior sectoarelor pentru care ciclul operational este in scadere, respectiv 60 de insolvente/ 1.000 de firme active, comparativ cu 50 de insolvente/ 1.000 de firme active.

Din punctul de vedere al perspectivelor de finantare si a capacitatii de autofinantare, doar 4 din 10 companii au un fond de rulment peste 50 la suta din nevoia de exploatare, dintre care 2 companii inregistreaza valori la limita, dar in scadere. Restul de 6 companii fie inregistreaza un fond de rulment negativ (70 la suta dintre acestea), fie nu-si pot acoperi datoriile curente din lichidarea activelor circulante.

Firmele domestice prezinta o structura de finantare mai degraba defectuoasa, principalele cauze fiind orientarea datoriilor pe termen scurt (7 din 10 companii au inregistrat o crestere a datoriilor pe termen scurt in dauna celor pe termen lung) si gradul redus de capitalizare.
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii

"Chiar daca primele noua luni ale anului aduc un numar aproximativ egal de insolvente cu cel de anul trecut, sugerandu-ne astfel o stabilizare a mediului de afaceri, 60 la suta dintre acestea provin de la companiile medii si mari, firme cu cifra de afaceri de peste 1 milion de euro. Anul 2013 a aratat o deteriorare a economiei reale, fiind marcat de insolvente cu un impact social puternic, generand pierderi masive de locuri de munca. Cele 50.000 de firme nou infiintate in acest an nu contrabalanseaza pierderea celor 110.000 de firme si din pacate nu se vede o regerenerare sanatoasa a economiei. Deteriorarea disciplinei de plata observata la nivelul intregii economii este data si de tranzactiile cu bilete la ordin si cecuri si releva acelasi lucru, tranzactii mai putine comparativ cu 2012. Cu toate acestea valoarea refuzata la plata este cu 16 la suta mai mare decat acum un an si mai mare chiar decat in 2009, lucru care arata ca Romania de fapt nu a iesit din criza economica si ca va fi foarte dificil sa o faca in urmatoare perioada", a declarat Constantin Coman, Country Manager, Coface Romania. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Foarte putine companii romanesti au bani pe care sa-i ruleze":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.