Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Foarte putine companii romanesti au bani pe care sa-i ruleze

12-Nov-2013
585
Sectoarele care inregistreaza un ciclu de exploatare in crestere in perioada 2011 - 2012, au inregistrat un numar de insolvente raportat la firmele active superior sectoarelor pentru care ciclul operational este in scadere, respectiv 60 de insolvente/ 1.000 de firme active, comparativ cu 50 de insolvente/ 1.000 de firme active.

Din punctul de vedere al perspectivelor de finantare si a capacitatii de autofinantare, doar 4 din 10 companii au un fond de rulment peste 50 la suta din nevoia de exploatare, dintre care 2 companii inregistreaza valori la limita, dar in scadere. Restul de 6 companii fie inregistreaza un fond de rulment negativ (70 la suta dintre acestea), fie nu-si pot acoperi datoriile curente din lichidarea activelor circulante.

Firmele domestice prezinta o structura de finantare mai degraba defectuoasa, principalele cauze fiind orientarea datoriilor pe termen scurt (7 din 10 companii au inregistrat o crestere a datoriilor pe termen scurt in dauna celor pe termen lung) si gradul redus de capitalizare.
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

"Chiar daca primele noua luni ale anului aduc un numar aproximativ egal de insolvente cu cel de anul trecut, sugerandu-ne astfel o stabilizare a mediului de afaceri, 60 la suta dintre acestea provin de la companiile medii si mari, firme cu cifra de afaceri de peste 1 milion de euro. Anul 2013 a aratat o deteriorare a economiei reale, fiind marcat de insolvente cu un impact social puternic, generand pierderi masive de locuri de munca. Cele 50.000 de firme nou infiintate in acest an nu contrabalanseaza pierderea celor 110.000 de firme si din pacate nu se vede o regerenerare sanatoasa a economiei. Deteriorarea disciplinei de plata observata la nivelul intregii economii este data si de tranzactiile cu bilete la ordin si cecuri si releva acelasi lucru, tranzactii mai putine comparativ cu 2012. Cu toate acestea valoarea refuzata la plata este cu 16 la suta mai mare decat acum un an si mai mare chiar decat in 2009, lucru care arata ca Romania de fapt nu a iesit din criza economica si ca va fi foarte dificil sa o faca in urmatoare perioada", a declarat Constantin Coman, Country Manager, Coface Romania. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Foarte putine companii romanesti au bani pe care sa-i ruleze":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.