Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Optimism in mediul de afaceri autohton. Companiile straine sunt mai rezervate

03-Apr-2015
784

O analizata realizata recent de EY Romania arata ca firmele romanesti au un grad de optimism mai mare decat cele straine in ce priveste cresterea cifrei de afaceri, a investitiilor, salariilor sau a numarului de angajati in 2015.

Analiza citata de Capital.ro mai a tinut cont de raspunsurile a 202 executivi de top (53% dintre acestia din companii romanesti si 47% din firme straine).

E interesanta si diferenta de perspectiva adoptata de firmele romanesti prin comparatie cu firmele straine. Astfel, daca firmele romanesti au drept indicatori ai succesului notorietatea brandului (67%), numarul de angajati (57%) si rezultatele financiare (53%) sau satisfactia clientilor (52%), informeaza Capital.ro, companiile straine cu activitate in Romania isi masoara succesul tinand cont de gradul de optimizare a proceselor, vechimea pe piata (67%) si cota de piata (49%).

In ce priveste cresterea din acest an, companiile romanesti sunt mult mai optimiste, 55% dintre acestea estimand o crestere a cifrei de afaceri intre +10% si +30%, anunta aceeasi sursa.

In schimb, doar 39% dintre firmele straine cu activitate in Romania cred ca vor avea o crestere a cifrei de afaceri intre +1% si 10%. E usor sa constatam cu aceasta ocazie niste diferente semnificative atat de perspectiva (vazand factorii de mai sus folositi de companii pentru a-si masura succesul), cat si de estimarile facute privind cresterea cifrei de afaceri.

Suntem optimisti si atunci cand vine vorba de scaderile pe care le-ar putea inregistra afacerile. Sa fie vorba de acea bine impamantenita mentalitate de tipul "nu ni se poate intampla chiar noua?" cert e ca nicio companie romaneasca care a raspuns sondajului, asa cum scrie Capital.ro, nu a previzionat scaderi ale cifrei de afaceri mai mari de -5%. Evident, companiile straine, mai sincere in estimari, se asteapta la scaderi intre -5% si -20%.



Daca cele mai optimiste firme romanesti sunt cele din industriile producatoare, firmele straine care estimeaza cresteri in 2015 au activitate in domeniul serviciilor.

Nici la capitolul investitii nu rasturnam sondajele si estimam cresteri de peste 10% (54% dintre firmele respondente avand astfel de planuri), in vreme ce un procent de doar 28% al firmelor straine estimeaza o crestere a investitiilor.

Cresc si salariile sau, cel putin, asa estimeaza vesnic optimistele companii romanesti, chiar daca doar 14% dintre acestea au in plan pentru acest an majorari in segmentul remuneratiilor.

Doar 2% dintre firmele straine din Romania isi propun sa majoreze salariul cu valori cuprinse intre 10% si 201%, fara a depasi insa acest procent.

Daca mai mult de jumatate dintre companiile straine considera ca principal avantaj al companiilor competitoare de pe piata romaneasca nivelul scazut al costurilor, doar 31% dintre companii considera acest factor drept avantaj al jucatorilor concurentiali de pe piata.

Diferentele de perspectiva sunt semnificative si atrag atentia asupra unei mentalitati de conducere a companiilor care pune accent pe factori diferiti, de la obiective si estimari pana la planuri de investitie si abordari pe termen lung.

Mihaela Pascu - manager de proiecte online, redactor Manager.ro si MarketingPortal.ro

Editor colaborator pentru mai multe publicatii online

Contact: mihaelapascu@fokusad.ro

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Optimism in mediul de afaceri autohton. Companiile straine sunt mai rezervate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016