Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Investitii la un spatiu inchiriat apartinand asociatului. Cum inregistram si tratam fiscal amenajarea?

13-Mai-2014
1938
O societate are incheiat contract de inchiriere a unui spatiu de desfasurare a activitatii cu o persoana fizica care este si asociat al societatii. Societatea amenajeaza aceasta cladire, cu meniunea ca la amenajarea cladirii lucreaza 3 angajati incadrati cu contract individual de munca pe perioada determinata (pe perioada acestei amenajari).

Vom stabili cum se inregistreaza aceasta amenajare, in conditiile in care cladirea nu e proprietatea societatii, ci e inchiriata. Se va vedea si daca se pot deduce din valoarea chiriei datorate lunar aceste cheltuieli cu amenajarea.

Precizam ca nu are nicio importanta faptul ca respectiva cladire supusa amenajarii este sau nu proprietatea societatii, operatiunile se inregistreaza la fel in conformitate cu prevederile pct. 106 din Reglementarile contabile conforme aprobate prin OMFP 3055/2009.

Din cele prezentate reiese ca amenajarea imbraca forma unei investitii la bunul imobil inchiriat. Ca atare, materialele si manopera se inregistreaza in mod obisnuit pe conturile corespunzatoare de cheltuieli din clasa 6 si, concomitent, contravaloarea acestora la investitii in curs prin formula contabila 231 "Imobilizari corporale in curs de executie" = 722 "Venituri din productia de imobilizari corporale".

Dupa terminarea lucrarilor si receptia lor, are loc evidentierea corespunzatoare a investitiei la contul de imobilizari corporale, pentru a fi amortizata pe durata contractului de inchiriere (formula contabila 212 "Constructii" = 231 "Imobilizari corporale in curs de executie"), in conformitate cu prevederile pct. 108 alin. 2 si pct. 111 din Reglementarile contabile anterior amintite.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii


Contravaloarea cheltuielilor cu amenajarea se poate deduce din valoarea chiriei lunare si este indicat sa se faca acest lucru. In caz contrar, conform pct. 135^1 din Normele metodologice date in aplicarea art. 62 din Codul fiscal, reprezinta venit brut si valoarea investitiilor la bunurile imobile ale proprietarului, care fac obiectul unor contracte de cedare a folosintei bunurilor si care sunt efectuate de cealalta parte contractanta (chirias). In aceasta ultima ipoteza, in termen de 30 de zile de la finalizarea investitiilor, chiriasul este obligat sa comunice proprietarului valoarea investitiei, iar acesta din urma sa declare la organul fiscal competent valoarea investitiei, in declaratia privind venitul realizat.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Investitii la un spatiu inchiriat apartinand asociatului. Cum inregistram si tratam fiscal amenajarea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.