Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Impozitare suplimentara. Noua propunere MFP

22-Ian-2013
1921
Ministerul Finantelor a publicat pe site-ul propriu Proiectul de Ordonanta privind impunerea unor masuri de impozitare suplimentara pe activitatile cu caracter de monopol natural permise de stat prin contracte de privatizare sau prin concesionarea unor active detinute de stat sau a unor servicii publice.

Redam mai jos continutul proiectului de Ordonanta:


GUVERNUL ROMANIEI ORDONANTA privind impunerea unor masuri de impozitare suplimentara pe activitatile cu caracter de monopol natural permise de stat prin contracte de
privatizare sau prin concesionarea unor active detinute de stat sau a unor servicii publice

Luand in considerare ca monopolurile in general pot sa conduca la:
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii

- maximizarea profiturilor in lipsa elasticitatii cererii, situatie existenta in mod natural in cazul sectorului energiei electrice si in cel al gazelor naturale
- exercitarea puterii in piata prin cresterea preturilor mult peste costul marginal fara ca aceasta sa conduca la pierderea clientilor chiar si in cazul existentei reglementarilo remise de autoritatile de reglementare in domeniu precum si necesitatea asigurarii fondurilor necesare cofinantarii la proiectele de investitii finantate din fonduri europene,

in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. I.3. din Legea nr. 1/2013 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. 1
(1) Incepand cu data de 1 februarie 2013 se instituie taxa pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si a gazului metan.

(2) Taxa pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si a gazului metan reprezinta venit al bugetului de stat.

Art. 2

(1) Taxa pe monopolul natural este aplicabila operatorilor de transport si distributie energie electrica si gaze naturale licentiati de ANRE, cu exceptia operatorilor de distributie care presteaza acest tip de serviciu la un numar de clienti mai mic de 100 000.

(2) Taxa pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si a gazului metan calculata in conditiile prezentei ordonante, reprezinta pentru operatorii economici prevazuti la alin. (1), cheltuiala deductibila la stabilirea profitului impozabil, in conditiile prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 3

Taxa pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si a gazului metan se aplica pe fiecare MWh pentru care se factureaza serviciile de transport si distributie energie electrica si gaze naturale. Valorile taxei pe monopolul natural aplicabila de operatorii de transport si distributie energie electrica si gaz metan sunt prevazute in anexa nr. 1.

Art. 4
(1) Operatorii prevazuti la art. 2 alin. (1) au obligatia de a depune o declaratie fiscala la organul fiscal competent pana la data de 25 ale lunii urmatoare celei in care au fost facturate serviciile de transport si distributie energie electrica si gaze naturale.

(2) Operatorii economici prevazuti la art. 2 alin. (1) calculeaza si platesc lunar taxa pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si a gazului metan, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se calculeaza taxa.

(3) Taxa prevazuta la art. 1 se administreaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala potrivit Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 5
Modelul si continutul declaratiei privind taxa pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si a gazului metan se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante.

Art. 6
Prezenta ordonanta se aplica pana la data de 31.12.2014.

Art. 7
Anexa nr. 1 face parte integranta din prezenta ordonanta.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Impozitare suplimentara. Noua propunere MFP":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Atentie la legislatia privind secretul fiscal
Mai multe articole despre OG nr. 92/2003




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.