Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea noilor case de marcat: Din 800.000 estimate, au fost puse in functiune sub 120.000 (date MFP)

31-Oct-2018
3658

Desi maine, (joi, 1 noiembrie) este termenul limita pentru dotarea firmelor mici cu noile case de marcat cu jurnal electronic, deocamdata doar 120.000 de aparate noi au fost puse in functiune, fata de 800.000 cat estima Ministerul Finantelor Publice ca ar trebui inlocuite.

Cel mai probabil, procesul este ingreunat si de informarea Ministerului potrivit careia in prima faza se va aplica Legea prevenirii, ceea ce inseamna ca, inainte de a fi sanctionati, operatorii economici care nu utilizeaza noile case de marcat de la 1 noiembrie, vor primi doar un avertisment, daca se afla la prima abatere.

Totusi, fata de mijlocul lunii august, cand erau instalate doar 29.000 de aparate cu jurnal electronic, dotarea cu noile case de marcat a crescut semnificativ in ultimele luni. Se estimeaza chiar ca pana la finalul anului majoritatea operatorilor economici vor utiliza noile case de marcat.

MFP reaminteste ca “dotarea cu aparate de marcat cu jurnal electronic este obligatorie! Prin OUG nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, au fost create premisele inlocuirii aparatelor de marcat cu rola jurnal pe suport hartie cu aparate de marcat cu jurnal electronic”.

Pentru achizitionarea noilor case de marcat, operatorii economici au la dispozitie lista celor care au obtinut autorizatie de distributie de la Ministerul Finantelor Publice.

Pe site-ul MFP este publicat stadiul implementarii la zi a aparatelor de marcat noi, care la 31 octombrie, cu o zi inainte de finalul termenului de implementare a legii, arata astfel:

? 257.531 de aparate de marcat cu jurnal electronic inregistrate in sistemul informativ al ANAF,
? 183.020 de aparate de marcat cu jurnal electronic cu identificator fiscal atribuit,


? 119.777 de aparate de marcat cu jurnal electronic puse in functiune la contribuabili.

Ministerul Finantelor reaminteste ca in perioada de implementare, organele de control vor desfasura doar actiuni de tip preventiv si nu de sanctionare de la prima abatere.

Avertismentul pentru nerespectarea termenelor se aplica de organul de control o singura data. Detalii AICI.

“Procesele de implementare a noilor aparatelor de marcat sunt in plina desfasurare. Solicitam tuturor celor implicati in acest proces sa intensifice eforturile pentru finalizarea operatiunilor de avizare tehnica, autorizare, fiscalizare, instalare si punere in functiune a noilor aparate de marcat”, se arata intr-o notificare publicata pe site-ul Ministerului.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016