Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Institutiile publice ar putea acorda vouchere de vacanta 2017 daca le includ in bugetul rectificativ

02-Aug-2017
2097

Mircea Dobre, ministrul Turismului a declarat recent ca institutiile publice centrale, locale si companiile de stat pot acorda vouchere de vacanta in 2017, daca le vor avea cuprinse in buget la rectificarea din septembrie, iar cine nu poate cuprinde in bugete sumele necesare pentru aceste tichete, automat le vor acorda in 2018.

"Cei care vor avea buget sa acorde in acest an aceste vouchere de vacanta, foarte bine. Cine nu, in bugetul pe 2018, trebuie sa le prinda in buget automat. Noi am spus ca in perioada 1 iulie 2017 - 30 noiembrie 2018, vom acorda acest vouchere de 1.450 de lei. Sunt unele institutii publice centrale, locale sau companii de stat care le vor oferi si le vor acorda in acest an si sunt alte institutii centrale, locale si companii de stat care le vor acorda la anul. Nu inteleg care este supararea, pana la urma. Aceste vouchere se vor acorda. E adevarat ca nu se pot acorda toate o data, de catre toate institutiile in acelasi timp. Fiecare are prioritatile lui... Deci, dupa rectificarea din luna septembrie, voucherele de vacanta pot fi acordate angajatilor. Aici vorbim despre turism, in general, nu de sezonalitate, doar de turism de vara, doar de iarna, de toamna sau de doar de primavara", a declarat Dobre, citat de Agerpres.

Aceeasi sursa aminteste ca marti, presedintele ANAT, Alin Burcea, a sustinut ca actul normativ privind voucherele de vacanta, dat de Executiv pe 30 iunie 2017, este "o gluma proasta" si voucherul "este o poveste pe care trebuie sa o uitam".

"Actul normativ care a fost dat pe 30 iunie a fost o gluma proasta. imi asum, stiu ce vorbesc. in prima parte spune ca cei de la intreprinderile de stat si regiile cu capital de stat, daca merg bine, daca sunt pe plus, pot sa primeasca vouchere si evident ca trebuie sa fie prinse in buget. si, anul acesta, nu este nimic prins in buget, doar anul viitor. Deci, anul 2017 s-a dus si e 'La revedere!'. Iar in anul 2018, doamna Olguta (ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu - n. r.) a zis ca de la 1 decembrie vor intra prime in bani. Deci, eventual putem sa avem vouchere numai pentru 11 luni. in conditiile astea, asta cu voucherele este o poveste pe care trebuie sa o uitam", a mentionat pentru AGERPRES, Burcea.

Totodata, seful ANAT a precizat ca, in opinia sa, nici angajatii din administratia centrala si locala nu vor primi vouchere de vacanta, pentru ca nu sunt resurse financiare.

"Ordonanta, partea a doua, spune asa: pentru administratia centrala si locala o sa dam o Hotarare de Guvern. Eu am lucrat doi ani la minister. stiu foarte bine. Cand dai o ordonanta pe jumatate de pagina si zici: 'Hotararea de Guvern va veni', ca si Isus Hristos va veni sau poate nu va veni. Eu nu cred ca va veni nimic, pentru ca pur si simplu nu sunt resurse financiare. Punct!", a punctat Alin Burcea.

Conform ordonantei de urgenta publicate in Monitorul Oficial din 30 iunie, institutiile si autoritatile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, precum si operatorii economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara,"acorda, in limita sumelor prevazute in buget alocate cu aceasta destinatie, in perioada 1 iulie 2017 - 30 noiembrie 2018, o singura indemnizatie de vacanta sau o singura prima de vacanta, dupa caz, sub forma de vouchere, in cuantum de 1.450 lei pentru un salariat. in limita resurselor bugetare, angajatorul stabileste (...) cand acorda voucherele de vacanta, de comun acord cu organizatiile sindicale legal constituite sau cu reprezentantii salariatilor, dupa caz".

Agerpres aminteste ca actul normativ mai prevede ca "in cazul institutiilor si autoritatilor publice centrale si locale, modalitatea de acordare a indemnizatiilor de vacanta se stabileste prin Hotarare a Guvernului, fara a se diminua cuantumul anual acordat salariatilor din administratia publica centrala si locala pentru vouchere de vacanta sau echivalent" si ca de la 1 decembrie 2018, "operatorii economici vor acorda angajatilor proprii primele de vacanta numai sub forma voucherelor de vacanta, in cuantum egal cu contravaloarea unui salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit, in conditiile legii, pentru un salariat".

Voucherele de vacanta emise pe suport electronic vor putea fi alimentate exclusiv cu valoarea nominala a voucherelor de vacanta acordate de angajator si pot fi utilizate doar pentru achizitionarea de servicii turistice in unitatile afiliate. Valorile nominale permise pentru voucherele de vacanta pe suport hartie sunt multiplu de 50 lei, pana la 100 lei, valoare nominala maxima pe voucher.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016