Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF se reorganizeaza. Vezi recomandarile Bancii Mondiale

11-Apr-2012
1706
Agentia Nationala de Administrare Fiscala urmeaza sa treaca printr-o serie de modificari de ordin organizatoric drept urmare a unui raport intocmit de Banca Mondiala cu privire la optimizarea numarului de administratii fiscale, cat si a sistemului IT.

Reorganizarea ANAF este una dintre principalele conditii puse de institutia internationala pentru semnarea in vara a unui acord de imprumut de tip preventiv in valoare de un miliard de euro.

"Vom avea o expertiza de la Banca Mondiala, care va face o analiza de ansamblu a structurii de colectare si va veni cu propuneri atat pe structura, cat si pe sisteme IT, cu scopul de a anula suprapunerile si birocratia. Va avea un efect pe termen mediu si nu imediat (...) Scopul final va fi si optimizarea numarului de adminsitratii fiscale", a declarat ministrul Finantelor, Bogdan Dragoi. Oficialul a sustinut ca reforma institutiei din subordinea ministerului pe care il conduce va fi mai ampla decat cea pe care Banca Mondiala a girat-o in tara vecina Bulgaria. Ministrul a aratat ca institutia internationala a realizat in Bulgaria doar o analiza de structura si nu a mers mai in profunzime, pe partea de sistem IT, pe programe de optimizare a informatiilor. "Vom lucra inclusiv partea de design al structurii IT, ce aplicatii software si echipamente hardware ne trebuie, vom face o analiza la nivel national a atributiilor directiilor generale ale finantelor publice. Urmarim nu doar a creste de colectare, ci si scadearea birocratiei si imbunatatirea relatiei control-contribuabil", a mai spus Dragoi.


Eficientizarea colectarii, obiectiv primordial

Principalele obiective ale "modernizarii" sistemului tine pe de-o parte de imbunatatirea colectarii, iar in plan secund, o mai buna relatie intre contribuabil si administratiile fiscale. Prin optimizarea sistemului informatic se va urmari in primul rand cresterea flexibilizarii colectarii, prin implicarea tot mai mare a sistemului bancar, avand ca rezultat limitarea interactiunii "fata in fata" intre contribuabil si institutia colectare. "Se pun pe hartie minusurile pe care le ai, ce poti sa faci si toate se analizeaza la final. In perioada 2012-2015 se va finaliza partea de simplificare de proceduri si crestere a calitatii serviciilor (...) La nivel de control urmarim implementarea unor aplicatii moderne care sa indice pe baza unor criterii sectoarele si companiile cu risc fiscal, pe care comisarii vor fi obligati sa le controleze", a explicat Dragoi.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii


Astfel, prin informatizarea completa si trecerea la o baza de date centralizata, va fi permisa nu doar modalitatea de declarare si plata a datoriilor catre autoritatile centrale si locale, dar se va elimina si o buna parte din subiectivismul din cadrul actului de control. La finalul programului vor exista standarde de calitate privind relatia contribuabil-fisc si asistenta contribuabilului, dar si o crestere a platilor de taxe prin sistemul electronic. Dragoi nu a precizat daca si in Romania vor exista firme private de colectare a arieratelor la buget asa cum s-a decis in Bulgaria, argumentand ca o astfel de decizie se va pune in discutie abia dupa ce va fi gata analiza Bancii Mondiale.

Prin acordul negociat cu Banca Mondiala, Ministerul Finatelor urmareste sa obtina o plasa de siguranta suplimentara de la institutia internationala sub forma unei linii de credit de 1miliard de euro, care va ramane la dispozitia Romaniei timp de trei ani in cazul blocarii pietelor externe, la un cost de 0,25% pe an.

In structura ANAF, pe langa aparatul prorpiu, functioneaza 42 de directii judetene ale finantelor publice si circa 220 de administratii ale finantelor publice municipale, orasenesti, comunale si ale sectoarelor din Bucuresti. Tot sub coordonarea ANAF activeaza Garda Financiara si Administratia Nationala a Vamilor.


Sursa: finantistii.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF se reorganizeaza. Vezi recomandarile Bancii Mondiale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Calcul impozit specific si pondere venituri. Reguli de respectat pentru a nu face greseli!
    • Va reamintim ca recent au fost publicate, in stadiu de proiect, normele metodologice pentru aplicarea corecta a impozitului specific. In afara de exemplele de calcul incluse in proiect, sunt cat se poate de utile si alte studii de caz pe aceasta tema. Asadar, in analiza de mai jos, avem urmatoarele date: "O societate cu obiect de activitate de productie are cateva puncte de lucu care au codul CAEN pentru impozitul specific. Cum procedam la calculul impozitului pe profit si al impozitului...» citeste mai departe aici

  • Atentie! PF nerezidente, fara sediu permanent in Romania si care nu platesc impozit pe profit DEPUN Declaratia 101
    • Persoanele juridice nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care, potrivit prevederilor Codului fiscal au obligatia de a plati impozit pe profit in Romania, vor depune formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" pentru veniturile realizate in anul 2016, pana la data de 27 martie 2017. Precizam ca, prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 581/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale...» citeste mai departe aici

  • Factura primita ulterior si raportare in D 300. Pasi pentru deducerea corecta!
    • Inregistrarea unei cheltuieli va depinde de masura in care aceasta este semnificativa. Vom vedea mai jos care sunt pasii de indeplinit pentru a deduce in mod corect TVA-ul si pentru a nu intampina probleme in cazul unui eventual control. In analiza de mai jos, avem urmatoarea situatie: "In luna martie 2017 am primit o factura de prestari servicii. Factura a fost emisa in luna decembrie 2016. Avand in vedere ca am inchis anul 2016, iar D101 a fost deja transmisa si bilantul a fost inchis,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.