Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masuri pentru o mai buna organizare si desfasurare a activitatii de turism din Romania

29-Aug-2017
2455

Atasatul de turism, o noua functie care se infiinteaza in cadrul Ministerului Turismului, va asigura reprezentarea Romaniei in strainatate, in domeniul politicii turismului si promovarii produselor si serviciilor turistice, precum si a formelor de turism autohtone. Aceasta reprezinta una dintre masurile aprobate astazi de Executiv, prin modificarea si completarea Ordonantei nr. 58/1998, pentru o mai buna organizare si desfasurare a activitatii de turism in Romania.

Definirea functiei de atasat de turism prin stabilirea in mod concret a competentelor, rangului de reprezentativitate externa si modalitatii de recrutare in vederea reprezentarii intereselor Romaniei si a sectorului economic al turismului la nivel international, vine in contextul desfiintarii reprezentantelor de promovare turistica, ca urmare a recomandarilor Curtii de Conturi prezentate in Raportul de audit al performantei fostei Autoritati Nationale pentru Turism.

Potrivit ordonantei, functiile de atasat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, de angajati ai Ministerului Turismului, ai institutiilor subordonate acestuia si de personalul detasat in minister.

Criteriile de selectie si modalitatea de organizare a concursului se aproba prin ordin comun al Ministrului Turismului si al Ministrului Afacerilor Externe. Stabilirea tarilor si a perioadei in care atasatul de turism efectueaza misiunea de reprezentare a Romaniei se realizeaza prin ordin al Ministrului Turismului, cu avizul MAE.

Pe perioada exercitarii functiei de atasat de turism, persoanelor care ocupa aceasta functie li se suspenda de drept raportul de serviciu/contractul individual de munca, conform legii, si li se aplica dispozitiile legale in vigoare privind personalul trimis in misiune permanenta in strainatate.

Sumele necesare pentru trimiterea in strainatate a atasatului de turism se asigura din bugetul Ministerului Turismului, conform prevederilor legale privind drepturile in valuta si in lei ale personalului trimis in misiune permanenta in strainatate.

Atasatii de turism se supun autoritatii sefului miniunii diplomatice din care face parte in vederea indeplinirii atributiilor aferente domeniilor specifice de activitate stabilite de autoritatea trimitatoare.

Totodata, ordonanta aprobata in sedinta de astazi introduce unele concepte aditionale in turism, in contextul schimbarilor produse in acest domeniu ca urmare a noilor circumstante ale economiei globale. Astfel, actul normativ vizeaza definirea notiunilor de centru national sau local de informare si promovare turistica, destinatie turistica, organizatie de management al destinatiei.

Concret, se implementeaza conceptul de Organizat?ie de Management al Destinat?iei, care va contribui la valorificarea potentialului turistic, respectiv la cresterea circulatiei turistice si a volumului de incasari din turism atat la nivel local, cat si la nivel national. Organizatiile de Management al Destinatiei vor functiona prin asocierea autoritatilor publice locale cu organizatiile/federatiile patronale din turism, sau, dupa caz, cu reprezentanti ai mediului privat din turism, care asigura realizarea politicii de marketing si gestionarea coordonata a componentelor destinatiei. In calitate de membru asociat, pot adera la OMD si asociatii de promovare, asociatii profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic si de formare profesionala in turism.

Potrivit ordonantei, Ministerul Turismului va elabora procedura de infiintare, functionare, acreditare si reacreditare a organizatiilor de management al destinatiei, care va fi aprobata prin hotarare de guvern.

De asemenea, in vederea imbunatatirii competitivitatii turistice a zonei si a imaginii destinatiei, se creaza reteaua de centre de informare si promovare turistica la nivel national, care va include atat Centrele Nationale de Informare si Promovare Turistica (CNIPT), cat si Centrele Locale de Informare si Promovare Turistica (CLIPT). Aceasta masura implica o buna colaborare intre diferitele administratii publice locale si entitati turistice, o responsabilizare a autoritatilor locale prin reglementarea atributiile specifice ale centrelor, dar si implicarea sectorului privat din domeniul turistic.

Organizarea, functionarea, rolul, atributiile, acreditarea si reacreditarea centrelor nationale si locale de informare si promovare turistica, se aproba prin ordin comun al Ministrului Turismului si ministrului de resort in domeniul amenajarii teritoriului si urbanismului.

Reteaua de Centre de Informare si Promovare Turistica la nivel national va fi coordonata de autoritatea administratiei publice centrale responsabila in domeniul turismului, in colaborare cu administratiile publice locale si/sau organizatiile neguvernamentale de dezvoltare si promovare turistica.

Dezvoltarea Centrelor Nationale si Locale de Informare si Promovare Turistica aduce o serie de beneficii in domeniul turismului. Principalul lor obiectiv va fi de a oferi, pe tot teritoriul tarii, un set integral de informatii privind serviciile turistice, inclusiv de cazare, omogene ca si continut, instrumente de suport si mecanisme de lucru, cu scopul de a imbunatati gradul de satisfactie si fidelizare a turistilor care calatoresc prin Romania.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016