Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Model adresa catre ANAF pentru alocare plati cu obligatii fiscale

02-Mar-2020
4348

Nu putini sunt contribuabilii care primesc de la ANAF Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere si/sau Notificari privind obligatii financiare restante in lunile trecute, desi, conform fisei de platitor, societatea somata are taxe de recuperat si nu inregistreaza restante. Toate acestea se datoreaza sistemului de compensare al ANAF. Cum se face contestarea acestei decizi si notificari? Cum se procedeaza? Exista un model de contestatie? Exista o procedura formala? Despre acest subiect vom vorbi in cele ce urmeaza.

Specialistii Portal Codul Fiscal sustin ca aceasta situatie este des intalnita in practica firmelor, in relatia cu ANAF.

O cauza poate fi aceea ca, desi obligatiile sunt achitate de societate in termenul legal, iar declaratiile, la randul lor, sunt depuse corect, la data de 25 a scadentei, inspectorii ANAF nu procedeaza la inchiderea (alocarea) platilor efectuate de societate in conturile unice cu obligatiile declarate de catre aceasta, ci inchid platile cu obligatii ulterior datei de 25, chiar in luna urmatoare.

Daca la data de 25 nu sunt inchise obligatiile cu platile, atunci, automat, ies din sistem aceste notificari, somatii etc, care, evident, fara nici o verificare, sunt trimise catre contribuabili.

Este posibil ca, daca solicitati acum o fisa, aceste alocari sa fie deja efectuate, ocazie cu care puteti sa vedeti si data la care s-au facut alocarile (care, cu siguranta, este ulterioara datei de 25 ianuarie 2020).

Insa, pentru linistea dvs. si, mai ales, a administratorului firmei, puteti sa depuneti o adresa catre ANAF-ul de care apartine firma, care ar putea sa aiba urmatorul continut:

“Antet firma – cu toate datele de identificare ale acesteia

numar telefon


Nr. ../ …...................

CATRE: ANAF SECTOR / JUDET


Subscrisa SC …....... SRL, cu sediul social in …....., CIF..... numar ONRC J / / , reprezentata legal de dl / dna ….............., prin prezenta solicitam inchiderea (alocarea) platilor efectuate de noi in data de …..... catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale, reprezentand impozit salarii / impozit micro / cas / cass / cam etc cu obligatiile declarate in termen, conform declaratiilor depuse online 100 / numar si data validare, 300 / numar si data validare etc.

De asemenea, va rugam ca dupa alocarea platilor fiecarei obligatii declarate, sa procedati la anularea dobanzilor si penalitatilor de intarziere, eronat instituite de ANAF, prin program, conform notificarilor si deciziilor emise de ANAF anexate.

Anexam copii de pe ordinele de plata si declaratiile aferente si de pe notificxarea si decizia ANAF.


Va multumim!

Administrator,

…...”


Persoana care va depune aceasta adresa la ANAF, impreuna cu copii de pe documentele respective, trebuie sa aiba imputernicire de la societate, conform art. 18 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.

Imputernicirea nu este notariale, ci este facuta “de mana” (pe calculator) de societate, la care se anezeaza copie de pe buletinul persoanei imputernicite:


“Antet firma – cu toate datele de identificare ale acesteia

IMPUTERNICIRE

Prin prezenta, imputernicim pe dna / dl …................., care se legitimeaza cu BI seria … nr …. eliberata de … la data de …. pentru a reprezenta societatea in relatia cu ANAF.

Administrator,

…...”

Insa, daca mentionati ca in fisa nu apar obligatii de plata restante, puteti sa verificati data la care s-a facut alocarea platilor cu fiecare obligatie.

Verificarea o faceti pe ultimele pagini, unde sunt conturile unice in care se colecteaza platie si, pe ultimele randuri, apar, cu minus, sumele care au fost scoase din conturile unice si care, in mod normal, trebuie “duse” catre fiecare obligatie in parte. In dreptul fiecarei sume cu minus, in dreapta, apare data la care s-a efectuat aceasta operatiune de catre ANAF.

De asemenea, aceeasi data de operare trebuie sa o regasiti la fiecare obligatie in parte careia i s-a alocat incasarea in fisa.

 Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Model adresa catre ANAF pentru alocare plati cu obligatii fiscale":
Rating:

Nota: 3 din 5 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia A4200 care contine datele inregistrate de casele de marcat trebuie depusa pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportare
    • Datele inregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale pana la momentul realizarii conectarii lor la ANAF vor fi transmise de operatorii economici prin depunerea declaratiei A4200 pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportare. Dupa momentul conectarii aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic datele inregistrate de acesta se vor transmite automat ,dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica, fara a mai fi necesara transmiterea declaratiei A4200. In situatia in...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare interimare. Ce documente sunt necesare la bilant?
    • Una din firmele din grup vrea sa intocmeasca un Bilant interimar la 30.09.2021 pentru a distribui dividende din anul curent. Pe langa formularul de bilant interimar, ce documente mai trebuiesc zipuite la bilant? Multumesc. Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu: Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative si se depun la organul fiscal, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre Adunarea generala a asociatilor/actionarilor (AGA),...» citeste mai departe aici

  • Din 20 octombrie angajatorii care nu platesc salariile la timp ar putea fi amendati cu pana la 10.000 de lei
    • Incepand din 20 octombrie 2021 se aplica modificarile recente aduse Codului Muncii de OUG 117/2021 care constau in amenzi de pana la 10.000 de lei pentru angajatorii care nu platesc salariile la timp. Pana acum inspectorii care constatau acest lucru puteau doar sa dispuna indeplinirea obligatiei de catre angajatori. Angajatorii trebuie sa plateasca salariile angajatilor la timp. In caz contrar, nu vor mai fi pasuiti de inspectorii de munca care vor aplica direct amenzi intre 5.000 si 10.000 de...» citeste mai departe aici

  • La ce lucruri trebuie sa fii atent cand cumperi o casa
    • Decizia de a cumpara o casa este un pas important, mai ales ca aceasta alegere ar putea fi pentru tot restul vietii. O casa la curte are nenumarate avantaje: un spatiu in care te poti relaxa in aer liber, poti practica unele pasiuni, cum ar fi gradinaritul, un loc amenajat pentru a bea cafeaua in fiecare dimineata inconjurat de verdeata sau locul de joaca perfect pentru copii, indiferent de anotimp. Fie ca ai decis ca este momentul sa schimbi viata la bloc pentru o casa sau este prima achizitie...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016