Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Model adresa catre ANAF pentru alocare plati cu obligatii fiscale

02-Mar-2020
1692

Nu putini sunt contribuabilii care primesc de la ANAF Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere si/sau Notificari privind obligatii financiare restante in lunile trecute, desi, conform fisei de platitor, societatea somata are taxe de recuperat si nu inregistreaza restante. Toate acestea se datoreaza sistemului de compensare al ANAF. Cum se face contestarea acestei decizi si notificari? Cum se procedeaza? Exista un model de contestatie? Exista o procedura formala? Despre acest subiect vom vorbi in cele ce urmeaza.

Specialistii Portal Codul Fiscal sustin ca aceasta situatie este des intalnita in practica firmelor, in relatia cu ANAF.

O cauza poate fi aceea ca, desi obligatiile sunt achitate de societate in termenul legal, iar declaratiile, la randul lor, sunt depuse corect, la data de 25 a scadentei, inspectorii ANAF nu procedeaza la inchiderea (alocarea) platilor efectuate de societate in conturile unice cu obligatiile declarate de catre aceasta, ci inchid platile cu obligatii ulterior datei de 25, chiar in luna urmatoare.

Daca la data de 25 nu sunt inchise obligatiile cu platile, atunci, automat, ies din sistem aceste notificari, somatii etc, care, evident, fara nici o verificare, sunt trimise catre contribuabili.

Este posibil ca, daca solicitati acum o fisa, aceste alocari sa fie deja efectuate, ocazie cu care puteti sa vedeti si data la care s-au facut alocarile (care, cu siguranta, este ulterioara datei de 25 ianuarie 2020).

Insa, pentru linistea dvs. si, mai ales, a administratorului firmei, puteti sa depuneti o adresa catre ANAF-ul de care apartine firma, care ar putea sa aiba urmatorul continut:

“Antet firma – cu toate datele de identificare ale acesteia

numar telefon


Nr. ../ …...................

CATRE: ANAF SECTOR / JUDET


Subscrisa SC …....... SRL, cu sediul social in …....., CIF..... numar ONRC J / / , reprezentata legal de dl / dna ….............., prin prezenta solicitam inchiderea (alocarea) platilor efectuate de noi in data de …..... catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale, reprezentand impozit salarii / impozit micro / cas / cass / cam etc cu obligatiile declarate in termen, conform declaratiilor depuse online 100 / numar si data validare, 300 / numar si data validare etc.

De asemenea, va rugam ca dupa alocarea platilor fiecarei obligatii declarate, sa procedati la anularea dobanzilor si penalitatilor de intarziere, eronat instituite de ANAF, prin program, conform notificarilor si deciziilor emise de ANAF anexate.

Anexam copii de pe ordinele de plata si declaratiile aferente si de pe notificxarea si decizia ANAF.


Va multumim!

Administrator,

…...”


Persoana care va depune aceasta adresa la ANAF, impreuna cu copii de pe documentele respective, trebuie sa aiba imputernicire de la societate, conform art. 18 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.

Imputernicirea nu este notariale, ci este facuta “de mana” (pe calculator) de societate, la care se anezeaza copie de pe buletinul persoanei imputernicite:


“Antet firma – cu toate datele de identificare ale acesteia

IMPUTERNICIRE

Prin prezenta, imputernicim pe dna / dl …................., care se legitimeaza cu BI seria … nr …. eliberata de … la data de …. pentru a reprezenta societatea in relatia cu ANAF.

Administrator,

…...”

Insa, daca mentionati ca in fisa nu apar obligatii de plata restante, puteti sa verificati data la care s-a facut alocarea platilor cu fiecare obligatie.

Verificarea o faceti pe ultimele pagini, unde sunt conturile unice in care se colecteaza platie si, pe ultimele randuri, apar, cu minus, sumele care au fost scoase din conturile unice si care, in mod normal, trebuie “duse” catre fiecare obligatie in parte. In dreptul fiecarei sume cu minus, in dreapta, apare data la care s-a efectuat aceasta operatiune de catre ANAF.

De asemenea, aceeasi data de operare trebuie sa o regasiti la fiecare obligatie in parte careia i s-a alocat incasarea in fisa.

 Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Model adresa catre ANAF pentru alocare plati cu obligatii fiscale":
Rating:

Nota: 2.5 din 4 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Au fost publicate actele necesare acordarii somajului tehnic (pentru PFA-uri, II-uri, IF-uri, Drepturi de autor)
    • Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, prin Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, informeaza ca actele necesare in vederea obtinerii fondurilor pentru plata somajului tehnic pot fi depuse online, incepand cu 1 APRILIE. Actele normative prin care sunt reglementate documentele necesare acordarii somajului tehnic au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 269 din data de 31 martie 2020. Transmiterea documentelor se va face in 4 pasi, iar documentele trebuie depuse online, la adresa...» citeste mai departe aici

  • MFP: Schemele de ajutor de stat pentru stimularea anumitor investitii, SIMPLIFICATE (proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un Proiect de Hotarare care vizeaza modificarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 807/2014 - pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie – astfel incat sa se elimine o etapa din cadrul solutionarii cererilor de plata. In nota de fundamentare se arata ca este necesara aceasta modificare, dat fiind contextul actual al Romaniei, dar si nevoia urgentarii...» citeste mai departe aici

  • NU mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic ( Informare MEEMA)
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri informeaza ca in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, Guvernul a adoptat noi masuri economice in domeniul protectiei sociale destinate mediului de afaceri din Romania si ca nu mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic. Actele normative adoptate de Executiv reglementeaza si unele aspecte legate de Certificatele de Situatie de Urgenta (CSU). Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca vor prelua solicitarile pentru obtinerea somajului tehnic
    • Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat ca, incepand de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile si declaratiile pe propria raspundere in vederea obtinerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada starii de urgenta, sub forma somajului tehnic. Demnitarul a dat asigurari ca toate agentiile judetene sunt pregatite sa preia si sa proceseze rapid aceste solicitari si ca se vor face eforturi in vederea achitarii sumelor solicitate de angajatori intr-un termen mai...» citeste mai departe aici

  • PFA. Dreptul la concediul pentru cresterea copilului
    • Ce contributii trebuie sa plateasca un PFA care are venitul net anual sub plafonul minim obligatoriu pentru plata CAS si CASS, pentru ca titulara PFA-ului sa beneficieze de indemnizatia crestere copil de pana la 2 ani? Consilierul juridic Gabriela Dita arata ca, potrivit art. 2 alin.(1) din OUG 111/2010 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, persoanele care, in ultimii 2 ani anteriori datei nasterii copilului, au realizat timp de cel putin 12 luni venituri din...» citeste mai departe aici

  • Aplicarea noii legislatiei fiscale, in contextul COVID-19. Solutii pentru contabili
    • Contabilii se afla in dificultate, dat fiind numeroaselor modificari legislative aparute in contextul creat de coronavirus. De aceea au inceput sa apara tot mai des solicitari privind lamurirea diferitelor spete, la care expertii nostri au raspuns prompt si la obiect. Ordonantele de urgenta emise de Guvern in luna martie, in contextul creat de coronavirus, au generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu un cadru legislativ complet nou, bine intentionat in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016