Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Model adresa catre ANAF pentru alocare plati cu obligatii fiscale

02-Mar-2020
9541

Nu putini sunt contribuabilii care primesc de la ANAF Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere si/sau Notificari privind obligatii financiare restante in lunile trecute, desi, conform fisei de platitor, societatea somata are taxe de recuperat si nu inregistreaza restante. Toate acestea se datoreaza sistemului de compensare al ANAF. Cum se face contestarea acestei decizi si notificari? Cum se procedeaza? Exista un model de contestatie? Exista o procedura formala? Despre acest subiect vom vorbi in cele ce urmeaza.

Specialistii Portal Codul Fiscal sustin ca aceasta situatie este des intalnita in practica firmelor, in relatia cu ANAF.

O cauza poate fi aceea ca, desi obligatiile sunt achitate de societate in termenul legal, iar declaratiile, la randul lor, sunt depuse corect, la data de 25 a scadentei, inspectorii ANAF nu procedeaza la inchiderea (alocarea) platilor efectuate de societate in conturile unice cu obligatiile declarate de catre aceasta, ci inchid platile cu obligatii ulterior datei de 25, chiar in luna urmatoare.

Daca la data de 25 nu sunt inchise obligatiile cu platile, atunci, automat, ies din sistem aceste notificari, somatii etc, care, evident, fara nici o verificare, sunt trimise catre contribuabili.

Este posibil ca, daca solicitati acum o fisa, aceste alocari sa fie deja efectuate, ocazie cu care puteti sa vedeti si data la care s-au facut alocarile (care, cu siguranta, este ulterioara datei de 25 ianuarie 2020).

Insa, pentru linistea dvs. si, mai ales, a administratorului firmei, puteti sa depuneti o adresa catre ANAF-ul de care apartine firma, care ar putea sa aiba urmatorul continut:

“Antet firma – cu toate datele de identificare ale acesteia

numar telefon


Nr. ../ …...................

CATRE: ANAF SECTOR / JUDET


Subscrisa SC …....... SRL, cu sediul social in …....., CIF..... numar ONRC J / / , reprezentata legal de dl / dna ….............., prin prezenta solicitam inchiderea (alocarea) platilor efectuate de noi in data de …..... catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale, reprezentand impozit salarii / impozit micro / cas / cass / cam etc cu obligatiile declarate in termen, conform declaratiilor depuse online 100 / numar si data validare, 300 / numar si data validare etc.

De asemenea, va rugam ca dupa alocarea platilor fiecarei obligatii declarate, sa procedati la anularea dobanzilor si penalitatilor de intarziere, eronat instituite de ANAF, prin program, conform notificarilor si deciziilor emise de ANAF anexate.

Anexam copii de pe ordinele de plata si declaratiile aferente si de pe notificxarea si decizia ANAF.


Va multumim!

Administrator,

…...”


Persoana care va depune aceasta adresa la ANAF, impreuna cu copii de pe documentele respective, trebuie sa aiba imputernicire de la societate, conform art. 18 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.

Imputernicirea nu este notariale, ci este facuta “de mana” (pe calculator) de societate, la care se anezeaza copie de pe buletinul persoanei imputernicite:


“Antet firma – cu toate datele de identificare ale acesteia

IMPUTERNICIRE

Prin prezenta, imputernicim pe dna / dl …................., care se legitimeaza cu BI seria … nr …. eliberata de … la data de …. pentru a reprezenta societatea in relatia cu ANAF.

Administrator,

…...”

Insa, daca mentionati ca in fisa nu apar obligatii de plata restante, puteti sa verificati data la care s-a facut alocarea platilor cu fiecare obligatie.

Verificarea o faceti pe ultimele pagini, unde sunt conturile unice in care se colecteaza platie si, pe ultimele randuri, apar, cu minus, sumele care au fost scoase din conturile unice si care, in mod normal, trebuie “duse” catre fiecare obligatie in parte. In dreptul fiecarei sume cu minus, in dreapta, apare data la care s-a efectuat aceasta operatiune de catre ANAF.

De asemenea, aceeasi data de operare trebuie sa o regasiti la fiecare obligatie in parte careia i s-a alocat incasarea in fisa.

 Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Model adresa catre ANAF pentru alocare plati cu obligatii fiscale":
Rating:

Nota: 3 din 5 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-TVA: ANAF propune ca termenul pentru depunerea D390 sa ramana acelasi

    • ANAF a pus in dezbatere publica Proiect de ordin pentru stabilirea termenului de depunere pentru declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/ prestarile intracomunitare (390 VIES). Termenul pentru depunerea declaratiei ramane acelasi, pana la data de 25 a lunii urmatoare. Conform Referatului de Aprobare, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.70/2024 privind unele masuri de implementare si utilizare a decontului precompletat RO e-TVA si valorificarea datelor si informatiilor...» citeste mai departe aici

  • Aplicatia e-Transport este disponibila online! Pana pe 31 august 2024 NU se aplica sanctiuni

    • ANAF anunta, printr-un comunicat recent de presa, ca aplicatia e-Transport, prin intermediul careia sunt monitorizate transporturile rutiere pe teritoriul national ale bunurilor cu risc fiscal ridicat si transporturile rutiere internationale de bunuri, este operationala si poate fi descarcata din APP Store si Google Play. In acest sens, in fiecare punct de trecere a frontierei se transmit materiale in care sunt prezentate obligatiile pe care le au operatorii de transport, precum si informatii...» citeste mai departe aici

  • Topim preturile in mijlocul verii! Reduceri de 70% si transport GRATUIT pentru carti de fiscalitate si contabilitate

    • Modificarile legislative din fiscalitate nu sunt putine in ultima perioada si trebuie adaptate corespunzator, astfel incat sa evitati amenzile usturatoare si sa va asigurati de functionarea optima a firmei dumneavoastra. Pentru ca nu este usor sa tii pasul cu tot ce se schimba, unele legi fiind aprobate in scurt timp, cu siguranta aveti nevoie de putin ajutor din partea specialistilor. Cartile noastre de fiscalitate si contabilitate sunt acum la preturi reduse! Topim preturile pentru cele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016