Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Model adresa catre ANAF pentru alocare plati cu obligatii fiscale

02-Mar-2020
3802

Nu putini sunt contribuabilii care primesc de la ANAF Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere si/sau Notificari privind obligatii financiare restante in lunile trecute, desi, conform fisei de platitor, societatea somata are taxe de recuperat si nu inregistreaza restante. Toate acestea se datoreaza sistemului de compensare al ANAF. Cum se face contestarea acestei decizi si notificari? Cum se procedeaza? Exista un model de contestatie? Exista o procedura formala? Despre acest subiect vom vorbi in cele ce urmeaza.

Specialistii Portal Codul Fiscal sustin ca aceasta situatie este des intalnita in practica firmelor, in relatia cu ANAF.

O cauza poate fi aceea ca, desi obligatiile sunt achitate de societate in termenul legal, iar declaratiile, la randul lor, sunt depuse corect, la data de 25 a scadentei, inspectorii ANAF nu procedeaza la inchiderea (alocarea) platilor efectuate de societate in conturile unice cu obligatiile declarate de catre aceasta, ci inchid platile cu obligatii ulterior datei de 25, chiar in luna urmatoare.

Daca la data de 25 nu sunt inchise obligatiile cu platile, atunci, automat, ies din sistem aceste notificari, somatii etc, care, evident, fara nici o verificare, sunt trimise catre contribuabili.

Este posibil ca, daca solicitati acum o fisa, aceste alocari sa fie deja efectuate, ocazie cu care puteti sa vedeti si data la care s-au facut alocarile (care, cu siguranta, este ulterioara datei de 25 ianuarie 2020).

Insa, pentru linistea dvs. si, mai ales, a administratorului firmei, puteti sa depuneti o adresa catre ANAF-ul de care apartine firma, care ar putea sa aiba urmatorul continut:

“Antet firma – cu toate datele de identificare ale acesteia

numar telefon


Nr. ../ …...................

CATRE: ANAF SECTOR / JUDET


Subscrisa SC …....... SRL, cu sediul social in …....., CIF..... numar ONRC J / / , reprezentata legal de dl / dna ….............., prin prezenta solicitam inchiderea (alocarea) platilor efectuate de noi in data de …..... catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale, reprezentand impozit salarii / impozit micro / cas / cass / cam etc cu obligatiile declarate in termen, conform declaratiilor depuse online 100 / numar si data validare, 300 / numar si data validare etc.

De asemenea, va rugam ca dupa alocarea platilor fiecarei obligatii declarate, sa procedati la anularea dobanzilor si penalitatilor de intarziere, eronat instituite de ANAF, prin program, conform notificarilor si deciziilor emise de ANAF anexate.

Anexam copii de pe ordinele de plata si declaratiile aferente si de pe notificxarea si decizia ANAF.


Va multumim!

Administrator,

…...”


Persoana care va depune aceasta adresa la ANAF, impreuna cu copii de pe documentele respective, trebuie sa aiba imputernicire de la societate, conform art. 18 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.

Imputernicirea nu este notariale, ci este facuta “de mana” (pe calculator) de societate, la care se anezeaza copie de pe buletinul persoanei imputernicite:


“Antet firma – cu toate datele de identificare ale acesteia

IMPUTERNICIRE

Prin prezenta, imputernicim pe dna / dl …................., care se legitimeaza cu BI seria … nr …. eliberata de … la data de …. pentru a reprezenta societatea in relatia cu ANAF.

Administrator,

…...”

Insa, daca mentionati ca in fisa nu apar obligatii de plata restante, puteti sa verificati data la care s-a facut alocarea platilor cu fiecare obligatie.

Verificarea o faceti pe ultimele pagini, unde sunt conturile unice in care se colecteaza platie si, pe ultimele randuri, apar, cu minus, sumele care au fost scoase din conturile unice si care, in mod normal, trebuie “duse” catre fiecare obligatie in parte. In dreptul fiecarei sume cu minus, in dreapta, apare data la care s-a efectuat aceasta operatiune de catre ANAF.

De asemenea, aceeasi data de operare trebuie sa o regasiti la fiecare obligatie in parte careia i s-a alocat incasarea in fisa.

 Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Model adresa catre ANAF pentru alocare plati cu obligatii fiscale":
Rating:

Nota: 2.5 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sanctiuni si amenzi pentru nedepunerea la termen a raportarilor contabile la 30 iunie 2021
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 699 din 15 iulie 2021, a fost publicat Ordinul nr. 763/2021 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici. Conform actului normativ, raportarile contabile la 30 iunie 2021 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pana cel mai tarziu la data de 16 august 2021. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica din nou IMM Invest Romania. Vezi cele 8 schimbari propuse
    • Ministerul Finantelor a publicat un nou Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 282/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMANIA. Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.16/10.03.2021 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,...» citeste mai departe aici

  • Cand este obligatoriu sa completati numarul EORI in Declaratia vamala cu set redus de date
    • Conform unei informari de pe site-ul oficial al Directiei Generale a Vamilor, numarul EORI se completeaza OBLIGATORIU atunci cand declaratia vamala cu set redus de date se depune prin reprezentare directa. Acest lucru inseamna ca importatorul va avea si calitatea de declarant si va depune declaratia vamala cu set redus de date. „In cazul reprezentarii directe, numarul EORI este obligatoriu pentru importator deoarece are calitatea de declarant. Precizam ca tipul de reprezentare este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016