Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari aduse normelor privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli

16-Oct-2014
1945
Normele metodologice privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice autonome, institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii si activitatilor finantate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetelor creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetelor fondului de risc si bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de institutiile publice, indiferent de modalitatea de organizare si finantare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 720/2014, au fost modificate prin OMFP 1341/2014.

Ordinul reglementeaza situatiile in care pot fi redistribuite sume de catre institutia publica ierarhic superioara in cazul in care veniturile bugetare estimate a fi realizate la nivelul unor institutii publice finantate partial din venituri proprii din subordine sunt inferioare cheltuielilor bugetare aferente anului bugetar ale acestora precum si in situatiile in care veniturile bugetare estimate a fi realizate la nivelul unor institutii publice finantate partial din venituri proprii din subordine sunt mai mari decat cheltuielile bugetare aferente anului bugetar ale acestora.

Prin ordinul 1341 s-au abrogat prevederile privind operatiunile care se efectueaza la data de 1 octombrie 2014 pentru transferul sumelor din conturile de disponibilitati deschise la unitatile Trezoreriei Statului in conturile temporare de venituri si cheltuieli bugetare precum si cele privind operatiuni care se efectueaza in perioada 1 octombrie 2014 - 30 noiembrie 2014 pentru transferul sumelor din conturile temporare de venituri si cheltuieli bugetare in conturile corespunzatoare de venituri si cheltuieli bugetare deschise pe structura clasificatiei bugetare COFOG 3.

Operatiunile prevazute a se efectua incepand cu 1 octombrie 2014 de institutiile publice care au infiintate activitati finantate integral din venituri proprii se vor efectua incepand cu 01 ianuarie 2015 iar cele prevazute pentru 30 noiembrie 2014 se vor efectua la data de 27 februarie 2015.

La data de 1 ianuarie 2015, institutiile publice care au infiintate activitati finantate integral din venituri proprii transfera pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) excedentul bugetului de venituri proprii al activitatii, inregistrat la finele anului 2014, in conturile corespunzatoare de excedente bugetare. Sumele care se transfera in conturile corespunzatoare de excedente bugetare se diminueaza cu excedentele din anii anteriori anului 2014, utilizate pentru constituirea depozitelor care nu au ajuns la scadenta la data la care se efectueaza transferul, care vor fi transferate in conturile corespunzatoare de excedente bugetare, la scadenta depozitelor respective.


Pe numele institutiilor publice cu personalitate juridica ierarhic inferioare, finantate integral/partial din venituri proprii, care colecteaza venituri proprii pentru institutiile publice ierarhic superioare, la unitatile Trezoreriei Statului pot fi deschise conturi de disponibilitati care se publica pe site-ul Ministerului Finantelor Publice. Sumele astfel colectate se vireaza de catre institutiile publice cu personalitate juridica ierarhic inferioare, finantate integral/partial din venituri proprii, in conturile corespunzatoare de venituri bugetare deschise potrivit Clasificatiei indicatorilor privind finantele publice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.954/2005, pe numele institutiilor publice cu personalitate juridica ierarhic superioare, in termen de maximum 2 zile lucratoare de la incasare, daca prin actele normative care stau la baza colectarii sumelor respective nu se prevede altfel. Aceste conturi nu pot prezenta sold la finele exercitiului bugetar.
 
Autor: Irina Dumitrescu




Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici