Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari importante in sfera TVA, publicate recent in Monitorul Oficial

04-Aug-2016
2595

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial, Partea I nr. 592 din 03 august 2016, au fost publicate ordinele OpANAF nr. 2011/2016 si OpANAF nr. 2012/2016 cu privire la inregistrarea in scopuri de TVA.

Intr-o analiza recenta pe aceasta tema, se atrage atentia asupra faptului ca modificarile aduse recent actualizeaza si formularul 099. In cadrul unei analize referitor la aceste subiect, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat pentru HotNews.ro care sunt motivele care duc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, la anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu:

" - nedepunerea deconturilor de TVA pentru o perioada consecutiva de 6 luni sau 2 trimestre consecutive pentru persoanele ce au ca perioada fiscala trimestrul pentru TVA;
- neefectuarea de achizitii sau vanzari in sfera TVA pentru o perioada de 6 luni;
- inregistrarea inactivitatii temporare la Registrul Comertului;
- declararea inactivitatii fiscale pentru alte motive legale cum ar fi expirarea sediului societatii, conform procedurilor din Codul de procedura fiscala.
- nejustificarea capacitatii economice de a fi platitor de TVA in urma analizei efectuate de ANAF asupra informatiilor din formularul 088;
- inregistrarea din eroare in scopuri de TVA, cand nu permitea legea;


- inscrierea in cazierul fiscal al administratorilor sau al unor asociati ori al societatii de fapte interzise, prevazute in legislatia cazierului fiscal".

In acelasi timp, odata cu OANAF 2012/2016 se aplica noile reglementari referitoare la procedura de actualizare a vectorului fiscal efectuata din oficiu privind inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA, anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA, precum si in ce priveste corectarea erorilor privind inregistrarea sau anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA.

" In foarte multe situatii, anularea inregistrarii in scopuri de TVA s-a efectuat prin decizie emisa de sistemul electronic al ANAF ce constata nedepunerea deconturilor de TVA pentru 6 luni.

In multe dintre aceste cazuri, deconturile de TVA au fost depuse la registratura ANAF fara sa fie prelucrate sau au fost transmise electronic, existand confirmarea de primire si din diverse considerente nu se regasesc in evidenta ANAF. O astfel de situatie a condus la invalidarea codului de TVA al respectivului operator economic insa este o eroare evidenta.

In acest sens, Capitolul 4 din OpANAF nr. 2012/2016 adopta procedura de indreptare a erorilor privind inregistrarea in scopuri de TVA sau anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA", a amintit consultantul fiscal Adrian Benta pentru aceeasi sursa.

In cazul in care se constata ca anularea din oficiu s-a produs in urma unei erori, se va emite un nou certificat de inregistrare in scopuri de TVA fiind precizata data initiala a inregistrarii in scopuri de TVA din certificatul fiscal anterior.

De asemenea, asa cum atrage atentia consultantul, pe perioada cuprinsa intre data anularii si data inregistrarii in scopuri de TVA sunt aplicabile prevederile de la art. 316 alin. (17) din Codul fiscal.

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016