Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Notificarea privind registrul de bani nu impune prezenta reprezentantului operatorului economic la ANAF

08-Mai-2015
3661

In vederea aplicarii unitare a dispozitiilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personali, precum si a procedurii de inregistrare a acestuia la organul fiscal, A.J.F.P.Alba aduce la cunostinta contribuabililor urmatoarele:

Operatorii economici utilizatori ai aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia constituirii registrului de bani personali prevazut la art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.

Operatorul economic notifica organului fiscal competent de administrare constituirea registrului de bani personali, precizand data deschiderii acestuia si numarul de pagini, conform numerotarii acestora, in termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii Ordinului ministrului finantelor publice nr.513 – 30 aprilie 2015.

Notificarea nu impune prezenta reprezentantului operatorului economic la organul fiscal, aceasta putand fi facuta prin posta sau fax, cu conditia pastrarii dovezii expedierii acesteia si nu este necesara prezentarea registrului cu ocazia notificarii.

Paginile registrului de bani personali se numeroteaza in ordine crescatoare si se semneaza pe ultima pagina de catre administratorul operatorului economic sau de catre persoana imputernicita de acesta.

– Operatorul economic care are organizate puncte de lucru de la care efectueaza livrari/prestari de servicii pentru care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale, va notifica organul fiscal la care este inregistrat ca platitor de impozite si taxe.

In situatia in care operatorul economic are mai multe puncte de lucru, poate depune o singura notificare la organul fiscal la care este inregistrat ca platitor de impozite si taxe in care sa precizeze pentru fiecare punct de lucru data deschiderii registrului de bani personali si numarul de pagini.

Organul fiscal inregistreaza intr-o evidenta proprie, tinuta la nivelul fiecarui contribuabil, registrele de bani personali notificate ca fiind constituite.

Sursa: AJFP ALBA

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Diurna. Ce este, cum se acorda + un MODEL de calcul pentru diurna interna si cea externa

    • Diurna este o indemnizatie acordata salariatilor aflati in delegatie sau detasare, menita sa acopere cheltuielile suplimentare generate de activitatea desfasurata in alta localitate, in tara sau in strainatate. In continuarea acestui articol vom explica ce este diurna, cum se acorda conform legislatiei in vigoare, care sunt conditiile de neimpozitare si cum se calculeaza, atat in cazul deplasarilor interne, cat si externe. De asemenea, sunt prezentate diferentele dintre diurna si indemnizatia de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica pentru PFA. Se depune pe baza CIF-ului sau CNP-ului?

    • Un PFA activ se poate confrunta cu diverse nelamuriri privind obligatiile fiscale, in special legate de completarea si depunerea Declaratiei Unice. Una dintre intrebarile frecvente este daca aceasta declaratie se depune pe baza CNP-ului sau a CIF-ului atribuit de ANAF. In plus, apar intrebari legate de alte declaratii fiscale, obligativitatea transmiterii facturilor in SPV si noile cerinte privind e-Factura in relatia B2C. In continuarea acetui articol clarificam principalele aspecte fiscale pe...» citeste mai departe aici

  • e-Factura in 2025. Cum sa procedati daca ati primit in mod ERONAT facturi pe CUI-ul firmei dvs

    • In practica, pot aparea situatii in care o firma primeste in platforma RO e-Factura documente emise eronat pe CUI-ul sau, fara a exista o relatie comerciala reala intre parti. In continuarea acestui articol vom clarifica obligatiile legale in astfel de cazuri si pasii corecti de urmat pentru a evita inregistrarea eronata a acestor facturi in contabilitate. Avem acest caz concret. Am importat din e-factura facturi de la METRO care sunt intestate companiei noastre, insa nu noi am cumparat acele...» citeste mai departe aici

  • e-Factura. A aparut Notificarea 800 pentru persoanele care NU primesc facturile prin sistem

    • In Monitorul Oficial nr. 895 din 30 septembrie 2025 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 2.229/2025, prin care se aproba procedura de notificare a organelor fiscale competente atunci cand facturile pentru livrari de bunuri sau prestari de servicii achitate pe loc, nu sunt transmise prin sistemul RO e-Factura in termenul legal. Actul normativ a intrat in vigoare la 30 septembrie 2025.» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Cum sa le scoateti din evidenta + o MONOGRAFIE contabila utila

    • Scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe si a stocurilor de marfa care nu mai pot fi utilizate sau comercializate impune respectarea unor reglementari contabile si fiscale clare. Acest articol ofera o monografie contabila detaliata si explica implicatiile privind deductibilitatea cheltuielilor si ajustarea TVA, in contextul casarii activelor din cauze independente de vointa entitatii. Sunt incluse si prevederile legale relevante pentru justificarea casarii si evitarea riscurilor fiscale. Cazul...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Exemplu de recalculare a dividendelor si impozitului pentru anul 2024

    • Distribuirea dividendelor reprezinta modalitatea prin care o companie imparte profitul realizat catre asociati sau actionari, proportional cu participarea la capitalul social. In continuarea articolului vom vedea un exemplu practic de recalculare si regularizare a dividendelor pentru anul 2024, in cazul in care profitul final este mai mic decat cel estimat initial.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016