Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul raport al Comisiei are in vedere IMM-urile si eficienta energetica

23-Iul-2014
2284
Cel de-al 6-lea raport privind coeziunea economica, sociala si teritoriala al Comisiei Europene arata ca politica de coeziune a UE contribuie la atingerea obiectivelor de crestere ale Strategiei Europa 2020, prin crearea de locuri de munca si prin reducerea disparitatilor in interiorul Europei. in perspectiva perioadei 2014-2020, raportul schiteaza modul in care vor fi directionate investitiile inspre domenii-cheie, precum eficienta energetica, ocuparea fortei de munca, incluziunea sociala si IMM-urile, pentru ca investitiile sa aduca beneficii maxime cetatenilor.

Raportul analizeaza situatia coeziunii in Uniune si evidentiaza problemele cu care se confrunta autoritatile locale, regionale si nationale in lupta pentru a depasi impactul crizei economice si financiare. in special, in raport se constata ca politica de coeziune a atenuat declinul dramatic al investitiilor publice, injectand resurse financiare extrem de necesare in multe state membre si creand o stabilitate financiara vitala pentru atragerea de investitii private.

Investitiile din cadrul politicii de coeziune a UE pentru perioada 2007-2013 au produs deja rezultate palpabile. Cifrele de pana acum (pana la sfarsitul anului 2012) indica crearea a circa 600 000 de locuri de munca noi, sprijinirea a 80 000 de intreprinderi noi, oferirea accesului la banda larga unui numar de 5 milioane de cetateni si imbunatatirea accesului la apa potabila pentru 3,3 milioane de persoane. in plus, 5,7 milioane de persoane au fost ajutate sa-si gaseasca un loc de munca si inca 8,6 milioane au fost sprijinite in obtinerea unei calificari.

Investitiile din cadrul rundei financiare actuale, 2014-2020, se preconizeaza ca vor fi chiar mai eficace, cu o directionare mai buna inspre sectoare-cheie, precum economia cu emisii scazute de dioxid de carbon, competitivitatea IMM-urilor, inovarea si ocuparea fortei de munca si incluziunea sociala. Investitiile din cadrul politicii de coeziune a UE se vor cifra la peste 38 de miliarde de euro, destinati sa sustina trecerea la o economie mai ecologica prin investitii in eficienta energetica si in energia din surse regenerabile - comparativ cu 16,6 miliarde de euro investiti in economia cu emisii scazute de dioxid de carbon in perioada 2007-2013. Conform planurilor de cheltuieli si acordurilor de parteneriate ale statelor membre, fonduri de pana la 33 de miliarde de euro (reprezentand o crestere de aproape 10 miliarde de euro) vor sustine IMM-urile Europei in eforturile lor de a deveni mai competitive. Peste 80 de miliarde de euro vor fi investiti in capitalul uman prin Fondul social european si prin Initiativa privind ocuparea fortei de munca in randul tinerilor.


Comentand pe marginea raportului, comisarul pentru politica regionala a declarat: "Raportul de azi demonstreaza cu claritate ca politica de coeziune a devenit un instrument modern si flexibil de abordare a diferitelor provocari cu care se confrunta Europa. Aceasta politica este acum bratul investitional al Europei: forta de reactie in caz de criza si forta strategica in ceea ce priveste cresterea si generarea necesarelor locuri de munca. Vremea subventiilor uriase pentru drumuri si poduri incepe sa treaca, intrucat multe state membre si-au redus decalajele in domeniul infrastructurii. Investitiile directionate inspre inovare si o crestere economica ecologica vor crea locuri de munca durabile si de calitate si vor spori competitivitatea regiunilor noastre. insa criza si-a lasat amprenta asupra multor orase si regiuni. Disparitatile continua sa existe si avem inca multe de facut. Aceste fonduri trebuie cheltuite cu intelepciune pentru a obtine rezultatele optime, in special in orasele si regiunile in care nevoile sunt cele mai urgente.”

László Andor, comisar UE pentru ocuparea fortei de munca, afaceri sociale si incluziune, a afirmat: "Cel de-al 6-lea raport privind coeziunea ofera o imagine aprofundata a valorii adaugate a politicii de coeziune a UE, care este o sursa vitala de investitii in cresterea economica si in progresul social in toate cele 28 de state membre. Fondul social european reprezinta aproape un sfert din politica de coeziune si este principalul instrument al UE pentru investitii in competente si in sanse pentru cetateni. FSE sprijina investitiile in crearea de locuri de munca, in incluziunea sociala si in educatie, dar si in buna guvernanta si in reforma administratiei publice. Raportul de coeziune vine intr-un moment important, in care se adopta acordurile de parteneriat cu statele membre individuale pentru perioada de programare 2014-2020 si in care se negociaza programele operationale. Raportul ofera o buna imagine asupra situatiei in care ne aflam si asupra a ceea ce ne mai ramane de facut pentru a transpune bugetul pentru 2014-2020 in proiecte pe teren.”

In raport se subliniaza si necesitatea unei bune guvernante, afirmandu-se ca, in lipsa acesteia, nu se pot atinge rate semnificative de crestere si nici convergenta economica regionala.
Desi guvernanta s-a imbunatatit pretutindeni in Europa, investitiile vor continua sa ajute la consolidarea capacitatii administrative in anumite state membre, prin formarea si sprijinirea personalului, pentru a asigura o utilizare robusta si eficace a banilor contribuabililor din UE.


Chiar daca orasele sunt in general considerate motoare de crestere si de inovare, tot ele sunt cele care au suferit de pe urma crizei mai mult decat alte regiuni in ceea ce priveste pierderile de locuri de munca. Locuitorii oraselor risca mai mult sa se afle in situatii de saracie si de excluziune sociala, in multe state membre. si din acest motiv, noile reguli ale politicii de coeziune prevad ca cel putin 20% din Fondul social european ar trebui investit in consolidarea incluziunii sociale si in combaterea saraciei.


Comisia lanseaza, de asemenea, o noua Platforma pentru date deschise a politicii de coeziune pentru sprijinirea orientarii mai intense inspre rezultate, pentru cresterea transparentei si pentru promovarea dezbaterii privind eficienta finantarii in cadrul politicii de coeziune. Utilizatorii pot explora datele raportului prin intermediul mai multor harti si grafice interactive si pot, de asemenea, sa includa comentarii.


Context

Cel de-al 5-lea raport privind coeziunea, publicat in 2012, a subliniat necesitatea unor investitii mai bine corelate cu Strategia Europa 2020, cu conditii preliminare mai stricte si cu rezultate mai usor de urmarit. Politica de coeziune reformata, cu abordarea sa puternic strategica, tine seama de aceste recomandari. Noile reguli si conditii preliminare pentru finantare garanteaza ca exista cadrul de reglementare si macroeconomic adecvat pentru a asigura impactul sporit al politicii.

Raportul actual arata ca, desi criza economica recenta a dus la marirea discrepantelor regionale in ceea ce priveste cresterea, cifrele si previziunile nationale indica o inversare a tendintei, gratie unor investitii mai bine directionate in cadrul politicii de coeziune.

Sursa: Comisia Europeana

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe dividende in 2025: Poti plati anticipat? Ce faci daca se schimba cota?

    • In anul 2025, distribuirea dividendelor continua sa reprezinte un subiect important pentru societatile comerciale si asociatii acestora, in special in contextul modificarilor privind cota de impozitare si obligatiile fiscale aferente. Avem acest caz. Asociatii doresc distribuirea de dividende pentru anul 2025, astfel ca societatea va intocmi bilant interimar la 30.06.2025, cu intentia de a plati dividende interimare in luna iulie, dupa finalizarea inventarierii. Daca societatea nu dispune de...» citeste mai departe aici

  • CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative

    • Anul 2025 a venit cu promisiuni de simplificare fiscala, dar si cu o doza serioasa de confuzie pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si alte categorii de contribuabili cu venituri nesalariale. Una dintre cele mai importante intrebari fara raspuns clar este: cum se asigura continuitatea la sanatate, in lipsa declaratiei estimative? Daca in trecut aceasta declaratie era un pilon important in dobandirea calitatii de asigurat, acum, in contextul noilor reguli, contribuabilii se confrunta cu...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar in valuta: Ce e permis si ce nu in relatia cu partenerii externi

    • Platile si incasarile cash cu parteneri straini pot ridica semne de intrebare, mai ales cand vine vorba de limite legale. Exista plafon pentru plati externe in numerar? Ce reguli se aplica in Romania si ce trebuie justificat cand operatiunea are loc in afara tarii? In acest articol, clarificam ce spune legea despre plafonul platilor numerar in valuta, in functie de locul tranzactiei si provenienta fondurilor.» citeste mai departe aici

  • Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025

    • Mijloacele fixe reprezinta bunuri materiale utilizate pe termen lung in activitatea economica sau administrativa a unei entitati. Acestea nu se consuma intr-un singur ciclu de exploatare si contribuie la desfasurarea activitatilor prin intermediul lor pe o perioada mai mare de un an. In cazul organizatiilor neguvernamentale (ONG-uri), gestionarea corecta a mijloacelor fixe este esentiala pentru transparenta si conformitate cu reglementarile contabile si fiscale aplicabile.» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare

    • Incepand cu anul 2025, ANAF a adus o modificare esentiala in modul in care sunt desfasurate controalele antifrauda. Un nou document, cu efecte juridice majore, a fost introdus in arsenalul Directiei Generale Antifrauda Fiscala: somatia de prezentare a documentelor. Aceasta inlocuieste, din punct de vedere al fortei juridice, vechea invitatie informala, transformand refuzul nejustificat de cooperare intr-o potentiala infractiune penala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016