Noul raport al Comisiei are in vedere IMM-urile si eficienta energetica
Cel de-al 6-lea raport privind coeziunea economica, sociala si teritoriala al Comisiei Europene arata ca politica de coeziune a UE contribuie la atingerea obiectivelor de crestere ale Strategiei Europa 2020, prin crearea de locuri de munca si prin reducerea disparitatilor in interiorul Europei. in perspectiva perioadei 2014-2020, raportul schiteaza modul in care vor fi directionate investitiile inspre domenii-cheie, precum eficienta energetica, ocuparea fortei de munca, incluziunea sociala si IMM-urile, pentru ca investitiile sa aduca beneficii maxime cetatenilor.
Raportul analizeaza situatia coeziunii in Uniune si evidentiaza problemele cu care se confrunta autoritatile locale, regionale si nationale in lupta pentru a depasi impactul crizei economice si financiare. in special, in raport se constata ca politica de coeziune a atenuat declinul dramatic al investitiilor publice, injectand resurse financiare extrem de necesare in multe state membre si creand o stabilitate financiara vitala pentru atragerea de investitii private.
Investitiile din cadrul politicii de coeziune a UE pentru perioada 2007-2013 au produs deja rezultate palpabile. Cifrele de pana acum (pana la sfarsitul anului 2012) indica crearea a circa 600 000 de locuri de munca noi, sprijinirea a 80 000 de intreprinderi noi, oferirea accesului la banda larga unui numar de 5 milioane de cetateni si imbunatatirea accesului la apa potabila pentru 3,3 milioane de persoane. in plus, 5,7 milioane de persoane au fost ajutate sa-si gaseasca un loc de munca si inca 8,6 milioane au fost sprijinite in obtinerea unei calificari.
Investitiile din cadrul rundei financiare actuale, 2014-2020, se preconizeaza ca vor fi chiar mai eficace, cu o directionare mai buna inspre sectoare-cheie, precum economia cu emisii scazute de dioxid de carbon, competitivitatea IMM-urilor, inovarea si ocuparea fortei de munca si incluziunea sociala. Investitiile din cadrul politicii de coeziune a UE se vor cifra la peste 38 de miliarde de euro, destinati sa sustina trecerea la o economie mai ecologica prin investitii in eficienta energetica si in energia din surse regenerabile - comparativ cu 16,6 miliarde de euro investiti in economia cu emisii scazute de dioxid de carbon in perioada 2007-2013. Conform planurilor de cheltuieli si acordurilor de parteneriate ale statelor membre, fonduri de pana la 33 de miliarde de euro (reprezentand o crestere de aproape 10 miliarde de euro) vor sustine IMM-urile Europei in eforturile lor de a deveni mai competitive. Peste 80 de miliarde de euro vor fi investiti in capitalul uman prin Fondul social european si prin Initiativa privind ocuparea fortei de munca in randul tinerilor.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Utilitati la spatii inchiriate Societatea are punct de lucru in spatiu inchiriat de la persoana fizica (unic asociat). Spatiul este utilizat exclusiv pentru dezmembrarea autoturismelor uzate. Intrebare:...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Evaluarea avantajelor in natura O societate are incheiat contract de prestari servicii cu o alta societate care are sediul in alta localitate, unde se vor desfasura activitatile prestate de furnizor. Conform...citeste mai mult
Comentand pe marginea raportului, comisarul pentru politica regionala a declarat: "Raportul de azi demonstreaza cu claritate ca politica de coeziune a devenit un instrument modern si flexibil de abordare a diferitelor provocari cu care se confrunta Europa. Aceasta politica este acum bratul investitional al Europei: forta de reactie in caz de criza si forta strategica in ceea ce priveste cresterea si generarea necesarelor locuri de munca. Vremea subventiilor uriase pentru drumuri si poduri incepe sa treaca, intrucat multe state membre si-au redus decalajele in domeniul infrastructurii. Investitiile directionate inspre inovare si o crestere economica ecologica vor crea locuri de munca durabile si de calitate si vor spori competitivitatea regiunilor noastre. insa criza si-a lasat amprenta asupra multor orase si regiuni. Disparitatile continua sa existe si avem inca multe de facut. Aceste fonduri trebuie cheltuite cu intelepciune pentru a obtine rezultatele optime, in special in orasele si regiunile in care nevoile sunt cele mai urgente.”
László Andor, comisar UE pentru ocuparea fortei de munca, afaceri sociale si incluziune, a afirmat: "Cel de-al 6-lea raport privind coeziunea ofera o imagine aprofundata a valorii adaugate a politicii de coeziune a UE, care este o sursa vitala de investitii in cresterea economica si in progresul social in toate cele 28 de state membre. Fondul social european reprezinta aproape un sfert din politica de coeziune si este principalul instrument al UE pentru investitii in competente si in sanse pentru cetateni. FSE sprijina investitiile in crearea de locuri de munca, in incluziunea sociala si in educatie, dar si in buna guvernanta si in reforma administratiei publice. Raportul de coeziune vine intr-un moment important, in care se adopta acordurile de parteneriat cu statele membre individuale pentru perioada de programare 2014-2020 si in care se negociaza programele operationale. Raportul ofera o buna imagine asupra situatiei in care ne aflam si asupra a ceea ce ne mai ramane de facut pentru a transpune bugetul pentru 2014-2020 in proiecte pe teren.”
In raport se subliniaza si necesitatea unei bune guvernante, afirmandu-se ca, in lipsa acesteia, nu se pot atinge rate semnificative de crestere si nici convergenta economica regionala. Desi guvernanta s-a imbunatatit pretutindeni in Europa, investitiile vor continua sa ajute la consolidarea capacitatii administrative in anumite state membre, prin formarea si sprijinirea personalului, pentru a asigura o utilizare robusta si eficace a banilor contribuabililor din UE.
Chiar daca orasele sunt in general considerate motoare de crestere si de inovare, tot ele sunt cele care au suferit de pe urma crizei mai mult decat alte regiuni in ceea ce priveste pierderile de locuri de munca. Locuitorii oraselor risca mai mult sa se afle in situatii de saracie si de excluziune sociala, in multe state membre. si din acest motiv, noile reguli ale politicii de coeziune prevad ca cel putin 20% din Fondul social european ar trebui investit in consolidarea incluziunii sociale si in combaterea saraciei.
Comisia lanseaza, de asemenea, o noua Platforma pentru date deschise a politicii de coeziune pentru sprijinirea orientarii mai intense inspre rezultate, pentru cresterea transparentei si pentru promovarea dezbaterii privind eficienta finantarii in cadrul politicii de coeziune. Utilizatorii pot explora datele raportului prin intermediul mai multor harti si grafice interactive si pot, de asemenea, sa includa comentarii.
Context
Cel de-al 5-lea raport privind coeziunea, publicat in 2012, a subliniat necesitatea unor investitii mai bine corelate cu Strategia Europa 2020, cu conditii preliminare mai stricte si cu rezultate mai usor de urmarit. Politica de coeziune reformata, cu abordarea sa puternic strategica, tine seama de aceste recomandari. Noile reguli si conditii preliminare pentru finantare garanteaza ca exista cadrul de reglementare si macroeconomic adecvat pentru a asigura impactul sporit al politicii.
Raportul actual arata ca, desi criza economica recenta a dus la marirea discrepantelor regionale in ceea ce priveste cresterea, cifrele si previziunile nationale indica o inversare a tendintei, gratie unor investitii mai bine directionate in cadrul politicii de coeziune.
Sursa: Comisia Europeana
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratamentul contabil si fiscal al achizitiei unui teren cu constructii neintabulate
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat un teren. In contract avem suprafata terenului (X), pretul pe mp (X) si rezulta valoarea totala de achizitie (X). Pe teren se afla o structura din beton care nu este finalizata si doua gherete pentru paza. In contract nu au valoare, dar sunt enumerate in anexa 1 la contract astfel: - la rubrica Constructii este mentionat: Inseamna cele doua gherete pentru paza situate pe teren, inregistrate fiscal la autoritatile competente si care nu sunt intabulate in cartea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Operatiuni neimpozabile in Romania
Intrebare: Societatea noastra, persoana juridica romana, achizitioneaza de la o persoana juridica din Polonia fara cod de TVA valid marfuri, care sunt vandute unei alte companii din UE cu cod de TVA valid. Marfurile sunt livrate de catre furnizorul nostru direct la clientul nostru. Daca vanzatorul din Polonia ar fi avut un cod de TVA valid, aceasta ar fi fost o tranzactie triunghiulara. Cum procedam in acest caz? Ce regim de TVA indicam, avand in vedere ca vanzarea catre clientul nostru nu a fost o livrare...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Modalitati utilizare apartamente achizitionate pe firma
Intrebare: O SRL achizitioneaza 3 apartamente neutilizate pe firma, cu taxare inversa. 1. Se achizitioneaza mobilier si electrocasnice si se deduce TVA. Acestea intra in valoarea apartamentului sau se trec separat pe mijloace fixe? 2. Daca apartamentele se inchiriaza, trebuie inregistrat sediu secundar? 3. Daca apartamentele sunt puse la dispozitia salariatilor ce locuiesc la o distanta mai mare de 50 km fata de locul de munca, ca locuinta de serviciu, ce documente trebuie intocmite pentru a face dovada ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Sponsorizare unitate de cult in bani sau mijloace materiale
Intrebare: Societatea doreste sa sponsorizeze o unitate de cult pentru construirea unei locuinte pentru o familie nevoiasa. Care este varianta acceptata de Codul fiscal dintre urmatoarele situatii: 1. Sa incheiem un contract intre societatea noastra si constructor, apoi sa facem un contract de sponsorizare cu unitatea de cult, avand ca obiect sponsorizarea de bunuri, adica locuinta; 2. Sa incheiem un contract de sponsorizare intre societate si unitatea de cult, cu contravaloarea costului locuintei?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<