Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nu se mai plateste taxa de timbru pentru certificatele si adeverintele emise de ANAF

16-Iul-2015
4260

Potrivit unor noi modificari, certificatele fiscale, adeverintele si toate celelalte documente emise de Fisc vor fi scutite de la plata taxelor extrajudiciare de timbru.

Noile reglementari actualizeaza Codul de procedura fiscala si sunt incluse intr-un proiect propus de Ministerul de Finante, adoptat la 15 iulie in sedinta de Guvern, potrivit PortalContabilitate.ro. Aceasta masura care va intra in vigoare la trei zile de la publicarea in Monitorul Oficial, vine in contextul in care multe dintre aceste acte pot fi solicitate si eliberate online, dar procedura este ingreunata tocmai din cauza ca trebuie achitate taxele de timbru.


In Codul de procedura fiscala urmeaza astfel sa fie introdus un nou articol, art. 229^1 prin care se stabileste ca toate documentele eliberate de Fisc sunt scutite de la plata timbrului extrajudiciar.

Scutirea de la plata taxei de timbru, care are valoarea de 2 lei, ar urma sa se aplice tuturor documentelor eliberate de organele fiscale din cadrul ANAF, a caror activitate este reglementata de Codul de procedura fiscala.

Dupa ce proiectul va intra in vigoare, anunta aceeasi sursa, contribuabilii vor putea obtine adeverinte de venit ori certificate de atestare fiscala, fara a mai plati taxa de timbru de 2 lei.

Nota de fundamentare justifica necesitatea aceastei masuri:

"Prin OUG nr. 40/2014 a fost reglementat cadrul legal necesar comunicarii prin mijloace electronice dintre organele fiscale si contribuabili. Or, datorita perceperii acestei taxe, contribuabilul este impiedicat sa solicite si sa primeasca prin mijloace electronice, un certificat de atestare fiscala ori o adeverin?a de venit. In fapt, in prezent, chiar daca solicitarea si comunicarea electronica a unui certificat sau a unei adeverinte elimina deplasarea contribuabilului la organul fiscal, pentru a beneficia de acest serviciu contribuabilul trebuie sa se deplaseze la oficiul postal sau, dupa caz, la organul fiscal local/trezorerie/alta entitate autorizata sa incaseze impozite si taxe (ex. CEC Bank), pentru achitarea taxei de timbre".

De retinut ca scutirea de la plata taxelor de timbru pentru toate documentele emise de Fisc este prevazuta si in Noul Cod de procedura fiscala, cel care ar urma sa se aplice din 2016 si care va abroga actualul Cod de procedura fiscala, cel reglementat prin OG nr. 92/2003.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nu se mai plateste taxa de timbru pentru certificatele si adeverintele emise de ANAF":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • 5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant
    • Ascunse printre mari lanturi de magazine, supermarketuri, hipermarketuri si centre comerciale extinse pe suprafete largi, micile afaceri de comert ambulant s-au dezvoltat extrem de mult in ultimii ani in Romania. Le vedem la marile festivaluri, in pietele marilor orase in perioadele de sarbatori din timpul iernii si primavara si in zonele turistice. De la food-carturi, rulote cu produse artizanale, pana la rulote cu vin fiert sau cu inghetata si porumb fiert, toate acestea intra sub...» citeste mai departe aici

  • 5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice
    • Vi s-a intamplat ca in activitatea economica sa aveti cazuri de clienti care nu au platit la timp si astfel anumite facturi emise sa ramana restante? Nu sunteti singurul! Conform Raportului European al Platilor, realizat de Intrum, liderul in credit management si recuperare creante de la persoane fizice si juridice, peste 70% dintre companii s-au intalnit in activitatea lor cu acest gen de situatii neplacute. Insa cum le facem fata, astfel incat sa fim platiti la timp si sa nu inregistram...» citeste mai departe aici

  • Echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice continua verificarile la agentii economici
    • In contextul starii de alerta si a masurilor sanitare dispuse in scopul reducerii infectarii cu noul coronavirus, sub coordonarea directa a Institutiei Prefectului Caras-Severin, s-au constituit echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice cu atributii in domeniu, cu scopul de a efectua verificari la agentii economici unde raspandirea COVID – 19 reprezinta un risc major. Din aceste echipe mixte fac parte si inspectorii de munca din cadrul Inspectoratului...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni 27 iulie - termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca 27 iulie 2020 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; Categorii de contribuabili: - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pentru decontarea sumei reprezentand 41,5% din salariul de baza brut din bugetul asigurarilor pentru somaj
    • O persoana poate beneficia de prevederile OUG 92/2020, art. 1, alin. (3), respectiv de decontarea a 41,5% din salariul de baza brut de la bugetul asigurarilor pentru somaj in urmatoarele conditii: 1. a beneficiat de oug 30/2020 timp de 11 zile in luna aprilie 2020; 2. a fost in somaj tehnic suportat de angajator inca 5 zile, in luna iulie 2020(ulterior aparitiei oug 92/2020, dar in perioada in care inca mai era stare de alerta)? Daca da, poate solicita suma respectiva pentru salariul pe 3...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016