Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nu se mai plateste taxa de timbru pentru certificatele si adeverintele emise de ANAF

16-Iul-2015
3239

Potrivit unor noi modificari, certificatele fiscale, adeverintele si toate celelalte documente emise de Fisc vor fi scutite de la plata taxelor extrajudiciare de timbru.

Noile reglementari actualizeaza Codul de procedura fiscala si sunt incluse intr-un proiect propus de Ministerul de Finante, adoptat la 15 iulie in sedinta de Guvern, potrivit PortalContabilitate.ro. Aceasta masura care va intra in vigoare la trei zile de la publicarea in Monitorul Oficial, vine in contextul in care multe dintre aceste acte pot fi solicitate si eliberate online, dar procedura este ingreunata tocmai din cauza ca trebuie achitate taxele de timbru.


In Codul de procedura fiscala urmeaza astfel sa fie introdus un nou articol, art. 229^1 prin care se stabileste ca toate documentele eliberate de Fisc sunt scutite de la plata timbrului extrajudiciar.

Scutirea de la plata taxei de timbru, care are valoarea de 2 lei, ar urma sa se aplice tuturor documentelor eliberate de organele fiscale din cadrul ANAF, a caror activitate este reglementata de Codul de procedura fiscala.

Dupa ce proiectul va intra in vigoare, anunta aceeasi sursa, contribuabilii vor putea obtine adeverinte de venit ori certificate de atestare fiscala, fara a mai plati taxa de timbru de 2 lei.

Nota de fundamentare justifica necesitatea aceastei masuri:

"Prin OUG nr. 40/2014 a fost reglementat cadrul legal necesar comunicarii prin mijloace electronice dintre organele fiscale si contribuabili. Or, datorita perceperii acestei taxe, contribuabilul este impiedicat sa solicite si sa primeasca prin mijloace electronice, un certificat de atestare fiscala ori o adeverin?a de venit. In fapt, in prezent, chiar daca solicitarea si comunicarea electronica a unui certificat sau a unei adeverinte elimina deplasarea contribuabilului la organul fiscal, pentru a beneficia de acest serviciu contribuabilul trebuie sa se deplaseze la oficiul postal sau, dupa caz, la organul fiscal local/trezorerie/alta entitate autorizata sa incaseze impozite si taxe (ex. CEC Bank), pentru achitarea taxei de timbre".

De retinut ca scutirea de la plata taxelor de timbru pentru toate documentele emise de Fisc este prevazuta si in Noul Cod de procedura fiscala, cel care ar urma sa se aplice din 2016 si care va abroga actualul Cod de procedura fiscala, cel reglementat prin OG nr. 92/2003.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nu se mai plateste taxa de timbru pentru certificatele si adeverintele emise de ANAF":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016