Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia firmelor: Obligatii fiscale persoane juridice cu cel putin 50 de angajati

21-Feb-2013
5340
Prin cele ce urmeaza, dorim sa reamintim contribuabililor care au cel putin 50 de angajati ca, potrivit Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, au obligatia de a angaja persoane cu handicap in proportie de cel putin 4% din numarul total de angajati.

Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute mai sus, pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

1. sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap. Aceasta suma se va declara lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare, prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", la pozitia 23 "Varsaminte de la persoane juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate";

2. sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat.

In cazul in care autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, au optat pentru achizitionarea de produse ori de servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, vor completa formularul 100 astfel:

- in situatia in care valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in luna de raportare nu exista obligatia declararii pozitiei 23 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate";

- cand valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in luna de raportare, la pozitia 23 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si serviciilor achizitionate;

- in cazul in care valoarea achizitiilor este mai mare decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat , pozitia 23 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" nu se declara in luna de raportare, iar diferenta de sume se reporteaza in lunile urmatoare prin diminuarea obligatiei de plata.

Formularul 100 se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si poate fi descarcat de pe websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice/ Descarcare declaratii;

De asemenea, formatul electronic al Declaratiei 100 se poate obtine si direct, gratuit, de la sediul unitatilor teritoriale apartinatoare.

Sursa: DGFP Valcea


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In atentia firmelor: Obligatii fiscale persoane juridice cu cel putin 50 de angajati":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia privind beneficiarul real ar putea fi eliminata din nou
    • Ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Claudiu Nasui, anunta ca a avut recent o intalnire cu ambasadorul Austriei in Romania in care s-a discutat despre posibila eliminare a declaratiei privind beneficiarul real-o sarcina birocratica inutila si exagerata. „Ieri am avut o intalnire cu doamna Isabel Rauscher, ambasadorul Austriei in Romania. Ne-am intalnit pentru a discuta bunele practici ale Austriei in ce priveste mediul de afaceri, mai ales in relatia dintre...» citeste mai departe aici

  • Reminder! 20 aprilie- termen limita pentru depunerea a doua declaratii fiscale
    • Conform calendarului obligatiilor fiscale ANAF, maine este termenul limita pentru depunerea a doua declaratii fiscale. Declaratii fiscale: 1. Depunerea Declaratiei 399 VAT Return (Declaratie speciala de TVA) Mini One Stop Shop CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Persoane impozabile nestabilite in Uniunea Europeana care au optat pentru Regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziune, conform art. 314, alin. (7) din Codul fiscal; Persoane impozabile...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de stergerea accesoriilor fiscale restante pana la data de 31 ianuarie 2022
    • Ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, a anuntat recent, pe pagina oficiala de Facebook, ca a fost prelungita cu 10 luni, pana la 31 ianuarie 2022, perioada in care contribuabilii pot beneficia de stergerea accesoriilor fiscale restante la data de 31 martie 2020. „Am prelungit cu 10 luni, pana la data de 31 ianuarie 2022, perioada in care contribuabilii pot beneficia de stergerea accesoriilor fiscale restante la data de 31 martie 2020 (cum ar fi dobanzile si penalitatile), cu conditia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016