Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

O companie auto din sapte avea restante la bugetul de stat, la 31 martie

21-Aug-2013
694
14 la suta dintre companiile din sectorul auto inregistrau, la 31 martie 2013, datorii restante la bugetele de stat. Valoarea medie a datoriei restante per companie din sector (963.000 lei, in crestere cu peste 50 la suta fata de sfarsitul anului 2012) este influentata semnificativ de primele 5 companii ca marime a datoriilor restante (Top 5 datornici), care genereaza nu mai putin de 51 la suta din totalul datoriilor.

Coreland aceasta evolutie a datoriei medii cu reducerea de 35 la suta a numarului de firme care au datorii restante la 31.03.2013 fata de 31.12.2012, putem desprinde principala tendinta manifestata in cadrul acestui sector: in timp ce majoritatea contribuabililor din sector (86 la suta) isi achita la timp datoriile, se amplifica problemele legate de achitarea obligatiilor la bugetele de Stat de catre contribuabilii mari recunoscuti ca datornici, care continua sa acumuleze datorii si sa deterioreze situatia de ansamblu a sectorului.

Reducerea numarului companiilor cu intarzieri la plata pe fondul cresterii valorii medii a restantelor catre bugetul de stat este in linie cu trendul general din piata, in conditiile in care Coface semnaleaza prin studiile publicate in anul 2013 cresterea incidentei problemelor de lichiditate in randul companiilor medii si mari.

Evolutia recenta (anul 2012 si S1 2013) arata o noua tendinta de deteriorare a comportamentului de plati in sector, cel mai ingrijorator aspect fiind ca pe parcursul primului semestru din 2013, s-au inregistrat 411 incidente de plata, iar o evolutie similara si in cea de-a doua jumatate a anului ar duce la aparitia unui nou moment dificil si chiar la depasirea numarului anual de incidente inregistrat in 2009 in contextul crizei economico-financiare. 

Insolventele nu au afectat atat de mult industria
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii

La sfarsitul primului semestru din 2013, 1.412 de firme (26 la suta din total) apareau implicate in calitate de debitor in dosare avand ca obiect al cauzei: insolventa, somatia de plata sau ordonanta de plata, 281 dintre ele fiind inregistrate in instanta, in mai mult de 5 astfel de dosare.

Industria de masini si echipamente nu se plaseaza in randul sectoarelor "fruntase" din punctul de vedere al insolventelor, ocupand pozitia 15 intr-un top de 23 de sectoare de activitate, cu o pondere numerica de sub 1 la suta in totalul insolventelor inregistrate la nivel national (in linie cu ponderea numerica a firmelor care activeaza in acest sector raportat la totalul firmelor active din Romania).

Indicatorii financiari ai companiilor insolvente din sector inregistreaza valori mult mai slabe decat cei calculati la nivelul tuturor firmelor insolvente din Romania, ceea ce arata ca in cazul acestui domeniu de activitate procedura insolventei si-a indeplinit in mare masura, rolul de "selectie" din punct de vedere economico-financiar al companiilor, afectand cu preponderenta firmele care au ajuns sa prezinte dezechilibre grave pe fondul unui management financiar defectuos si mai putin pe cele care au inregistrat doar o senzitivitate crescuta pe fondul unor socuri interne si externe.

"Mediul economic din primele 6 luni ale anului 2013 s-a dovedit a fi unul plin de provocari si se observa, in ciuda evolutiei industriei de masini & echipamente, o deteriorare a comportamentului de plati in sector, cel mai ingrijorator aspect fiind ca pe parcursul primului semestru din 2013, s-au inregistrat 411 incidente de plata, iar o evolutie similara si in cea de-a doua jumatate a anului ar duce la aparitia unui nou moment dificil si chiar la depasirea numarului anual de incidente inregistrat in 2009 in contextul crizei economico-financiare", a declarat Constantin Coman, country manager, Coface Romania.

Dar evolutia pozitiva constanta a celor mai importante 100 de firme din aceasta industrie pe parcursul anului 2012 (crestere cumulata cu peste 6 la suta a cifrei de afaceri la finalul anului trecut) creeaza premisele mentinerii si in viitor a tendintei de dezvoltare la nivelul intregului sector.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "O companie auto din sapte avea restante la bugetul de stat, la 31 martie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Lucratorii independenti, la mana sefului Fiscului
Mai multe articole despre companii auto




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"