Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

O companie auto din sapte avea restante la bugetul de stat, la 31 martie

21-Aug-2013
1894
14 la suta dintre companiile din sectorul auto inregistrau, la 31 martie 2013, datorii restante la bugetele de stat. Valoarea medie a datoriei restante per companie din sector (963.000 lei, in crestere cu peste 50 la suta fata de sfarsitul anului 2012) este influentata semnificativ de primele 5 companii ca marime a datoriilor restante (Top 5 datornici), care genereaza nu mai putin de 51 la suta din totalul datoriilor.

Coreland aceasta evolutie a datoriei medii cu reducerea de 35 la suta a numarului de firme care au datorii restante la 31.03.2013 fata de 31.12.2012, putem desprinde principala tendinta manifestata in cadrul acestui sector: in timp ce majoritatea contribuabililor din sector (86 la suta) isi achita la timp datoriile, se amplifica problemele legate de achitarea obligatiilor la bugetele de Stat de catre contribuabilii mari recunoscuti ca datornici, care continua sa acumuleze datorii si sa deterioreze situatia de ansamblu a sectorului.

Reducerea numarului companiilor cu intarzieri la plata pe fondul cresterii valorii medii a restantelor catre bugetul de stat este in linie cu trendul general din piata, in conditiile in care Coface semnaleaza prin studiile publicate in anul 2013 cresterea incidentei problemelor de lichiditate in randul companiilor medii si mari.

Evolutia recenta (anul 2012 si S1 2013) arata o noua tendinta de deteriorare a comportamentului de plati in sector, cel mai ingrijorator aspect fiind ca pe parcursul primului semestru din 2013, s-au inregistrat 411 incidente de plata, iar o evolutie similara si in cea de-a doua jumatate a anului ar duce la aparitia unui nou moment dificil si chiar la depasirea numarului anual de incidente inregistrat in 2009 in contextul crizei economico-financiare. 

Insolventele nu au afectat atat de mult industria

La sfarsitul primului semestru din 2013, 1.412 de firme (26 la suta din total) apareau implicate in calitate de debitor in dosare avand ca obiect al cauzei: insolventa, somatia de plata sau ordonanta de plata, 281 dintre ele fiind inregistrate in instanta, in mai mult de 5 astfel de dosare.

Industria de masini si echipamente nu se plaseaza in randul sectoarelor "fruntase" din punctul de vedere al insolventelor, ocupand pozitia 15 intr-un top de 23 de sectoare de activitate, cu o pondere numerica de sub 1 la suta in totalul insolventelor inregistrate la nivel national (in linie cu ponderea numerica a firmelor care activeaza in acest sector raportat la totalul firmelor active din Romania).

Indicatorii financiari ai companiilor insolvente din sector inregistreaza valori mult mai slabe decat cei calculati la nivelul tuturor firmelor insolvente din Romania, ceea ce arata ca in cazul acestui domeniu de activitate procedura insolventei si-a indeplinit in mare masura, rolul de "selectie" din punct de vedere economico-financiar al companiilor, afectand cu preponderenta firmele care au ajuns sa prezinte dezechilibre grave pe fondul unui management financiar defectuos si mai putin pe cele care au inregistrat doar o senzitivitate crescuta pe fondul unor socuri interne si externe.

"Mediul economic din primele 6 luni ale anului 2013 s-a dovedit a fi unul plin de provocari si se observa, in ciuda evolutiei industriei de masini & echipamente, o deteriorare a comportamentului de plati in sector, cel mai ingrijorator aspect fiind ca pe parcursul primului semestru din 2013, s-au inregistrat 411 incidente de plata, iar o evolutie similara si in cea de-a doua jumatate a anului ar duce la aparitia unui nou moment dificil si chiar la depasirea numarului anual de incidente inregistrat in 2009 in contextul crizei economico-financiare", a declarat Constantin Coman, country manager, Coface Romania.

Dar evolutia pozitiva constanta a celor mai importante 100 de firme din aceasta industrie pe parcursul anului 2012 (crestere cumulata cu peste 6 la suta a cifrei de afaceri la finalul anului trecut) creeaza premisele mentinerii si in viitor a tendintei de dezvoltare la nivelul intregului sector.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left


Articole similare

Lucratorii independenti, la mana sefului Fiscului
Mai multe articole despre companii auto




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Calcularea termenului limita de 5 zile pentru depunerea facturilor, confirmata oficial de Finante

    • Dupa ce Ministerul Finantelor anuntase printr-o simpla postare pe pagina oficiala de Facebook modalitatea de calculare a termenului limita de 5 zile calendaristice de transmitere a facturilor in sistemul national Ro e-Factura, recent a confirmat informatiile si in mod oficial, printr-un comunicat postat pe site-ul lor. Potrivit art.10 alin.(7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala introdusa prin OUG 107/2024. Ce datorii NU se incadreaza in masura

    • Amnistia fiscala propusa de Guvern atat pentru firme cat si pentru persoane fizice a fost aprobata, iar masurile incluse in OUG 107/2024. Este vorba despre anularea accesoriilor, adica a dobanzilor si penalitatilor, restante la 31 august 2024, insa numai in cazul in care este platita obligatia bugetara principala pana pe 25 noiembrie 2024. Obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa respecte 3 conditii pentru a putea beneficia de bonificatia de 3%, introdusa prin OUG 107/2024

    • Orin OUG 107/2024 au fost introduse cateva beneficii pentru contribuabili, precum si o bonoficatie de 3% care se va acorda celor care platesc la timp toate datoriile fiscale. Insa ce conditii trebuie sa mai indeplineasca firmele? Bonificatie de 3% pentru firme Conform OUG 107/2024, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum ?i contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual ?i din impozitul...» citeste mai departe aici

  • Legea 126/2024: Noutati aduse asupra Legii 241/2005 privind evaziunea fiscala

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura care prevede noutat?i aduse de Legea nr. 126/2024 asupra Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale. Noutati aduse de Legea 126/2024 in cazul evaziunii fiscale In anul 2024, prin Legea nr. 126/2024 privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, au fost introduse in Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Cum se aplica amnistia fiscala pentru firme

    • Recent a fost aprobat OUG 107/2024 care prevede facilitati fiscale pentru firme, precum anularea accesoriilor in cazul datoriilor restante la 31 august 2024. Actul normativ prevede si bonificatii pentru persoanele juridice care platesc la timp darile catre stat. Anulare accesorii firme -anularea accesoriilor in procent de 100% din valoarea acestora in cazul datoriilor cumulate pana la data de 31 august 2024; ( daca plata datoriilor se face pana la data de 25 noiembrie 2024); -anularea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani

    • Conform unui Proiect de Ordin pus recent in dezbatere publica de Ministerul Muncii, valoarea tichetelor de masa in sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani. Care este suma maxima pe care o pot acorda firmele angajatoare? Valoare tichete de masa sem. II 2024 Ordinul pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2024 a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Muncii. Conform documentului, valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016