Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii privind raportarea creantelor si datoriilor catre IMI

20-Dec-2012
13797
Vom preciza, prin cele ce urmeaza, in ce masura este obligatorie declararea creantelor la IMI Bucuresti, in cazul unei societati care inregistreaza la finele anului 2012, creante neincasate de la un client, mai vechi de 270 zile.

Solutia consultantului:

OUG 77/1999 privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata stabileste urmatoarele:

"Art. 2. - Persoanele juridice vor intocmi situatia privind sumele restante mai vechi de 30 de zile catre orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoana juridica, dupa caz, cu sediul in Romania, care va cuprinde:
a) elemente de identificare a calitatii de debitor:
- denumirea, sediul social si codul fiscal;

- denumirea, sediul social si codul fiscal ale creditorului;
- numarul, data emiterii si valoarea facturii ce urmeaza sa fie platita creditorului;
b) elemente de identificare a calitatii de creditor:
- denumirea, sediul social si codul fiscal ;
- denumirea, sediul social si codul fiscal ale debitorului;
- numarul, data emiterii si valoarea facturii ce urmeaza sa fie incasata de la debitor;
c) alte elemente:
- volumul creditelor nerambursate in termen catre bancile finantatoare, inclusiv dobanzile aferente;
- volumul debitelor catre bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, neachitate in termen, inclusiv majorarile de intarziere datorate si penalizarile, dupa caz;
- volumul creantelor fata de persoanele juridice, care se finanteaza total sau partial de la bugetul de stat;
- volumul creditelor comerciale acordate de agentii economici, nerambursate la scadenta.
Art. 3. - Situatia intocmita conform art. 2 se va depune, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, la Institutul de Management si Informatica din cadrul Ministerului Industriei si Comertului, in vederea includerii in procedura de compensare a datoriilor neplatite la termenele scadente, conform prevederilor legale in vigoare referitoare la Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici din industrie si la
Metodologia de monitorizare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici la care statul este actionar majoritar.

Situatia prevazuta la alin. 1 se actualizeaza de catre contribuabili, persoane juridice, periodic, la intervale de cel mult 30 de zile, in functie de dotarea cu tehnica de calcul."

Potrivit art. 2 din Norma metodologica privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie aprobata prin HG 685/1999 , contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa se conecteze prin INTERNET sau sa foloseasca suportul magnetic (dischete) pentru a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 100 milioane lei. Pentru facturile care se incadreaza in aceste
conditii se transmit urmatoarele informatii:
a) codul fiscal al persoanei juridice raportoare;
b) codul fiscal al persoanei juridice creditoare/debitoare fata de care raportorul are de platit/incasat;
c) numarul si data emiterii facturii de catre persoana juridica creditoare/debitoare;
d) valoarea facturii care urmeaza sa fie incasata de persoana juridica raportoare de la persoana juridica beneficiara;
e) valoarea facturii care urmeaza sa fie platita de persoana juridica raportoare persoanei juridice furnizoare.

Informatiile prevazute la art. 2 lit. c) din OUG 77/1999 vor respecta aceleasi conditii (datorii mai vechi de 30 de zile si mai mari de 10.000 lei).

Astfel cum prevad art. 4 si 5 ale acelorasi norme, dupa introducerea in sistem a datelor prevazute la art. 2 contribuabilii, persoane juridice, au obligatia sa le actualizeze permanent la intervale de cel mult 30 de zile, operand modificarile survenite. Contribuabilii, persoane juridice, care nu inregistreaza datorii sau creante mai vechi de 30 de zile si care au o valoare mai mare de 10.000 lei (conform restrictiilor prevazute la art. 2) nu sunt obligate sa transmita informatiile.

Din prevederile legale citate rezulta ca societatea are obligatia de a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica datele privind datoriile si creantele mai vechi de 30 de zile si care au o valoare mai mare de 10.000 lei si sa le actualizeze permanent la intervale de cel mult 30 de zile, operand modificarile survenite.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016