
Raportul Special
realizat de specialisti
In Monitorul Oficial al Romaniei, nr.490/2016, Partea I, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.41/28.06.2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, prin care s-au adoptat masuri urgente, in sensul reducerii eforturilor de procurare a documentelor in vederea obtinerii serviciilor publice, precum si referitoare la facilitarea interconectarii bazelor de date intre institutiile publice.
Prezentam mai jos principalele prevederi ale OUG 41/2016 cu privire la masuri privind simplificarea procedurilor administrative la nivelul administratiei publice centrale
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, in format electronic, atat pe website-ul propriu, cat si pe punctul de contact unic electronic definit de Hotararea Guvernului nr. 922/2010, in varianta actualizata si intr-un format tehnic care sa permita descarcarea si editarea lor in scopul completarii pe calculator de catre beneficiar.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale care solicita copia in format fizic pe hartie dupa actul de identitate drept conditie pentru furnizarea unui serviciu public sunt obligate sa accepte copia in format electronic dupa cartea de identitate, transmisa prin e-mail, asigurand conditiile prevazute de reglementarile legale privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal.
Important! In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG 41/2016, toate institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia sa publice o adresa de e-mail pentru primirea in format electronic a copiei dupa cartea de identitate, pe punctul de contact unic electronic si pe pagina proprie de internet.
Fiecare institutie publica si organ de specialitate al administratiei publice centrale este obligat sa elimine cerinta de depunere a copiilor legalizate dupa documente la furnizarea serviciilor publice, inlocuindu-le cu certificarea conformitatii cu originalul de catre functionarul competent.
In cazul in care persoana se prezinta cu copia legalizata dupa document, in scopul furnizarii serviciului public, institutia sau organul de specialitate al administratiei publice centrale este obligata/obligat sa o accepte.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa accepte documentele eliberate de catre persoanele juridice de drept public sau de drept privat in format electronic, care au o semnatura electronica calificata sau avansata.
Cartea Verde a Contabilitatii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Sursa: AJFP Teleorman
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Obligatii fiscale cu termen de declarare si plata la 25 noiembrie 2009Regimul fiscal al cladirilor aflate in proprietatea statuluiOFICIAL! Au fost aprobate modelele unor formulare din domeniul colectarii creantelor fiscale (OPANAF 1699/2019)Prestari servicii arhitectura. Cand e obligatoriu sa emitem bonul fiscal?Modificari aduse Codului fiscal prin Legea 172Ultimele articole
E-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaAmnistie fiscala 2024: Contribuabilii trebuie sa depuna cererile pana pe 25 noiembrieAmnistie fiscala 2024. ANAF a publicat Ghidul prin care poti beneficia de facilitatiAmnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuriArticole similare
Din 4 iulie 2023 autoritatile publice NU mai solicita persoanelor fizice si juridice dosare cu sina. Contribuabilii pot depune si COPII ELECTRONICEArticole similare
Chirie si utilitati suportate de angajator pentru salariat. Care va fi regimul fiscal?Te confrunti cu probleme financiare? Masina ta poate reprezenta solutia de salvare!Ministrul Mediului: O noua taxa auto, pana la finalul anuluiANAF: Rezumat privind Ghid fiscal al PFAMFP selecteaza voluntari in cadrul Finantelor. Depunerea candidaturii, pana pe 13 martieUltimele articole
Cat timp ai sa inmatriculezi o masina dupa cumparare? Afla ce risti daca intarziiCoduri CAEN PFA. Ce trebuie sa stii de la infiintareCodul de identificare fiscala (CIF): Ce este si unde il gasestiReminder ANAF! Intalnirea cu un inspector fiscal la sediul institutiei poate fi programata on-lineAjutorul de 1.400 lei pentru plata facturilor la energie se va acorda in doua transe a 700 lei. Cine poate beneficia de sprijin?Articole similare
Voucherele de vacanta se vor acorda de la sfarsitul lunii iulie sau inceputul lunii augustDeclaratia 205 in 2014. Ce trebuie sa stim privind depunerea si completarea formularului?De la 1 ianuarie 2022 se aplica noi reguli pentru organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabiliTermene limita in 2022 pentru depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului FinantelorANAF: Aspecte cu privire la completarea si depunerea formularului 205Ultimele articole
Raportare contabila semestriala 2025. Trebuie semnata obligatoriu de administrator?Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorLegea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importanteSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Articole similare
Guvernul vrea o noua agentie pentru sistemele IT si schimbul de date intre institutiile publice. Reactiile ONG-urilorSfaturi de la experti
Restituire bun dupa 24 de luni
Intrebare: 1. In cazul in care pentru bunurile primite cu titlu gratuit spre folosinta este incheiat un contract de comodat intre societatea din Italia, care le trimite gratuit spre folosinta, si societatea din Romania, care desfasoara...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Revin cu rugamintea de a ma ajuta cu urmatoarele aspecte mai tehnice: * In cazul productiei, aceasta trebuie contabilizata zilnic (consum, produs finit, vanzare) sau este permisa o prezentare in contabilitate pe cumulat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA