Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG nr. 60/2017 modifica legea privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap

10-Aug-2017
6704

Regasiti mai jos OUG nr. 60/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, publicata in Monitorul Oficial nr. 648 din 07.08.2017.

Odata cu ratificarea Conventiei privind drepturile persoanelor cu dizabilitati, Romania se angajeaza sa mobilizeze resursele necesare pentru eliminarea barierelor astfel incat nicio persoana cu dizabilitati sa nu fie discriminata, marginalizata, exclusa sau abuzata, iar alegerile si aspiratiile ei sa fie respectate si sprijinite.

Pentru a da persoanelor cu dizabilitati posibilitatea de a trai independent si de a participa pe deplin la toate aspectele vietii sunt necesare masuri care sa asigure cresterea angajarii acestora atat in sectorul public, cat si in cel privat, la finele anului 2016 numarul de persoane cu dizabilitati angajate fiind sub 35.000.

De asemenea, conform Legii responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata, strategia fiscal-bugetara trebuie inaintata Guvernului pana la data de 31 iulie a fiecarui an. Prin urmare, aprobarea majorarii prestatiilor sociale pentru persoane cu handicap este o reglementare ce trebuie adoptata in regim de urgenta, intrucat este necesar ca aceste sume sa fie cuprinse in strategia fiscal-bugetara ce sta la baza fundamentarii bugetului pe anul 2018, pentru a face posibila plata acestor sume. 

Avand in vedere obiectul de activitate al Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Dizabilitati, precum si specificitatea categoriilor de beneficiari carora se adreseaza se impune cu necesitate ca
reglementarile propuse sa fie realizate in regim de urgenta.

Luand in considerare prevederile Programului de guvernare 2017-2020, capitolul Politici publice in domeniul muncii si justitiei sociale - O societate fara bariere pentru persoanele cu dizabilitati, neadoptarea masurilor propuse prin prezenta ordonanta de urgenta va genera blocaje, ineficienta, precum si afectarea in continuare a respectarii drepturilor persoanelor cu dizabilitati. in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Articolul I 



incepand cu data de 1 septembrie 2017, Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 78, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(3) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute la alin. (2), platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.

2. La articolul 78, alineatul (41) se abroga.

3. La articolul 78, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

(6) in scopul stimularii angajarii persoanelor cu handicap, in conditiile prevazute la alin. (2), autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice publice, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), au obligatia organizarii unor concursuri de angajare exclusiv pentru persoanele cu handicap, cu respectarea prevederilor legale in vigoare. Aceasta masura nu exclude posibilitatea persoanelor cu handicap de a participa la toate celelalte concursuri de angajare organizate de catre institutia publica.

4. La articolul 81 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

b)fara personalitate juridica, cu gestiune proprie, sub forma de sectii, ateliere sau alte structuri in cadrul institutiilor publice.


Articolul II

Incepand cu data de 1 ianuarie 2018, alineatele (4), (5) si ( 13 ) ale articolului 58 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

(4) Adultul cu handicap beneficiaza, in conditiile prezentei legi, de urmatoarele prestatii sociale: a)indemnizatie lunara, indiferent de venituri:

  • 65% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002 privind sistemul (i) asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;
  • 50% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si (ii) completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;

b) buget personal complementar lunar, indiferent de venituri:

  • 25% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (i) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;
  • 20% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (ii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;
  • 10% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (iii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap mediu.

(5) Parintele, tutorele sau persoana care se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului cu handicap in baza unei masuri de protectie speciala, stabilita in conditiile legii, beneficiaza de prestatii sociale, pe perioada in care il are in ingrijire, supraveghere si intretinere, astfel:

a)50% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
in cazul copilului cu handicap grav;
b)30% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
in cazul copilului cu handicap accentuat;
c)10% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
in cazul copilului cu handicap mediu.
…………………………………................................................
(13) in situatia in care din calculul prestatiilor prevazute la alin. (4) si (5) rezulta fractiuni in bani, acestea se rotunjesc la un leu in favoarea beneficiarilor.

Articolul III

Incepand cu data de 1 iulie 2018, alineatele (4), (5) si (13) ale articolului 58 din Legea nr. 448/2006
privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

(4) Adultul cu handicap beneficiaza, in conditiile prezentei legi, de urmatoarele prestatii sociale: a)indemnizatie lunara, indiferent de venituri:

70% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002 privind sistemul (i) asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile
ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;

53% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si
(ii) completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;

b) buget personal complementar lunar, indiferent de venituri:

  • 30% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (i) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;
  • 22% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (ii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;
  • 12% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (iii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap mediu.

(5) Parintele, tutorele sau persoana care se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului cu handicap in baza unei masuri de protectie speciala, stabilita in conditiile legii, beneficiaza de prestatii sociale, pe perioada in care il are in ingrijire, supraveghere si intretinere, astfel:

a) 60% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul copilului cu handicap grav;

b) 35% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul copilului cu handicap accentuat;

c)12% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul copilului cu handicap mediu.
...............................................................................................
(13) in situatia in care din calculul prestatiilor prevazute la alin. (4) si (5) rezulta fractiuni in bani, acestea se rotunjesc la un leu in favoarea beneficiarilor.

PRIM-MINISTRU
MIHAI TUDOSE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si justitiei sociale, 
Lia-Olguta Vasilescu
p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii regionale, administratiei publice si fondurilor europene,
Sirma Caraman, secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Ionut Misa
Bucuresti,
4 august 2017.
Nr. 60.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici